نگاهی به آلرژی زمستانی و تبعات آن

آنچه باید درباره آلرژی زمستانی بدانیم

پزشکان معتقد هستند که در فصول سرد سال خطر ابتلا به انواع حساسیت‌ها و آلرژی‌ها وجود دارد و می‌توان با رعایت نکات ایمنی در جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا و به‌کارگیری سبک درست زندگی از این مشکل پیشگیری کرد

آنچه باید درباره آلرژی زمستانی بدانیم

پزشکان معتقد هستند که در فصول سرد سال خطر ابتلا به انواع حساسیت‌ها و آلرژی‌ها وجود دارد و می‌توان با رعایت نکات ایمنی در جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا و به‌کارگیری سبک درست زندگی از این مشکل پیشگیری کرد.

به گزارش به نقل از سیناپرس، طبق گفته پزشکان، توجه به ایمنی و سبک زندگی برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا ضروری است درواقع می‌توان از همه نکات پیشگیرانه‌ای که برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری‌ها وجود دارد، استفاده کرد تا احتمال ایجاد آلرژی را کاهش داد.

عوامل آلرژی‌زا در تمام طول سال وجود دارد اما آن‌ها در طول زمستان و فعال‌تر هستند. شاید به این دلیل که در طول فصول سرد سال، افراد همه پنجره‌ها را بسته و وسایل گرمایشی را روشن می‌کنند تا از ورود سرما به داخل جلوگیری کنند. این هوای گرم می‌تواند محیطی مناسبی برای فعالیت و افزایش عوامل حساسیت‌زایی چون گرده کپک‌ها و مایت ها و سایر موجودات میکروسکوپی باشند.

اقدامات احتیاطی مختلفی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به کاربرد تا از سرماخوردگی و آنفلوانزا و تبعات آن‌ها پیشگیری کرد. یکی از تبعات شایع ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا، آلرژی است. زمستان فصلی است که شیوع این دو بیماری و ابتلا به آلرژی در آن بسیار زیاد است. افراد زیادی هستند که در فصول پاییز و زمستان که هوا سرد می‌شود، دچار آلرژی شده و ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا نیز باعث تحریک آن می‌شود.

دکتر اگاروال (Aggarwal) رئیس بنیاد مراقبت از قلب هند در یک مصاحبه مطبوعاتی در این رابطه گفت: «زمستان زمان ایجاد آلرژی و شیوع برخی عوامل حساسیت‌زای رایج همچون گردوغبار، گرده گیاهان خشک، مایت ها و سایر موجودات میکروسکوپی، مواد بسیار ریز مو- خز یا پر موجودات اهلی، عطرها و گرده کپک‌ها است. آلرژی ممکن است حتی هفته‌ها و ماه‌ها فرد را درگیر عطسه کردن، آبریزش بینی، ریزش اشک چشم، قرمزی چشم‌ها، سرفه و خارش در ناحیه بینی و چشم‌ها کند.»

در اینجا این سؤال مطرح می‌شود که آیا عوامل آلرژی‌زا و حساسیت‌زا در تمام طول سال وجود دارد یا مختص فصول سرد سال است؟

دکتر چانچال پال (Chanchal Pal) از بیمارستان مولچند (Moolchand) در این رابطه چنین توضیح می‌دهد: «این عوامل آلرژی‌زا در تمام طول سال وجود دارد اما آن‌ها در طول زمستان بیشتر و فعال‌تر هستند. شاید به این دلیل که در طول فصول سرد سال، افراد همه پنجره‌ها را بسته و وسایل گرمایشی را روشن می‌کنند تا از ورود سرما به داخل جلوگیری کنند. این هوای گرم می‌تواند محیطی مناسبی برای فعالیت و افزایش عوامل حساسیت‌زایی چون گرده کپک‌ها و مایت ها و سایر موجودات میکروسکوپی باشند. علاوه بر آن بهتر است خانه و وسایل خانه از گردوغبار پاک شوند و با استفاده از جاروبرقی می‌توان به کم کردن گردوغبار فرش و سطح زمین خانه کمک کرد و از عوامل آلرژی‌زا کاست.»

دکتر اگاروال تأکید می‌کند که افراد باید در فصل زمستان محتاط‌تر باشند. او در ادامه توضیحاتش می‌گوید: «این وضعیت برای افرادی که به بیماری آسم دچار هستند خیلی بدتر است زیرا می‌تواند مشکلات بسیاری را پیش روی آن‌ها قرار دهد که تنگی نفس یکی از این موارد است. بهتر است در این فصل سال از مرطوب نگه‌داشتن لباس‌ها و وسایل جدا خودداری شود چراکه مکان مناسبی برای ایجاد کپک و پخش شدن گرده آن و ایجاد حساسیت و آلرژی وجود دارد.»

او در توضیحاتش نسبت به درمان آلرژی‌ها می‌گوید: «بیشتر آلرژی‌های بینی با آنتی‌هیستامین درمان می‌شوند. افراد مبتلابه آسم نیز معمولاً با استفاده از اسپری آسم می‌توانند مشکل خود را حل کنند اما اگر علائم فرد شدیدتر و بدتر شود باید به پزشک متخصص مراجعه کند.»

منبع: thehealthsite

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان