ماهان شبکه ایرانیان

موفقیت گروه BTS در پرده سینما

BTS، این گروه موسیقی موفق کره‌ای، نه‌تنها توانسته دنیای موسیقی را تصرف کند، بلکه به‌تازگی با فیلم مستند بلند خود، «صحنه را به آتش بکش» Burn The Stage: The Movie، روی پرده سینما نیز به موفقیت زیادی رسیده است

BTS، این گروه موسیقی موفق کره‌ای، نه‌تنها توانسته دنیای موسیقی را تصرف کند، بلکه به‌تازگی با فیلم مستند بلند خود، «صحنه را به آتش بکش» Burn The Stage: The Movie، روی پرده سینما نیز به موفقیت زیادی رسیده است. این فیلم در اکران سه روز آخر هفته خود در امریکا 2.4 میلیون دلار و در کل امریکای شمالی 3.6 میلیون دلار فروش داشته است.
این فیلم در فروش جهانی خود نیز بسیار موفق بود و توانست در آخر هفته و از اکران خود در 2500 سینما حدود 14 میلیون دلار از فروش بلیت درآمد داشته باشد و به پرفروش‌ترین فیلم سینما-رویداد (یا Event-Cinema یعنی استفاده از سینماها برای نمایش طیف متنوعی از سرگرمی‌های پخش زنده و یا ضبط شده) در مورد یک گروه موسیقی تبدیل شود. قبل از آن فیلم مستندی در مورد گروه وان دایرکشن One Direction در سال 2014، پرفروش‌ترین مستند در این زمینه بود.طرفداران این گروه از مدت‌ها قبل منتظر شروع این فیلم بودند و به گفته توزیع‌کننده فیلم، کمپانی ترافالگر ریلیزینگ Trafalgar Releasing، یک هفته قبل از شروع اکران فیلم و از شروع پیش‌فروش، نزدیک به 1 میلیون بلیت در سراسر جهان به فروش رفت. این مستند گروه BTS را در تور جهانی سال 2017 به نام Trilogy Episode III: The Wings دنبال می‌کند و شامل صحنه‌هایی از کنسرت آن‌ها و پشت‌صحنه و مصاحبه با 7 عضو این گروه است.
نیکول دنسون-راندولف Nikkole Denson-Randolph، مدیر بخش استراتژی تولید و برنامه‌ریزی سینماهای AMC گفت:

طرفداران BTS، سالن‌های سینماهای AMC در سراسر کشور را پر کردند. حس کردن علاقه زیاد مخاطبان برای دیدن این فیلم مستند، از لحظه‌ای که تاریخ اکران آن مشخص شده بود، بسیار هیجان‌انگیز بود.

میانگین فروش این فیلم در هر سینما، در اولین روز فروشش بیشتر از هر فیلم دیگری در لیست 10 فیلم پرفروش آمریکا است و علی‌رغم اکران محدود و نمایش تنها در 617 سالن سینما، برخلاف سایر 9 فیلم دیگر که در 2000 تا 4000 سینما نمایش داده شدند، با این فروش توانست به جایگاه دهم در جدول پرفروش‌ها برسد.می‌توان گفت هفته خوبی برای کمپانی ترافالگر ریلیزینگ بود و این دومین فیلم با موضوع موسیقی توزیع‌شده توسط این شرکت است. مستند کنسرت‌ گروه کلدپلی Coldplay به نام «کلدپلی: سری پر از رؤیا» Coldplay: A Head Full of Dreams، نیز در این هفته در سینماها اکران شد. این فیلم با فقط یک روز اکران درمجموع جهانی خود 3/5 میلیون دلار فروش داشت. در این مستند، اجرایی از آهنگ‌های معروف این گروه، مانند Fix You و Viva La Vida را می‌بینیم. هم‌چنین با نمایش تصاویری از پشت‌صحنه فعالیت این گروه، به برادری و حس دوستی عمیق بین اعضای آن پی می‌بریم.
مارک آلنبی مدیر عامل ترافلگار درباره اکران این دو فیلم گفت:

فوق‌العاده بود که توانستیم از طریق این دو گروه موسیقی بسیار متفاوت (BTS و Coldplay) قدرت پرده بزرگ سینما در کنار هم آوردن طرفداران را شاهد باشیم.

این مطلب از نوشته جیم آموس Jim Amos در سایت فوریس Forbes است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان