به تازگی گوگل قابلیت جدیدی به برنامه و اپلیکیشن گوگل مپس خود اضافه کرده که میتواند بررسی های کسب و کارهای مختلف در این اپ را کاربردیتر از قبل مکند. اکنون کاربر میتواند پس از ارائه بررسی و نظرات خود دربارهی تمامی موسسات خدماتی مختلف (نظیر سوپرمارکتها، رستورانها، مراکز درمانی و ...)، از هشتگ استفاده نماید. این مسئله موجب میشود دیگر کاربران بتوانند با انتخاب این تگها یا جستجو کردنشان در این اپ، گزینههای مشابهی را مشاهده نمایند.
به گزارش نشریهی TechCrunch، این قابلیت به خصوص هفتهی گذشته برای دیوایسهای اندرویدی ارسال شد اما هنوز مشخص نشده چه زمانی قرار است برای سیستم عامل iOS عرضه گردد.
این کمپانی مدعی شده که بررسی کنندگان قادر خواهند بود که در هر پست یا نظرشان، 5 هشتگ مختلف ذکر کنند و این موارد در قسمت پایانی بررسی به نمایش گذاشته خواهد شد. بدین ترتیب کاربران میتوانند با استفاده از همین هشتگها، موارد دلخواه خود را انتخاب کنند.
برای مثال کاربر میتواند هشتگ ارزان یا غذای گیاهی زیر پستهای بررسی خود قرار دهد و کاربری که به دنبال محلهای مشابهی برای ارائه خدمات خود است میتواند بدین شکل، به خواستهی خود دست یابد.
مدتی نخواهد گذشت که صفحات بررسی و نظرهای موسسات خدماتی مختلف به گسترهی بزرگی از هشتگها تبدیل گردد. بدین ترتیب کاربران خواهند توانست با کلیک روی هشتگ مورد نظر خود محل های مناسب برای تفریح، واقات فراغت، درمان یا خریدشان پیدا کنند و بتوانند بهترین گزینه میان آنها را برگزینند.
البته این تنها ویژگی جدید ارائه شده برای گوگل مپس نیست و ساکنین مانتین ویو، قابلیتهای جدیدتری به این اپ اضافه کردهاند. برای مثال کاربران چند وقتی است میتوانند با صاحبان موسسات مختلف، دیالوگ برقرار کنند و مستقیماً نظرشان را ارائه کنند.
البته اگر شما دارای کسب و کاری باشید، باید ابتدا آخرین نسخه از اپلیکیشن Google My Business را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود نمایید. با این کار میتوانید تنها پیامهایی خاص را از مشتریهای گزینش شدهی خودتان دریافت کنید.