انجمن روزنامه‌نگاران تونس:

مواضع دولت تونس در قبال یمن، مواضع ملت ما نیست

خبرگزاری فارس: سفر منطقه‌ای بن سلمان به 6 کشور عربی که در واقع اولین سفر او پس از ترور و قتل خاشقچی خبرنگار منتقد سیاست‌های آل سعود در داخل کنسولگری سعودی در استانبول است، به شدت با واکنش منفی ملت‌های عربی بویژه تونس مواجه شد.

«سکینه عبدالصمد» نویسنده انجمن روزنامه‌نگاران تونس از موافقت دولت این کشور با سفر قریب‌الوقوع بن سلمان به این کشور به شدت انتقاد کرد.

سکینه عبدالصمد ورود چند روز آینده بن سلمان به تونس را به سخره گرفت و با اشاره به دست داشتن وی در ترور جمال خاشقچی گفت که مقامات تونس به این دلیل از بن سلمان استقبال می‌کنند تا شاید لباس آغشته به خون او شسته شود.

نویسنده انجمن نویسندگان تونس که با المیادین گفتگو می‌کرد، افزود: ما باید شعار «سرزمین تونس نباید به ایادی آغشته به خون آلوده شود» سر دهیم.

جنبش انصارالله یمن نیز عصر امروز با صدور بیانیه‌ای در تمجید از مخالفت‌های مردم تونس با سفر بن سلمان به کشورشان، اعلام کرد که «به نمایندگی از ملت یمن از آزادگان تونس و الجزایر به دلیل اعلام مخالفت با سفر بن سلمان "خونریز" تقدیر و تشکر می‌کنیم.»

انصارالله در ادامه بیانیه خود از مواضع ملت‌های عربی در رد سفر، ولی عهد سعودی به کشورشان استقبال کرد و افزود: ترامپ با وجود گزارش‌های سیا درباره دست داشتن بن سلمان در قتل خاشقچی روزنامه نگار مطرح سعودی، با وقاحت تمام از، ولی عهد سعودی حمایت کرد.

ارزیابی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) این است که آمر اصلی قتل جمال خاشقچی کسی نیست جز خود محمد بن سلمان؛ هرچند ریاض مدعی است که قتل خاشقچی از سوی نیرو‌های خودسر بوده و، ولی عهد سعودی هیچ گونه نقشی در این قتل نداشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان