روایت آزادیخواه از جزئیات نشست کمیسیون فرهنگی مجلس

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و معاونین وی با حضور در جلسه کمیسیون گزارشی را از عملکرد این وزارتخانه در ارتباط با راهپیمایی اربعین و همچنین آسیب‌های اجتماعی ارائه کردند.

وی افزود: در این جلسه که با حضور رستم‌وندی رئیس سازمان اجتماعی کشور، ذوالفقاری معاون امنیتی، سامانی معاون پارلمانی وزیر و برگزار شد، رستم‌وندی طی گزارشی اعلام کرد که شورای اجتماعی کشور با توجه به حساسیت رهبر معظم انقلاب نسبت به موضوع آسیب‌های اجتماعی و شورا برای تشکیل یک جلسه در دفتر مقام معظم رهبری حدود ده پیش‌جلسه برگزار و مطالب را به طور دقیق جمع‌بندی می‌کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: رئیس سازمان اجتماعی کشور گفت که سازمان اجتماعی کشور طرح نماد را راه‌اندازی کرده که برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی از طریق مدارس و با همکاری آموزش و پرورش اقدام می‌شود که حدود 14 میلیون نفر در این طرح مشارکت دارند.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: رئیس اجتماعی کشور همچنین عنوان کرد که این سازمان 114 دفتر تسهیل‌گری را در حاشیه شهر‌ها ایجاد کرده که این دفاتر ارائه خدمات اجتماعی و آموزش شهروندی به مردم حاشیه شهر را در دستورکار خود دارد که این کار با کمک سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌شود.

وی افزود: رستم‌وندی گفت که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از بهترین اقدامات موضوع استقرار روحانی بوده که تأثیر بسیاری داشته است و این کار در حال انجام است و در حوزه اقدام به خودکشی، این آسیب در کشور ما به حداقل ممکن رسیده و در بین 170 کشور جهان، کشور ما رتبه 155 را د. ارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: رستم‌بندی همچنین عنوان کرد در حوزه طلاق این آسیب طی دو سال گذشته کاملا کنترل شده و در حوزه سرقت و نزاع‌های اجتماعی در سه سال اخیر سیر نزولی را داشته‌ایم و به سمت کاهش این آسیب پیش می‌رویم، در بحث زندانیان و تعداد آن‌ها در یکی دو سال اخیر افزایش نیافته و به طور ثابت باقی مانده است.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه رحمانی فضلی وزیر کشور گزارشی را در رابطه با راهپیمایی اربعین به نمایندگان ارائه کرد و گفت که حدود 160 هزار زائر از کشور‌های مختلف برای شرکت در راهپیمایی اربعین از خاک کشور ما وارد عراق می‌شوند که در سال جاری این میزان 46 درصد افزایش یافته است.

وی در پایان گفت: وزیر کشور همچنین اظهار داشت که برنامه ما این است که هر سال 500 هزار نفر به جمعیت زوار اربعین اضافه شود و دیگر اینکه ویزا برای راهپیمایی اربعین برداشته شود و سوم، مرز‌های خروجی اضافه شوند و چهارم اینکه مسیر مهران - نجف را چهار بانده کنیم و پل خرمشهر به بصره را نیز ایجاد کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان