ادعای برایان هوک درباره تحریم های ضد ایرانی

خبرگزاری فارس: رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا در گفت: وگوی اختصاصی با رسانه وابسته به رژیم آل سعود از اتخاذ موضع مستحکم آمریکا در تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.

«برایان هوک» رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا در گفت: وگو با شبکه خبری «العربیه» مدعی شد که واشنگتن گام‌های مهی را برای عدم دور زدن تحریم‌ها از سوی ایران به اجرا می‌گذارد.

هوک در این گفتگو اظهار داشت: «ما تحریم‌هایمان را به شدت اعمال می‌کنیم ... به طوری‌که این رژیم را از کسب درآمد‌های لازم برای سرمایه گذاری در فعالیت‌های بد خواهانه در اروپا و سراسر جهان محروم می‌کند.»

وی با اذعان به نقصان‌های ساز و کار تحریم‌های سابق گفت: «ایران در گذشته تحریم‌ها را دور زد، اما این دفعه ما در حال اجرای رویکردی بسیار قوی‌تر هستیم.»

مقام وزارت خارجه آمریکا با تکرار سخنان اخیر مقام‌های کسورش شدیدتر بودن تحریم‌ها در سال 2019 خبر داد.

وی با اشاره به تحریم‌های نفتی و همکاری واشنگتن با عربستان در این زمینه تاکید کرد معافیت از تحریم‌های موقت برای برخی مشتریان نفتی ایران جهت ایجاد تعادل در بازار‌های نفتی جهانی است که در عین حال فشار بر ایران را نیز حفظ می‌کند.

برایان هوک در پاسخ به سئوالی درباره توانایی آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفت ایران در 6 ماه گفت، این امر بستگی به بازار‌های نفتی دارد، اما واشنگتن نسبت به این مسئله خوشبین است.

وی همچنین درباره رویکرد اروپا در زمینه تحریم‌های ایران نیز اذعان کرد اختلاف‌هایی با دولت‌های اروپایی وجود دارد، اما شرکت‌های اروپایی در حال پیروی از قوانین تحریم‌ها هستند.

برایان هوک پنجشنبه گذشته با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد. (جزئیات بیشتر)

وزارت خزانه داری آمریکا 13 آبان تحریم‌های جدید را بر خطوط کشتیرانی، بخش انرژی، مالی و تجاری ایران اعمال کرد و تحریم‌های رفع شده گذشته را نیز مجددا برگرداند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان