خبر‌های کوتاه رادیو و تلویزیون

خبرگزاری تسنیم:امروز رویداد‌های مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

«خندوانه» و سه مهمان ورزشی، هنری و پزشکی

رامبد جوان هفته گذشته با امید حاجیلی، محمدرضا شریفی‌نیا و مسابقه خنداننده‌شویی‌ها کار خود را آغاز کرد و این هفته «خندوانه» با فضای گفتگومحوری برنامه را جلو می‌برد. دستیار تهیه‌کننده «خندوانه» به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: امشب امیرعلی اکبری کشتی‌گیر فرنگی و مبارز هنر‌های رزمی ترکیبی که برنده مدال طلای قهرمانی کشتی فرنگی جهان در سال 2010 و برنز قهرمانی جهان 2009 و مدال طلای قهرمانی آسیاست مهمان امشب «خندوانه» است که ساعت 23 روی آنتن می‌رود.

وی درباره مهمان‌های روز‌های پنج‌شنبه و جمعه «خندوانه» هم تصریح کرد: باربد بابایی مجری تلویزیون که شاید برای اولین بار روی آنتن رسانه‌ملی مخاطبین او را با کارگردانی و اجرای برنامه «شب کوک» دیده باشند. این روز‌ها هم ویژه‌برنامه "ماه منیر" شبکه سه به مناسبت ایام هفته وحدت روی آنتن رفت را هم اجرا کرد. این مجری تلویزیون پنج‌شنبه شب مهمان برنامه «خندوانه» است و با رامبد جوان گفتگو می‌کند. جمعه هم ساعت 23 مهمان برنامه «خندوانه» پروفسور موید علویان فوق تخصص گوارش و رئیس شبکه هپاتیت ایران خواهد بود.

بیشتر بخوانید

بهروز افخمی: جشنواره مقاومت قدرت آزادگی به فیلمسازان می‌دهد/ بازی رامبد جوان در "پاریس محرمانه" یا "کاغذ شطرنجی"

بررسی فرصت‌ها و تهدید‌های پیوستن به توافقنامه پاریس در «ثریا»

میزگرد بررسی الزامات و چالش‌های پیوستن ایران به توافقنامه اقلیمی پاریس امشب هفتم آذر با حضور کارشناسان موافق و مخالف در برنامه «ثریا» برگزار می‌شود. سید یاسر جبرائیلی پژوهشگر اقتصاد سیاسی، مهندس مسعود زندی رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست و دکتر ناصر مقدسی مشاور امور بین الملل رییس سازمان حفاظت محیط زیست میهمانان برنامه امشب «ثریا» خواهند بود.

«ثریا» به تهیه‌کنندگی محسن مقصودی کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که چهارشنبه‌ها حوالی ساعت 23:10 روی آنتن می‌رود.

تعیین تکلیف آینده سیاسی سوریه در «نقطه رهایی»

«نقطه رهایی» ویژه برنامه شبکه پنج در هفته بسیج است که هرشب ساعت 22 روی آنتن رسانه ملی می‌رود. «نقطه رهایی» ویژه برنامه رسانه ملی در هفته بسیج است. این برنامه با حضور فعالان و رهبران جبهه مقاومت اسلامی در منطقه به تبیین تشکیل بسیج جهانی مستضعفین در کشور‌های لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن می‌پردازد. سهیل اسعد (ادگاردو روبین) مبلغ و محقق آرژانتینی مجری این برنامه تلویزیونی است.

برنامه امشب با حضور کارشناسان مسائل بین‌الملل به مسئله سوریه می‌پردازد. نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در تسلیح داعش و معارضان، نقش ایران در نابودی داعش، علت حضور ایران در سوریه با وجود هزینه‌های متعدد رسانه‌ای و نظامی و پیش‌بینی آینده سیاسی سوریه مهم‌ترین محور‌های برنامه «نقطه رهایی» است.

«نقطه رهایی» هرشب ساعت 22 به صورت زنده روی آنتن شبکه 5 می‌رود. این برنامه در 6 قسمت از شنبه تا پنجشنبه پخش می‌شود. محمدمهدی سموعی تهیه‌کننده نقطه رهایی و علی‌اکبر سیاح طاهری سردبیر آن است که در گروه برنامه‌های تلویزیونی مرکز بسیج رسانه ملی تولید شده است.

جاذبه‌های تهران از قاب برنامه " تهرانگرد"

اولین قسمت از سری جدید برنامه " تهرانگرد" پنجشنبه هشتم آذرماه ساعت 20 روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. سجاد مشحون تهیه‌کننده برنامه تهرانگرد در توضیح بیشتر گفت: این برنامه ترکیبی یک تهرانگردی متفاوت از استان تهران است که رویکرد آن اطلاع‌رسانی و پوشش رویداد‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و... استان تهران است.

وی اضافه کرد: در هر قسمت از این برنامه مخاطبان شاهد بخش‌های مختلفی هستند. برای مثال طیبعت‌گردی (معرفی جاذبه‌های گردشگری و تفریحی شهر تهران و اطراف)، دوربین مخفی، پیشنهاد آخر هفته، پوشش تصویری رویداد‌های جذاب و جالب شهر و... که با اجرای ساسان گلستانه در تهرانگرد خواهند دید.

گشت و گذار شبانه‌های هم یکی از بخش‌های دیگر این برنامه است که گزارشگر برنامه به سراغ مراکز تفریحی می‌رود که بیشتر خانواده‌ها در شب‌های پاییزی در آنجا هستند. لوکیشن برنامه " تهرانگرد " در اولین قسمت در محدوده بازار تهران اجرا می‌شود و جاذبه بازار تهران را پیش رو مخاطبان قرار می‌دهد.

" تهرانگرد" کاری از گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیماست که در 52 قسمت 26 دقیقه‌ای هر هفته پنج شنبه‌ها پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد جمعه ساعت 12:30 خواهد بود.

سفیر هند مهمان شبکه پنج

برنامه "سفیران" پنج شنبه هشتم آذرماه میزبان " سوراب کومار" سفیر هند در ایران خواهد بود. سفیر هند در این برنامه پیرامون موضوعاتی مانند مراحل پیشرفت پروژه توسعه چابهار، وضعیت چگونگی پرداخت پول نفت به ایران، نظر این کشور درباره برنامه هسته‌ای ایران و اینکه آیا هند حاضر است دسترسی‌هایی که در برجام برای ایران تعیین شده را برای برنامه هسته‌ای خودش به جامعه جهانی بدهد و. به گفتگو می‌نشیند.

برنامه " سفیران" با محوریت بازنمایی تجارت خارجی، روابط اقتصادی و دپیلماسی سیاسی- فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تهیه و تولید شده است.

این برنامه در دفتر یا اقامتگاه خود سفیران و مکان‌های کمتر دیده شده دیپلماتیک تصویربرداری شده و درباره موضوعاتی چون، تمایلات کشور‌های جهان از محصولات ایرانی، نحوه صادرات به سایر کشور‌ها و تسهیلاتی که سفارتخانه‌ها ارائه می‌کنند، نگاه سفرا به کالا‌های ایرانی و نظرشان درباره حذف دلار از معاملات فی‌مابین و موراد بسیاری از این دست در فضای صمیمانه به گفتگو می‌نشینند.

برنامه تلویزیونی " سفیران" کاری از گروه اقتصاد شبکه پنج سیماست که به تهیه کنندگی و اجرای عبداله عبدی ساعت 21 روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

دارابی: امور بانوان در متن مسائل استراتژیک و راهبردی رسانه ملی است

علی دارابی در نوزدهمین همایش دفاتر امور بانوان رسانه ملی که در مشهد مقدس برگزار شد ضمن قدردانی و تشکر از برگزارکنندگان همایش به طرح این سوال پرداخت که آیا اصولاً ضرورتی به وجود مشاور امور بانوان داریم یا خیر و در ادامه اظهار کرد: همچنین باید به این سوال پاسخ دهیم که انتظاراتی که از مشاور امور بانوان داریم کدام است؟

وی افزود: اگر می‌خواهیم اتاق فکر، شورای راهبردی، هیات اندیشه‌ورز در حوزه زن، خانواده، سبک زندگی، جمعیت و آسیب‌های اجتماعی که مسائل اصلی کشور هستند را بکار گیریم و به بانک جامع و سامانه کامل کارشناسان در حوزه بانوان دسترسی داشته باشیم تا بتوانیم در این زمینه به برنامه‌سازی بپردازیم باید در حوزه‌های مختلف به حضور زنان اهمیت بدهیم.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه مباحث زنان و خانواده، مسائلی بنیادین و تخصصی هستند گفت: ورود به آن ها، پرداختن و برنامه‌سازی و استفاده از کارشناسان با صلاحیت باید مرکزی با صلاحیت نظارت باشد.

وی ادامه داد: شناسایی، بکارگیری، جذب و ارتقاء نیروی انسانی متخصص، حرفه‌ای، کارآمد، تربیت نیرو و کادرسازی در این حوزه و نیز ایجاد فضای معنوی، فرهنگی، اخلاقی و گسترش آن در سازمان مستلزم ساز و کاری است که امور بانوان کمک بایسته‌ای به آن می‌کند.

دارابی با بیان اینکه اگر در عرصه جنگ نرم می‌خواهیم در برابر تبلیغات زهرآگین دشمنان مقابله و نقش موثر داشته باشند باید به مسئله بانوان و خانواده اهمیت بیشتری بدهیم خاطرنشان کرد: صدا و سیما، سازمانی متنوع، متکثر با ابعاد مختلف فنی، سیاسی، فرهنگی، اداری، فراملی است و باید متناسب با آن آرایش رسانه‌ای را طراحی کرد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت: همه این مسائل به ما یادآور می‌شوند که امور بانوان در متن کار‌ها قرار دارد، مقوله‌ای از جنس مسائل استراتژیک و راهبردی نه از جنس تشریفات.

وی با اشاره به انتظاراتی که از امور بانوان صدا و سیما می‌رود اضافه کرد: داشتن برنامه یا بیانیه ماموریت مبتنی بر زمانه و روزگار کنونی ما در قرن بیست و یکم، دارا بودن برنامه پنج ساله همراه با زمان‌بندی، تخصیص بودجه و اعتبار و تعیین دقیق جایگاه و ساختار تشکیلاتی مناسب و طراحی کارکرد‌های امور بانوان به مثابه یک راهبرد و نه فعالیت‌های کلیشه‌ای، از جمله مهمترین این انتظارات به شمار می‌روند.

دارابی با تاکید بر برنامه داشتن برای حضور در مهندسی پیام از سوی امور بانوان خاطرنشان کرد: اگر چه دستورات و ابلاغ‌های رسمی مهم هستند، اما اگر می‌خواهیم تصمیمات و سیاست‌های عملی در برنامه‌سازی لحاظ شوند باید برای این حضور برنامه مدونی پی‌ریزی شود.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما خواستار ارتباط وثیق امور بانوان رسانه ملی با تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان رادیویی و تلویزیونی شد و تصریح کرد: لازم است طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه‌ای به آن‌ها ارائه کنید و در حکم مشاوری امین و نقادی مشفق به همراهی با آن‌ها بپردازید.

وی با اشاره به اهمیت نقش خانواده در جامعه ایرانی گفت: نهاد خانواده نقش مهمی در اقتدار و امنیت ملی دارد بنابراین باید به ارتباط نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی اجتماعی در تحکیم بنیان خانواده بیش از گذشته بها داد و برای این منظور طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه به منظور برنامه‌سازی در صدا و سیما ارائه کرد.

دارابی سبک زندگی و ترویج روحیه جهاد و مقاومت در جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: همچنین باید به ارتباط خانواده و کرامت و منزلت انسانی افراد جامعه نیز اندیشید و برای این منظور هم برنامه داشت.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: لازم است امور بانوان رسانه ملی، موج‌ها و پویش‌های جدید فمینیستی برگرفته از دنیای سکولار غرب را به خوبی رصد و برای مقابله با هجمه‌های آن برنامه‌ریزی کند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان امروز با دنیایی از پرسش، ابهام، تردید و شک روبرو هستند که باید پاسخی مستدل، باورپذیر، عقلانی و اقناع‌کننده به آن‌ها داد.

دارابی با تاکید بر شناخت و بکارگیری راهکار‌های صیانت از جوانان، دختران و زنان در رسانه ملی عنوان کرد: دوران مقابله صرف که کم اثر است سپری شده و باید به راهکار‌های تهاجمی اندیشید و در این زمینه ابتکار عمل داشت؛ نقش امور بانوان در این عرصه برای هویت‌بخشی و هویت‌یابی نسل جوان انکارناپذیر است.

معاون امور استان‌های صدا و سیما ادامه داد: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم، رویدادی مهم در سطح بین‌المللی که سرآغاز نظام پربرکت جمهوری اسلامی شد؛ بر این اساس یکی از کارویژه‌های مهم امور بانوان در عرصه چهل سالگی انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی تبیین، تحلیل و بیان راه پر افتخار طی شده و چشم‌انداز و امید فراوان به آینده و فردای بهتر را رسالت امور بانوان در این زمینه دانست و گفت: افشای نقشه‌های دشمنان و روشنگری در این باره برای مخاطبان بانوان یک واجب عینی است؛ باید کارنامه انقلاب در عرصه آبادانی، استقلال، امنیت، آزادی، مشارکت سیاسی و اقتدار ملی را برای نسل امروز و فردا بازگو کرد و رسانه را در خط مقدم این جنگ نرم بکار گرفت.

دارابی با بیان اینکه ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در معاونت استان‌ها از نیمه سال 95 تشکیل شده است افزود: این ستاد برنامه‌ریزی گسترده‌ای داشته و علاوه بر این ستاد چهل سالگی انقلاب در سطح سازمان هم از نیمه سال گذشته شروع به فعالیت کرده و تدارک لازم را دیده است.

وی در ادامه به برخی دستاورد‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون به ویژه در حوزه زنان و ارتقاء شأن و کرامت انسانی آن‌ها اشاره و تصریح کرد: نظام اسلامی نگاهی فارغ از مسائل جنسیتی به زنان دارد و موجب رشد تشخص و منزلت انسانی و اجتماعی این قشر که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند شده است.

"شب آفتابی" شبکه سه با موضوع کارآفرینی

مجموعه برنامه شب آفتابی با موضوع کارآفرینی، شنبه‌ها حوالی ساعت 24 به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. این برنامه کاری از خانه تولیدات جوان به تهیه‌کنندگی محمدجواد طالبی است که با اجرای شاهین جمشیدی میزبان کارشناسان و متخصصان حوزه کسب و کار، چون محمدمهدی ربانی، افشین گلستان، علی‌اکبر فرجادیان، مسلم‌خانی، فریدون گل افرا، میثم شفیعی و ... خواهد بود و به مبحث کار آفرینی و کسب و کار‌های کوچک می‌پردازد.

مخاطبان این برنامه می‌توانند نظرات و سوالات خود را درباره موضوع برنامه به شماره پیامک 20000341 ارسال نمایند.

یادآور می‌شود، مجموعه برنامه "شب آفتابی" پس از یک سال و نیم کار موفق در رادیو اقتصاد و برگزیده به عنوان پر مخاطب‌ترین برنامه این شبکه رادیویی، اکنون در قاب تصویر قرار گرفته و شنبه شب‌ها از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

"رادیکال 3" به پیشواز روز دانشجو می‌رود

برنامه "رادیکال 3" نهم آذرماه با حضور مسئولین تشکل‌های دانشجویی ساعت 18 و 30 دقیقه روانه آنتن خواهد شد. ششمین قسمت از مجموعه برنامه "رادیکال 3" میزبان پیام مرادی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و محمدرضا متقی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس خواهد بودکه با حضور دانشجویان درباره عملکرد وکارکرد جنبش‌های دانشجویی مناظره می‌کنند.

همچنین علی دهقان دبیر دفترتحکیم وحدت، امین مهدی پور دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، میلاد چاردولی دبیرشورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی، محمدحسین صبوری دبیرجنبش عدالتخواه دانشجویی و مهرداد پولادی دبیرانجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، میهمان گفتگوی اختصاصی با دوربین "رادیکال 3" خواهند بود.

گرافیک مربوط به عملکرد تشکل‌های دانشجویی و کلیپ فعالیت‌های سیاسی اجتماعی دانشجویان نیز از بخش‌های دیگر این برنامه است.

توضیح آنکه، "رادیکال 3" برنامه‌ای دانشجویی است که با هدف پرداختن به دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان با اجرای سجاد بلوکات، کارگردانی علی اثباتی و نویسندگی محمد کردلو، پنج‌شنبه‌ها بعد از اخبار ساعت 19 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد که این هفته استثنا به علت پخش فوتبال "استقلال-صنعت نفت" به ساعت 18:30 جمعه ششم آذر ماه موکول شده است.

ناگفته‌های وزیر اقتصاد دولت دهم در «دست خط»

«سیدشمس الدین حسینی» وزیر اقتصاد دولت دهم در برنامه این هفته «دست خط» سکوت پنج ساله خود را می‌شکند. سیدشمس الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت سابق در برنامه این هفته «دست خط» در شبکه پنج سیما سکوت پنج ساله خود را می‌شکند و از مسائل مهمی درخصوص مسائل روز اقتصادی و تجربیات تلخ و شیرین خود در دوران وزارت خواهد گفت.

سیدشمس الدین حسینی در این برنامه از چگونگی انتخاب خود به عنوان وزیر اقتصاد؛ التهابات سنگین بازار ارز در سال 89، 90 و چرایی آن، چگونگی تدوین و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها برای نخستین بار، اختلاس سه هزار میلیارد تومانی و علل آن، پشت پرده فرار خاوری از کشور و بازنگشتن او به ایران و ... سخن خواهد گفت.

«دست خط» جمعه‌ها ساعت 17 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود و تکرار آن هم شنبه‌ها ساعت 14 از همین شبکه پخش خواهد شد. «دست خط» با شخصیت‌های کشور درباره شرایط و مسائل روز کشور و فراز ونشیب‌های چهل سال گذشته و همچنین خانواده آن‌ها گفتگو کرده و یکی از برنامه‌هایی است که به صورت ویژه به تاریخ شفاهی انقلاب و نظام اسلامی می‌پردازد.

«دست خط» به تهیه‌کنندگی مریم حداد، اجرا و سردبیری محمدحسین رنجبران، مدیر تولیدی محمدرضا قنادان‌زاده، کارگردانی هنری حمیدرضا خوشبازان و دستیاری عبدالرصا منزوی تولید می‌شود. فصل جدید «دست خط» را پیمان قانع طراحی صحنه و دکور کرده و تیتراژ پایانی آن با شعر حامد عسگری و تنظیم میلاد بابایی و صدای ایمان قیاسی روی آنتن خواهد می‌رود.

کارگردان «متولد 65» مهمان «کتاب‌باز» می‌شود

امشب (چهارشنبه 7 آذر ماه)، سروش صحت در برنامه «کتاب‌باز»، میزبان مجید توکلی، کارگردان است. توکلی در برنامه امشب راجع به قصه و این مقوله در سینما، کتاب‌های خوانده و ناخوانده‌اش و اینکه آیا جای هنر قصه‌گویی در سینمای ایران خالی است یا نه؛ با صحت صحبت می‌کند.

در بخش دوم «کتاب‌باز» (بخش ثابت چهارشنبه شب‌ها) مجتبی شکوری با صحبت درخصوص حال خوب و سبک زندگی با مخاطبان همراه است.

«کتاب‌باز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضاییان و اجرای سروش صحت، شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 از شبکه نسیم پخش می‌شود و تکرار آن ساعت 1 بامداد، 8 صبح و 13 بعدازظهر روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

«ثریا ملکه غمگین» در آی فیلم

برنامه «تاریخ و سینما» که در آی‌فیلم تهیه و تولید شده است، شنبه دهم آذر به اشتباهات تاریخی فیلم سینمایی «ثریا ملکه غمگین» می‌پردازد. خسرو معتضد در این قسمت از «تاریخ و سینما» فیلم سینمایی «ثریا ملکه غمگین» را بررسی تاریخی می‌کند.

"ثریا"، عنوان فیلم تلویزیونی دو قسمتی است که در سال 2003 بر اساس زندگی ثریا اسفندیاری، همسر دوم محمدرضا پهلوی، ساخته شد. لودوویکو گاسپارینی کارگردان اسپانیایی که تقریباً تمام عمر هنری‌اش را در ایتالیا، فیلم‌های تلویزیونی و سریال ساخته، فیلم «ثریا» را با حضور بازیگران ایتالیایی در مراکش فیلمبرداری کرده است.

بر اساس این گزارش، «تاریخ و سینما» که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ایزد مهرآفرین و نویسندگی و پژوهش محمدصادق عابدینی به نقد تاریخی فیلم‌های ضد ایرانی می‌پردازد، شنبه‌شب ساعت 22:30 روی آنتن می‌رود و بازپخش آن در ساعت 06‌:30 روز یکشنبه خواهد بود.

"آزادسازی قیمت خودرو" موضوع این هفته برنامه مناظره

"آزادسازی قیمت خودرو" جمعه نهم آبان با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران در شبکه یک سیما به مناظره گذاشته می‌شود. در سوال نظرسنجی برنامه این هفته از بینندگان پرسیده شده است: به نظر شما، سود ایجاد شده از اختلاف قیمت خودرو نصیب چه گروهی می‌شود؟ 1- خودروسازان 2- مصرف کنندگان خودرو.

"مناظره" به تهیه‌کنندگی علیرضا اسکندری، کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیماست که جمعه‌ها ساعت 23:15 با اجرای مرتضی حیدری و با حضور صاحب‌نظران و اصحاب رسانه روی آنتن می‌رود.

«ضیافت» مسعود کیمیایی در آی‌فیلم

فیلم سینمایی «ضیافت» به‌کارگردانی مسعود کیمیایی، پنجشنبه هشتم آذر روی آنتن آی‌فیلم فارسی قرار می‌گیرد. پس از نمایش این فیلم‌سینمایی، جواد طوسی به همراه اکبر نبوی، مجری‌کارشناس «کافه فیلم»، به نقد و بررسی این اثر می‌پردازند. در «ضیافت» که محصول سال 1374 است، فریبرز عرب‌نیا و پارسا پیروزفر به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان این فیلم سینمایی از این قرار است: هفت رفیق در جوانی و پیش از انقلاب با هم قرار می‌گذارند تا چند سال بعد دوباره همدیگر را ملاقات کنند. اما یکی از آن‌ها دچار مشکلاتی می‌شود که نمی‌تواند خود را به قرار برساند…

«ضیافت» پنجشنبه ساعت 21 روی آنتن می‌رود و بلافاصله پس از پایان نمایش آن، «کافه فیلم» به‌مدت تقریبی 30 دقیقه پخش می‌شود.

بازپخش آن نیز در ساعت‌های 05:00 و 13 روز بعد خواهد بود.

آموزش غیر مستقیم مهارت‌های زندگی در تلویزیون

برنامه «0098» با موضوعاتی پیرامون مهارت‌های زندگی، تعلیم و تربیت فرزندان و شیوه‌های مختلف زندگی به زودی از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود. برنامه «0098» کوششی است در راستای آموزش غیرمستقیم مهارت‌های زندگی و چگونگی انتخاب سبک زندگی خانواده و اولین هدف محتوایی و اجرایی آن ارتباط موثر در خانواده را مدنظر قرار داده و همچنین به حلقه مفقوده زندگی که آسیب‌های اجتماعی (طلاق، اعتیاد و...) آن را در پی دارد می‌پردازد.

در هر برنامه سه گروه از خانواده‌های مختلف- پدر و مادر- در برنامه حضور می‌یابند. این سه گروه شرکت کننده 20 نفر به عنوان هوادار به استودیو می‌آورند، سپس گفتگویی بین سه گروه و تماشاگران صورت می‌گیرد. این گفتگو‌ها مطابق با محوریت برنامه که توسط کارشناسان طراحی شده می‌باشند.

موضوع هر برنامه به قید قرعه توسط شرکت کنندگان انتخاب می‌شود همچنین یک مشاور در ابتدای برنامه در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. در برنامه «0098» سعی شده از نگرش تک بعدی پرهیز شود و به ابعاد اجتماعی و جامعه شناسی پرداخته شود و موضوعاتی پیرامون مهارت‌های زندگی، تعلیم و تربیت فرزندان و شیوه‌های مختلف زندگی انتخاب شده است.

برنامه «0098» در گروه مهارت‌های تخصصی و عمومی و به تهیه‌کنندگی محسن زارعیان در 26 قسمت 100 دقیقه‌ای به زودی از شبکه هفت سیما روی آنتن می‌رود.

صالح علاء و گیتی معینی جمعه شب با رادیو تهران

گفتگوی محمد صالح علاء را جمعه این هفته با حضور گیتی معینی از برنامه «آب و تاب» رادیو تهران بشنوید. این هفته مهمان آب و تاب شبکه رادیویی تهران گیتی معینی است، محمد صالح علاء با او درباره دوران کودکی‌اش و چگونگی ورود و گرایش او به این حرفه صحبت می‌کند.

گیتی معینی (زاده 29 دی 1323 در کرمانشاه) بازیگر تلویزیون و سینما ایران است. وی فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال 1373 با فیلم حسرت آغاز کرد. وی تاکنون در سریال‌های متعددی که عموماً قالب طنز دارند به ایفای نقش پرداخته است. فیلم‌های سینمایی که معینی در آن ایفای نقش داشته می‌توان به "گشت ارشاد"، "توفیق اجباری"، "چند می‌گیری گریه کنی" و... اشاره کرد. "آقا و خانم سنگی"، "دودکش"، "سه دونگ‌سه دونگ"، "خوش‌نشین‌ها" و... هم از سریال‌هایی است که به عنوان بازیگر حضور داشته است.

برنامه «آب و تاب» رادیو تهران برنامه‌ای شخصیت محور، فرهنگی، هنری و سینمایی است که جمعه‌ها از ساعت 21 با اجرای محمدصالح علاء پخش می‌شود. در این برنامه با مهمانان یا عوامل فیلم‌های سینمایی از کارگردان و تهیه‌کننده گرفته تا فیلمنامه‌نویس و بازیگران گفتگو خواهد شد؛ بخش‌هایی از دنیای کودکی، فعالیت‌های حرفه‌ای و هنری و آثار فیلمسازان، سینماگران و هنرمندانی که نقش بسزایی در ترویج فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم دارند.

در برنامه "آب و تاب" نگاه‌های چالشی به رویا‌های مهمان برنامه دارد، به رویا‌های کودکی و بزرگسالی او و چگونگی به وقوع پیوسته آنهاست.

مخاطبانی که به حوزه سینما و فیلمسازان علاقه‌مند هستند و دوست دارند که با دنیای کودکی و دغدغه‌های فکری هنرمندان آشنا شوند، می‌توانند جمعه‌ها از ساعت 21 تا 22 و 30 دقیقه با برنامه "آب و تاب" از رادیو تهران همراه باشند.

«سینماگرام» سینمای انقلاب، جنگ و مقاومت را بررسی می‌کند

برنامه این هفته «سینماگرام» (پنجشنبه هشتم آذر ماه) با محوریت سینمای انقلاب، جنگ و مقاومت روی آنتن می‌رود. بر همین اساس شاهرخ دولکو همراه با مهمانش حبیب کاوش در بخش «مسئله هفته» درباره سینمای امروز ایران و نسبتش با مفهوم و تجربه فیلم‌سازی در حوزه انقلاب، جنگ ومقاومت ودلیل کم کاری این روز‌های او گفتگو می‌کنند.

در بخش «کافه نقادی»؛ دکتر امیرحسن ندایی و شاهرخ دولکو به تحلیل و بررسی فیلم «بازمانده» اثر مرحوم سیف‌الله داد می‌پردازند. بخش «سوژه هفته» این برنامه به (بررسی یکی از مسائل اساسی سینمای ایران) سینمای انقلاب، مقاومت و جنگ که آیا سینمای ایران توانسته است بازگوکننده تاریخ باشد؟ اختصاص دارد؛ این بخش با گپ‌وگفت امیرعباس صباغ و سید محمد حسینی ارائه می‌شود.

فرزاد موتمن طبق روال هر هفته و در بخش مختص به خود یعنی «فرزاد موتمن تقدیم می‌کند با مبحث «ایده تا فیلمنامه» بحث هفته قبل را ادامه می‌دهد و در خصوص راه‌های رسیدن به ایده تا خلق یک فیلمنامه برای بینندگان صحبت می‌کند. فریدون فرهودی از فیلمنامه نویسان و مدرسان سینما در این بخش مهمان ویژه فرزاد موتمن است.

حامد سقایان و مهمانش حبیب اسماعیلی در بخش «شعبده‌های بازیگری» درباره بازیگری در فیلم‌های انقلابی و قهرمانی به گفتگو می‌نشینند. «سینماگرام» کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما به تهیه‌کنندگی میرمحمدحسین رضوی، کارگردانی شاهرخ دولکو و سردبیری سجاد مهرگان است که هر هفته پنجشنبه شب‌ها ساعت 23 روی آنتن می‌رود.

«شبخند» شبکه شما برای شاعران ایرانی

برنامه «شبخند» در قالب مسابقه تلویزیونی بین شاعران طنزپرداز از استان‌های مختلف کشورمان، با سردبیری و اجرای رضا رفیع شنبه تا چهارشنبه از این شبکه پخش خواهد شد.

این مسابقه به صورت رقابتی دو نفره طراحی شده و علاوه بر این بخشی هم برای شرکت مخاطبان تلویزیونی به صورت تلفنی یا پیامکی در نظر گرفته شده است.

«شبخند» را امیر قمیشی و محمد تربتی برای شبکه «شما» تهیه می‌کنند؛ برنامه‌ای که همراه شده با شعری جدید از رضا رفیع با این مطلع: «شما را هست اگر که میل لبخند/ بیا بنشین ببین هر شب تو شبخند»

این مسابقه تلویزیونی شنبه تا چهارشنبه هر هرفته ساعت 20:30 روی آنتن شبکه «شما» می‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان