سردار تقی زاده: ۳ماهواره بزودی به فضا پرتاب می‌شود

خبرگزاری مهر: سردار قاسم تقی زاده صبح پنجشنبه در مراسم الحاق دو زیردریایی کلاس غدیر به ناوگان دریایی جنوب نداجا اظهار داشت: در ماه‌های آینده سه ماهواره که به دست نیرو‌های متخصص داخلی ساخته شده است به فضا پرتاب خواهد شد.

وی عنوان کرد: این سه ماهواره پس از پرتاب در مدار‌های مشخص شده قرار خواهند گرفت و توان فضایی ایران به نمایش در خواهد آمد. این ماهواره‌ها با حمایت وزارت دفاع ساخته شده است.

سردار تقی زاده بیان داشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چنین پدیده و رخدادی شکل گرفته است. زیردریایی نماد یک سلاح راهبردی و استراتژیک است و خوشبختانه حضور شایسته و ممتاز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آب‌های بین المللی و مانور‌های برگزار شده حکایت از آمادگی کامل و حضور فعال و توسعه یافته است که نماد بازدارندگی فعال در عرصه بین المللی برای جلوگیری از تهدیدات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.

وی با اظهار اینکه وزارت دفاع در این 40 سال موفق شد تکنولوژی‌ها و فناوری‌های در لب هنر، علم و دانش را به شایستگی به منصه ظهور برساند. ابرازداشت: امروز در عرصه دریا دو زیردریایی به ناوگان دریایی جنوب الحاق شد و روز شنبه هم ناوشکن عملیاتی سهند رونمایی خواهد شد. آنچه پشت این صحنه است مراکز طراحی و توسعه مراکز فناوری و مراکز توسعه شرکت‌های دانش بنیان خصوصی و دولتی است.

جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: این فعالیت‌ها در وزارت دفاع تنها کار فناورانه نبوده و در عرصه بازدارندگی فعال در صنایع موشکی موفق شدیم موشک‌های زمین به زمین با برد 2 هزار کیلومتر به صورت نقطه‌ای طراحی و تولید کنیم که این فعالیت‌ها در راستای تحریم شکنی و مقاومت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت زیر دریایی 955 کلاس غدیر 10 دانشگاه برتر کشور و 2 موسسه پژوهشی و تحقیقاتی فعالیت کردند و ده‌ها شرکت دانش بنیان مشارکت کردند. اصل پراکندگی و استفاده از نیرو‌های متخصص در بخش خصوصی و دولتی درگیر پروژه‌ها بوده اند.

سردار تقی زاده افزود: در رزم زمینی دستاورد‌های ممتاز ایرانی علیه داعش به کار گرفته شد و موفق بوده اند. موشک‌های ضد زره، موشک‌های مختلف تاکتیکی و انفرادی جزو سه کشور حوزه زمینی بوده ایم و در موشک‌های زمین به زمین جزو 4 کشور برتر دنیا هستیم.

وی عنوان کرد: در ساخت موشک‌های کروز و ضد کشتی و زیردریایی هم دستاورد‌های فناورانه و پیچیده داشته ایم که حتی برتر از فناوری‌های دنیای غرب بوده است. در سازمان جغرافیایی و نقشه برتری موفق به طراحی سیستم‌های پیچیده و جدید طراحی کنیم.

جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اعلام کرد: در عرصه هوایی خط تولید هواپیمای جنگنده کوثر راه اندازی شده است و بدنبال کسب تکنولوژی‌های جدید هوایی هستیم همچنین در عرصه هواپیما‌هایی بدون سرنشین انواع و اقسام تکنولوژی‌های برتر را بدست آورده ایم و در بحث رصد، کشف و شناسایی و برخورد با هواپیما‌هایی بدون سرنشین متهاجم دشمن رژیم صهیونیستی را توانستیم رصد کنیم و از بین ببریم.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز آغاز کننده هیچ جنگی نبوده و نخواهد بود، اما چنانچه تهدیدی حتی کوچک از سوی کسانی که فکر می‌کنند با جمهوری اسلامی ایران می‌توانند برخورد کنند، قطعا با تکنولوژی‌های طبقه بندی شده و تکنولوژی‌های رسانه‌ای شده برخورد خواهیم کرد. ارتش و سپاه دوشا دوش هم کار‌های منسجمی را انجام می‌دهند. امیدواریم در راستای تحریم شکنی دستاورد‌های دیگری را هم رونمایی کنیم.

وی افزود: در صنایع راداری و الکترونیکی هم رادار‌های بسیار مدرن و پیشرفته در حوزه کشف، رصد و رهگیری اهداف و چه برای رزم زمینی و دریایی ساخته ایم در خط تولید است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر