ماهان شبکه ایرانیان

۲۴ ساعت پرالتهاب در بوئنوس آیرس

فینال قرن؛ رویایی که یک کابوس تمام عیار شد

دیدار روز شنبه بین دو تیم ریورپلاته و بوکاجونیورز می‌توانست به یکی از بزرگترین دیدارهای تاریخ ۱۲۷ ساله فوتبال آرژانتین تبدیل شود اما همه چیز به یک کابوس بدل شد.

به گزارش "ورزش سه"، این دیدار، قرار بود بزرگترین دیدار سال 2018 و جهان باشد و پس از تساوی 2-2 در دیدار رفت، هیجان بازی برگشت به اوج رسیده بود. برای یک بار، فینال کوپا لیبرتادورس اهمیت و رنگ و بویی تازه گرفت و همه دنبال به آن چشم داشت. به هر شکلی که به موضوع نگاه کنید، چنین چیزی می‌تواند هیجان، درام و همه چیز را برای یک مسابقه فراهم کند اما اوضاع اصلا آنطوری که انتظار می رفت، اتفاق نیفتاد.


دومین تعویق در برگزاری رقابت ها

دو ساعت پیش از شروع بازی، یک گروه مشهور آمریکایی روی صحنه ریورپولاته در حال اجرای موسیقی بودند و پس از خروجشان از ورزشگاه، مدعی شدند که شب بسیار بسیار خوبی را سپری کرده بودند ولی همه چیز دقیقا برعکس آن پیش رفت.


تمام طول هفته، هواداران دو تیم مشکل خواب پیدا کرده بودند؛ از یک سو نگرانی شکست و از سوی دیگر، رویای قهرمانی آرامش را از آنها گرفته بود. هزینه بلیت ها بسیار گران شده بود و فرصتی به وجود آمده بود که بسیاری از این طریق پول در بیاورند.  یک مرد، بلیت بازی را با شغل عوض می‌کند، یکی دیگر کار عجیب و غریب دیگر.

رئیس باشگاه ریورپلاته، رودولفو اونوفریو به حدی تحت فشار قرار گرفت که عکس خودش در واتس اپ را تغییر داد و نوشت " من هم بلیتی ندارم.

سازمان دادن به چنین دیداری مسئولیتی بزرگ و یک افتخار است. برای ما هواداران ریور، بازی بسیار مهمی است زیرا می‌خواهیم شور و انگیزه و نگاه آرژانتینی به فوتبال را به همه نشان دهیم."

یک روز بعد، همه چیز عوض شد ناگهان حال و هوا به کلی تغییر کرد. در مسیر استادیوم، اتوبوس حامل بازیکنان بوکاجونیورز توسط هواداران ریور شناسایی شد و حمله به این اتوبوس توسط هواداران ریور صورت گرفت. نیروهای امنیتی تلاش بسیاری کردند تا مانع رخ دادن اتفاق خاصی در این بین شوند ولی تلاش آنها نیز ناکام بود. در ابتدا گفته شد که با اسپری فلفل به آنها حمله شده. در حقیقت هواداران ریور به دنبال فرصتی بودند که انتقام دیدار قبلی شان در لیبرتادورس در سال 2015 را بگیرند.

در حالی که گفته می‌شد بازیکنان بوکا به خاطر گاز اشک آور پلیس به شدت آسیب دیده و ناراحتند، کاپیتان بوکاجونیورز نیز پس از پرتاب یک تکه شیشه شکسته ناشی از برخورد سنگی که هواداران ریورپلاته پرتاب کرده بودند، دچار مشکل شد

در داخل ورزشگاه مونومنتال، شور و شوق زیادی برای آغاز بازی وجود داشت اما حالا باشگاه ریورپلاته باید سعی می‌کرد این هواداران پرشور را برای یک بازی دیگر به ورزشگاه بکشد.

یک نفر توئیت کرده بود که بوکاجونیورز امیدوار است به خاطر این اتفاقات، جام به آنها اهدا شود، همانطور که بر سر قضیه اسپری فلفل در سال 2015، در نهایت رای به سود ریورپلاته داده شد. اما یک نفر دیگر گفت که جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، تهدید کرده که اگر بوکا به میدان نرود، آنها را حذف خواهد کرد.

مشکل اینجا بود که تمام شایعات از بین مردم و هواداران می‌آمد، افرادی که باید منتظر اخبار خبرگزاری ها و روزنامه نگارها باشند.

در نهایت قرار شد که بازی ساعت 5 عصر به وقت محلی برگزار شود و همینطور پرز نیز راهی بیمارستان شده بود تا چشمش را مداوا کند. بازیکنان بوکا وارد زمین می‌شوند، سعی می‌کنند گرم کنند، همینطور داور و کادر فنی هم به زمین می‌آیند ولی یک حسی در تمام ورزشگاه دیده می‌شد که این بازی این بار هم برگزار نخواهد شد.

در نهایت ترکیب بوکا اعلام شد و مشخص شد که پرز در ترکیب اصلی تیم است ولی بازیکنان واقعا کجا بودند؟ در مسیر بازگشت به هتل. این بازی قرار نبود برگزار شود ولی هیچکس به هواداران حاضر در ورزشگاه چیزی نگفت. با این حال، به کمک شبکه‌های اجتماعی، خبر پخش شد و آنها سعی کردند سریعتر از ورزشگاه خارج شوند و به تئوری های مختلفی فکر کنند.

برخی می‌گویند حمله به اتوبوس توسط هواداران ریورپلاته، انتقام آنها نسبت به اتفاقات گذشته بود. برخی معتقدند پلیس اجازه چنین اتفاقاتی را می‌دهد که سطح امنیت شهر پایین تر از آنچه هست به نظر برسد. در همین حین، برگزاری بزرگترین بازی در فوتبال آرژانتین به خاطر این اتفاقات به خطر افتاده است.

گفته می شد بوکا خواهان برگزاری بازی در ورزشگاهی دیگر است. همچنین شاید بازی پشت درهای بسته برگزار می‌شود. شاید وقتی دیگر

همه فکر می‌کردند که تاخیر 24 ساعته برای برگزاری بازی، آتش ها را فروکش کرده و دو طرف می‌توانند در آرامش بازی را برگزار کنند. نزدیک به ساعات برگزاری بازی شد، هواداران بار دیگر در ورزشگاه حاضر شدند و شروع به تشویق تیمشان کردند. یکی از این هواداران می‌گفت که ما کورکورانه از تیممان حمایت می‌کنیم و هوادارش هستیم، بدون اینکه در نظر بگیریم چه خواهد شد. با این حال، نگرانی از بابت اتفاقاتی که در این مدت رخ داده، در همه جا دیده می‌شود.

اما بوکا در نهایت سکوتش را شکست و با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نمی‌خواهد این بازی را انجام دهد زیرا شرایط این بازی برابر نیست. سپس، 10 دقیقه بعدتر، دومینگز تایید کرد که این بازی برگزار نخواهد شد.

بار دیگر، هواداران ریورپلاته که زیر آفتاب منتظر تشویق تیمشان بودند، باز هم باید به خانه می‌رفتند زیرا بازی قرار نبود برگزار شود. دیداری که می‌تواند نام چند بازیکن خوش شانس را در تاریخ فوتبال آرژانتین و جهان ثبت کند، فعلا برگزار نمی‌شود. به جایش، آرژانتینی ها همواره با شرم از این روز یاد خواهند کرد.

اما علت اصلی که دیدار فینال شب گذشته برگزار نشد، درخواست دو بازیکن بوکاجونیورز از کنفدراسیون فوتبال آمریکا جنوبی بود. پابلو پرز و گونالو لاماردو در جریان حمله به اتوبوس بوکا جونیورز توسط هواداران ریورپلاته، دچار جراحت شده و به بیمارستان منتقل شده بودند. بوکا به این خاطر از کنفدراسیون آمریکا جنوبی درخواست کرد که بازی روز یکشنبه برگزار نشود و کنفدراسیون نیز با منتفی کردن برنامه بازی، جلسه ای را برای روز سه شنبه در پاراگوئه ترتیب داد که تاریخ و زمان جدید برگزاری بازی طی این جلسه مشخص شود.


دومینگز در این رابطه گفت:" شرم آور است که ما در چنین شرایطی قرار گرفته ایم. تصویری که از ما به تمام جهان مخابره شده اشتباه است، این فوتبالی نیست که ما می‌خواهیم. شرایط برابر نیست. ما دوست داریم بازی در شرایطی برابر برگزار شود، می‌خواهیم یک نمایش واقعی تماشا کنیم. ما نمی‌خواهیم بهانه ای مطرح باشد. تیمی که گل بیشتری در زمین بزند، برنده خواهد شد. فعلا هیئت رئیسه به این نتیجه رسید که در صورت برگزاری بازی، عدالت برقرار نخواهد شد زیرا برابری بین دو تیم نیست. باید شرایطی ایجاد کنیم که برای هر دو طرف ایده آل باشد.

منبع: بی بی سی

مترجم: روزبه مهری

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان