جی پلاس: اگر برای تعیین قیمتهای جدید خودروها در کارخانه، مبنا را قیمت کنونی بازار قرار داده و 5 درصد از آن کم کنیم، جدول قیمت ها، نرخهای عجیبی را به خود میبیند. (در انتهای خبر میآید).
اما این به هیچ وجه عادلانه نیست چرا که هم مردم علت افزایش قیمت خودرو در بازار (عدم عرضه خودرو از سوی کارخانهها در بازار) را میدانند و هم مسئولان بارها اذعان داشته اند که قیمتهای کنونی خودرو در بازار حباب زیادی داشته و حداقل برای خودروهایی که تا پیش از این ادعا میشد بیش از 90 درصد قطعات آن ساخت داخل هستند، نمیتواند واقعی باشد.
ظاهرا کمیته تعیین نرخ جدید خودرو که به نتیجه مشخصی در این باره نرسیده و صرفا عنوان کرده قیمت کارخانه باید 5 درصد از پایینتر از نرخ بازار باشد، فعلا گامی در جهت افزایش قیمتها برداشته تا ذهنها کمی آماده شود.
در همین راستا ظاهرا برخی رسانهها هم به کمک خودرسازان آمده اند و با انتشار جداولی از نرخهای آینده کارخانههای خودروسازی شاید میخواهند مردم را برای یک جهش قیمت باورنکردنی آماده کنند!
در هر حال امید است نهایتا با در نظر گرفتن جمیع شرایط از جمله وضعیت اقتصادی مردم، میزان افزایش درآمد آنها، نرخ تورمی که دولت خود اعلام میکند و وضع قوانین محدود کننده جدیتر برای نابودی بازار دلالی خودرو، شاهد نرخهای عادلانه برای خودروهای داخلی باشیم تا هم کارخانهها دچار ورشکستگی نشده و هم مصرف کننده واقعی بتواند خودرویی را قیمت مناسب و متناسب با وضع درآمدی کنونی خود خریداری کند.
** جدولی که مبنای تعیین قیمت جدید خودرو در کارخانهها را نرخ حباب دار فعلی در بازار قرار میدهد!: