فیفا و هراس از برگزاری جام جهانی در آمریکای جنوبی

اتفاقات و جنجال های پیرامون فینال جام لیبرتادورس بین ریور و بوکا، اعطای میزبانی جام جهانی مشترک به اروگوئه و آرژانتین را دشوار کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، جانی اینفانتینو، رئیس فیفا نخستین کسی بود که در شروع هفته در بوینس آیرس حضور داشت و شاهد اغتشاش هواداران پیش از فینال برگشت کوپا لیبرتادورس (دیدار ریورپلاته و بوکاجونیورز) بود، حوادثی که باعث لغو این بازی شد.

اینفانتینو در حالی به اروپا برگشت که میزبانی آمریکای جنوبی برای جام جهانی 2030 در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. رئیس فیفا برگزاری این رقابت‌ها را در آرژانتین و اروگوئه غیرممکن می‌داند. فیفا میزبانی جام جهانی را به کشوری نخواهد داد که نمی‌تواند بازی کلاسیک آرژانتین را برگزار کند چون ورزشگاه و اطرافش به صحنه‌ای از خشونت‌های بی دلیل تبدیل شده است و به بازیکنان، مردم، کودکان و خانواده‌هایی که در آرامش به استادیوم نزدیک می‌شوند، آسیب می‌رساند.

اینفانتینو دوباره هفته آینده به آرژانتین برمی‌گردد. او توسط مائوریسیو ماکری (رییس جمهور این کشور) به شرکت در جلسه G-20 (کشورهای قدرتمند جهان) دعوت شده است. این دعوت قبل از حوادث دیدار بوکا و ریور رخ داد که رئیس فیفا آن را خیلی زود قبول کرد. اینفانتینو می‌تواند با حضور در این جلسه شرایط میزبانی آمریکای جنوبی را برای جام جهانی 2030 بررسی کند. او می‌تواند به هشدار کشورهای قدرتمند جهان در رابطه با برگزاری جام جهانی گوش فرا دهد. بیشترین ترس درباره اعتراض‌های خیابانی در شهری خواهد بود که در جریان فینال لیبرتادورس خشونت در آن موج می‌زد.

 

آرژانتین و اروگوئه به دلیل 100ساله شدن جام جهانی در سال 2030 شانس بیشتری برای پیروزی با دیگر نامزدها داشتند. اروگوئه میزبان نخستین دوره این بازی‌ها در سال 1930 بود. آرژانتین و این کشور دیدار نهایی را در مونته ویدئو برگزار کردند. با این حال پس از اتفاق‌های شنبه همه چیز از نظر اینفانتینو عوض شد. اکنون نگاه فیفا بیشتر روی دیگر کاندیدای مشترک یعنی اسپانیا، مراکش و پرتغال خواهد بود. اینفانتینو با هدف برقراری صلح می‌خواهد جام جهانی در دو قاره، دو مذهب و سه فرهنگ مختلف برگزار شود چون بر این باور است که فوتبال معجزه می‌کند.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان