اعلام آمادگی انگلیس برای تحریم عربستان

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، همزمان با ادامه روند تحقیقات درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، دفتر وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد در صورتیکه دست داشتن حکومت عربستان در قتل خاشقجی اثبات شود، آماده است ریاض را تحریم کند. موضع لندن در قبال قتل خاشقجی کاملا مشخص بوده و خواهان پاسخگویی [عربستان]برای قتل وحشتناک این روزنامه‌نگار است.

روز گذشته یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس گفت: ما در کنار اتحادیه اروپا نقض وحشیانه حقوق‌بشر را محکوم می‌کنیم و آن را با تحریم پاسخ خواهیم داد.

وی افزود: لندن در حال حاضر، پیش از هرگونه تصمیم‌گیری، منتظر نتایج تحقیقات ترکیه [درباره پرونده قتل خاشقجی]می‌ماند.

وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص اقدامات تنبیهی علیه عربستان سعودی منوط به تایید دست داشتن ریاض در قتل خاشقجی است.

عربستان سعودی همچنان دخالت در ماجرای قتل خاشقجی را انکار می‌کند. این در حالی است که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با انتشار گزارش‌هایی اعلام کرده است به نظر می‌رسد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ماه اکتبر گذشته دستور قتل خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه را صادر کرده است.

در همین حال، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان ضمن انتقاد از گزارش سازمان سیا، گفت که اجرای عدالت در قضیه قتل جمال خاشقجی، قبل از اینکه خواسته جامعه بین‌المللی باشد خواسته ریاض است، اتهامی متوجه بن‌سلمان در این موضوع نیست و پادشاه و ولیعهد خط قرمز هستند، ریاض اجازه نخواهد داد که آن‌ها آسیبی ببینند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان