حمایت سفیر آمریکا از اقدامات تحریمی آلمان علیه عربستان

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه "هندلزبلات آلمان"، آمریکا از اقدامات تحریمی آلمان علیه عربستان سعودی در واکنش به پرونده قتل روزنامه نگار منتقد آل سعود در کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه حمایت کرده و آن را تمجید کرد.

"ریچارد گرنل"، سفیر آمریکا در آلمان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آلمان تصریح کرد که ما اقداماتی که با آن دولت آلمان به قتل "جمال خاشقجی" واکنش نشان داده است را تمجید می‌کنیم. به گفته وی تحریم‌های پیشین ایالات متحده و دولت آلمان در راستای این هدف است که مسئولین قتل "خاشقچی" را مورد حسابرسی قرار دهد.

جمال خاشقجی نویسنده 59 ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر (دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد که این موضوع به نگرانی‌ها درباره امنیت وی دامن زد. مقامات ترکیه بعد از انجام تحقیقاتی از قتل وی در کنسولگری خبر داده و عربستان را مسئول آن دانستند که البته ریاض همچنان با حمایت‌های آمریکا دست داشتن در قتل این خبرنگار منتقد سعودی را رد می‌کند. اخیراً عربستان تنها خبر قتل خاشقجی را تأیید و اعلام کرده که عاملان را به مجازات خواهد رساند. ترامپ از ابتدای پرونده ناپدید شدن خاشقجی همواره در جبهه عربستان قرار داشته و از آن طرفداری می‌کرد.

روزنامه واشنگتن پست اخیراً در گزارشی نوشته است که بر اساس ارزیابی بسیاری منابع "محمد بن سلمان"، ولیعهد شاه سعودی خود دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است. البته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ارزیابی در این باره را زود دانسته و همچنان پشت بن‌سلمان ایستاده است.

وزارت خارجه عربستان نیز امروز این ادعای سازمان سیا را رد کرد.

برلین روز گذشته اعلام کرد که در واکنش به قتل "جمال خاشقجی"، روزنامه نگار منتقد آل سعود در کنسولگری عربستان در ترکیه و افشای ابعاد تازه‌ای از این پرونده از ورود 18 تبعه سعودی به کشورش جلوگیری به عمل می‌آورد.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان دوشنبه در حاشیه نشستی در بروکسل این خبر را اعلام کرده و تصریح کرد که این اتباع سعودی با پرونده قتل خاشقجی مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید

آلمان از ورود 18 سعودی دخیل در قتل خاشقجی جلوگیری می‌کند

برلین صادرات تسلیحات به عربستان سعودی را کاملا متوقف می‌کند

برلین با این اقدام به نتیجه تحقیقاتی که تا به حال درباره قتل خاشقجی ارائه شده است واکنش نشان داده است.

دولت آلمان در واکنش به پرونده قتل "جمال خاشقجی همچنین صادرات تسلیحات به عربستان سعودی را کاملا متوقف کرده است.

وزارت اقتصاد آلمان روز گذشته اعلام کرد که همچنین هیچ گونه صادرات و یا کالا‌های تسلیحاتی دیگر که صادرات آن قبلا تصویب شده است هم به عربستان تحویل داده نخواهد شد.

دولت آلمان اعلام کرده است که می‌خواهد دیگر کشور‌های اروپایی را هم به در پیش گرفتن چنین اقدامی متقاعد کند که البته تا به حال در این راستا موفق نبوده است. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه مخالف چنین اقدامی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان