باکس آفیس: Ralph Breaks the Internetباکس آفیس را جارو می‌کند

ضیافت باکس آفیس سال ۲۰۱۸ در تعطیلات جشن شکرگزاری هم ادامه داشت و با دو فیلم «رالف اینترنت را خراب می‌کند» Ralph Breaks the Internet و «کرید ۲» Creed II، رکورد جدیدی در فروش این تعطیلات در آمریکای شمالی ثبت کرد

ضیافت باکس آفیس سال 2018 در تعطیلات جشن شکرگزاری هم ادامه داشت و با دو فیلم «رالف اینترنت را خراب می‌کند» Ralph Breaks the Internet و «کرید 2» Creed II، رکورد جدیدی در فروش این تعطیلات در آمریکای شمالی ثبت کرد.
«رالف اینترنت را خراب می‌کند» Ralph Breaks the Internet در صدر جدول باکس آفیس از چهارشنبه تا یکشنبه قرار گرفت و با فروش سنگین 84.5 میلیون دلاری در 4017 سالن سینما تبدیل به دومین فیلم پرفروش در پنج روز اول اکران خود، پس از فیلم دیگر کمپانی دیزنی Disney به نام «منجمد» Frozen در سال 2013 (با 93.6 میلیون دلار فروش)، بدون در نظر گرفتن تورم، شد. این عدد شامل 55.7 میلیون دلار فروش آخر هفته نیز می‌شود.

«کرید 2» Creed II از کمپانی ام‌جی‌ام MGM با قدرت تمام وارد رینگ مسابقه شد و توانست در پنج روز اول اکران خود 55.8 میلیون دلار در 3441 سالن سینما بفروشد که بزرگ‌ترین اکران جشن شکرگزاری برای یک فیلم بلند در تمام تاریخ محسوب می‌شود. (قهرمان قبلی کمدی-رمانتیک «چهار کریسمس» Four Christmases در سال 2008 با 46.1 میلیون دلار فروش بود.) این درام که درباره‌ی بوکس است موردتوجه مخاطبان متنوعی قرار گرفت و جان دیگری به مجموعه فیلم «راکی» Rocky و شهرت مایکل بی. جردن Michael B. Jordan بخشید. فروش «کرید 2» Creed II در سه روز اول اکران خود 35.3 میلیون دلار بود.
به گزارش کام‌اسکور Comscore، جمع فروش بلیت‌ها در باکس آفیس از چهارشنبه تا یکشنبه بالغ‌بر 314 میلیون دلار بود که رکورد قبلی در سال 2013 با 295 میلیون دلار را شکسته است. با این نرخ رشد، درآمد باکس آفیس آمریکای شمالی در سال 2018 به‌احتمال قریب‌به‌یقین رکورد جدیدی خواهد زد.

جمع فروش «رالف اینترنت را خراب می‌کند» Ralph Breaks the Internet در مقایسه با اکران 49 میلیون دلاری قسمت اول این مجموعه فیلم، «رالف خرابکار» Wreck-It Ralph در طول آخر هفته‌ی دوم تا چهارم نوامبر سال 2012، بسیار بالا بوده است. در این فیلم که مورد تائید منتقدین قرار گرفته است، جان سی. ریلی John C. Reilly و سارا سیلورمن Sarah Silverman مانند قسمت قبلی، صداپیشگی می‌کنند و گل گدوت Gal Gadot و تاراجی پی هنسن Taraji P. Henson هم به جمع آن‌ها پیوسته‌اند. این فیلم خانوادگی به کارگردانی ریچ مور Rich Moore و فیل جانستون Phil Johnston، امتیاز A- در سینمااسکور دریافت کرد و بازخوردهای مثبتی گرفت. 76 درصد خریداران بلیت این فیلم را خانواده‌ها تشکیل می‌دادند.

از میان فیلم‌های باقی‌مانده از هفته‌های پیش، «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد» Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald با 43 میلیون دلار فروش به جمع فروش ده‌روزه‌ی 117.1 میلیون دلار رسید و در جایگاه سوم قرار گرفت. این فیلم در خارج از آمریکا با 83.7 میلیون دلار فروش در 80 مارکت، در صدر جدول باکس آفیس خارجی قرار داشت و جمع فروش خارجی خود را به 322.6 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 439.7 میلیون دلار رساند.
«حماسه‌ی کولی» Bohemian Rhapsody در چهارمین آخر هفته‌ی خود با فروش نزدیک به 20 میلیون دلار، جمع فروش داخلی خود را به 152 میلیون دلار رساند. این فیلم زندگی‌نامه‌ای از گروه کویین Queen نزدیک به 38 میلیون دلار در خارج از آمریکا فروخت و جمع فروش خارجی 328.2 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 472.2 میلیون دلار را کسب کرد.

فیلم پرهزینه‌ی کمپانی لاینزگیت Lionsgate به نام «رابین‌هود» Robin Hood با فروش ناچیز 14.2 میلیون دلاری از 2857 سالن سینما در طول تعطیلات پنج‌روزه مواجه شد و با وجود صرف 100 میلیون دلار برای ساختش در جایگاه هفتم قرار گرفت.
فیلم «کتاب سبز» Green Book به کارگردانی پیتر فارلی Peter Farrelly از روز چهارشنبه در 1062 سالن سینما به نمایش درآمد اما در طول پنج روز توانست تنها 7.4 میلیون دلار، ازجمله 5.4 میلیون دلار در آخر هفته، بفروشد. در این فیلم ماهرشالا علی Mahershala Ali و ویگو مورتنسن Viggo Mortensen به ترتیب، نقش‌های یک پیانیست کلاسیک آفریقایی-آمریکایی و یک بادیگارد و راننده‌ی ایتالیایی-آمریکایی را بازی می‌کنند که در یک سفر جاده‌ای در جنوب آمریکا در دهه‌ی 60 باهم همراه می‌شوند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان