پرونده پذیرفته‌شدگان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی داتشگاه آزاد بسته شد/۵۵۹دانشجو پشت در ماندند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تنها ۵۵۹ نفر از ثبت نام کنندگان در پزشکی دانشگاه آزاد از ادامه تحصیل بازماندند، تراز پایین را دلیل عدم موفقیت آنها دانست.

پرونده پذیرفته‌شدگان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی داتشگاه آزاد بسته شد/559دانشجو پشت در ماندند

به گزارش خانه ملت،‌ محمدمهدی طهرانچی با اشاره به ساماندهی 90 درصد معترضین رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد، گفت: 10 درصد باقی 559 نفر هستند که نمرات آنها در طیف وسیعی قرار می‌گیرد؛ پذیرش در هر رشته به حداقل تراز استاندارد نیاز دارد که این افراد براساس نمره و ترازی که به دست آورده‌اند نمی‌توانند در رشته‌های موردنظرشان پذیرفته شوند.

وی افزود: فردی که در رشته پزشکی دانشگاه آزاد به اشتباه ثبت نام شد اما با توجه به تراز به دست آمده ثبت نام وی لغو گردید می‌تواند در رشته پایین‌تر پذیرفته شود اما باید به این نکته نیز توجه کند که ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی آزاد در سال جاری برای وی غیرممکن است.

رییس دانشگاه ازاد اسلامی ادامه داد: از 559 نفر 68 نفر در رشته پزشکی، 8 نفر در رشته دندانپزشکی و 2 نفر در داروسازی به اشتباه پذیرفته شدند. در صورتی که این افراد تمایل داشته باشند می‌توانند در رشته‌های پایین‌تر قبول شوند.

*تراز و رتبه؛ معیار دانشگاه آزاد برای ساماندهی 559 پذیرفته نشده

طهرانچی با تاکید بر اینکه افرادی که جزو 10 درصد باقی مانده از معترضین هستند اطمینان داشته باشند که با توجه به کارنامه و تراز خود نمی‌توانند در رشته‌های موردنظرشان قبول شوند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد تمام تلاش خود را برای ساماندهی و کمک به افرادی که در میان این 10 درصد هستند با توجه به کف تراز اعلامی انجام می‌دهد.

*قبولی در دانشگاه آزاد قاعده خاصی دارد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه کارنامه 559 نفر صادر شده و تراز استاندارد مشخص است، بیان کرد: قبولی در دانشگاه قاعده خاصی دارد؛ سندی اشتباه در دانشگاه آزاد صادر شده که نادرست بودن آن نیز اعلام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دانشگاه آزاد پاسخگوی این اشتباه است، تاکید کرد: 559 نفری که در زمره معترضین هستند به هیچ عنوان در سال جاری نمی‌تواند در رشته‌های موردنظرشان ادامه تحصیل دهند چراکه رتبه و تراز آنها متناسب با این رشته‌ها نیست.

*طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد منتفی شد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد، یادآور شد؛ در جلسه امروز (سه شنبه 29 آبان) کمیسیون آموزش نمایندگان به این طرح رای ندادند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان