ماهان شبکه ایرانیان

چرا کودکان کنار مادرشان بهتر می خوابند؟

این یک امر طبیعی و عادی است که کودکان هنگامی که کنار مادرشان هستند به خواب می روند. به همین دلیل مهم است که مادران، کودکان خود را کنار خود بخوابانند. اما چرا کودکان کنار مادرشان بهتر می خوابند؟

چرا کودکم تنها وقتی که کنار من است، به خواب می رود؟ این سوال بسیاری از مادران است پس از زمانی که چند شب بی خوابی و کم خوابی و خستگی را برای خواباندن کودک خود تجربه خواهند کرد. اما پاسخ ساده است. کودکان وقتی که نزدیک مادرشان هستند بهتر می خوابند. چون پس از گذشت 9 ماه حمایت درونی مادر، وقتی او را در آغوش میگیرند، کودک ضربان قلب مادر را به راحتی احساس خواهد کرد. 

 

خواب کودکان

 

کودکان کنار مادرشان بهتر می خوابند

کودکان نیاز به تماس فیزیکی دارند تا احساس آرامش و محافظت کنند، درست مثل زمانی که در رحم بودند. آنها وقتی به خواب می روند و زمانی که از خواب بیدار می شوند به این حمایت و آرامش نیاز دارند. کودکان باید زندگی در خارج از رحم را یاد بگیرند. پس الگوهای خواب آنها تا 5 یا 6 سالگی منظم نخواهند بود. با این حال، بعضی از والدین معتقدند که از زمانی که آنها متولد شده اند، باید در اتاق خود بخوابند. برخی نیز کودکان خود را برای 4 تا 5 ماه در تخت و گهواره خود می خوابانند. اما متاسفانه این موارد به خواب کودک کمکی نخواهد کرد. کودکان زمانی بهتر می خوابند که به مادر خود نزدیک هستند، زیرا این تنها چیزی است که آنها می شناسند.

 

خوابیدن کنار مادر طبیعی است

بسیاری از مشکلات خواب کودکان مربوط به والدین آن ها خواهد بود.  هنگامی که زنان باردار فعالیت هایی مانند راه رفتن، بالا و پایین کردن پله ها، رانندگی خودرو، فعالیت جنسی و ورزش را تجربه می کنند، کودک می شنود و مادرش را می بیند. همه این جنب و جوش ها و صداها همراه کودک درون رحم خواهد بود. بنابراین هیچ کدام از این ها شبیه خوابیدن تنها در تخت یا گهواره نخواهد بود. بعضی از کودکان فقط و فقط کنار مادر خود به خواب می روند. زیرا این کاملا طبیعی است. اما بسیاری هنوز اصرار دارند که آنها را تنها در اتاق خود ترک کنند. اگرچه بسیاری از ما از والدین و پدربزرگ و مادربزرگمان نصیحت هایی را شنیده ایم. اما به جای اینکه فقط همین کار را بکنیم، وقت آن است که به دل هایمان اعتماد کنیم و ببینم که کودک ما چه چیزی می خواهد.

 

خوابیدن کودکان

 

هم خوابی با کودک گزینه خوبی است

بسیاری از مادران نگران خواب صحیح و کافی کودک خود هستند. در حالی که آنها در جستجوی "دستور العمل های جادویی" هستند تا آنها طولانی تر بخوابند یا در هنگام بیدارشدن گریه نکنند، بهترین گزینه، هم خوابی و خواب مشترک با کودک می باشد. برای نسل ها در بسیاری از فرهنگ ها، کودکان با والدین خود و پدر و مادرشان با پدربزرگ و مادربزرگشان خوابیده اند. گاهی اوقات آنها در همان اتاق و اغلب اوقات در یک رختخواب خوابیده اند. بسیاری از پزشکان، روانپزشکان و متخصصان ایده ترک نوزاد برای خواب به تنهایی را پشتیبانی کرده اند، اما آنها فراموش کردند که نوزادان پستانداران هستند. همانند هر موجودی که توسط مادرش تغذیه شده است، نوزادان تنها در صورتی می خوابند که نزدیک به مادرشان باشند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان