ماهان شبکه ایرانیان

همزمان در سراسر کشور؛

مرحله اول نخستین دوره المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای برگزار شد

در آستانه برگزاری نخستین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای، ۵۰۰ دانش آموز در مرحله اول این المپیاد که به صورت محدود و آزمایشی برگزار شد، شرکت کردند.

مرحله اول نخستین دوره المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله اول نخستین دوره المپیاد بین المللی سواد رسانه ای با مشارکت 500 دانش آموزِ پایه دهم، همزمان در تهران، اصفهان، کاشان، شیراز و مالزی برگزار شد. نتایج این آزمون اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.

بر اساس این گزارش، محمدصادق باطنی دبیر نخستین دوره المپیاد سواد رسانهای گفت: با گسترش روز افزودن تاثیرگذاری رسانه‌ها بر قشر نوجوان، ضرورت ارتقای سواد رسانه ای دانش آموزان بیش از هر زمانی حس می‌شود. از همین رو با توجه به افزوده شدن کتاب تفکر و سواد رسانه ای از سال تحصیلی جاری به سبد آموزشیِ دانش آموزان، بنای برگزاری المپیاد بین المللی سواد رسانه ای «توسط باشگاه سواد رسانه ای» (متشکل از مجموعه ای از اساتید و مجموعه‌های فعال در این زمینه) گذاشته شد.

وی افزود: با توجه به آزمایشی بودن نخستین دوره از المپیاد، این رویداد به صورت محدود و بدون فراخوان اولیه، بین تعدادی از مدارس داخل و خارج از کشور برگزار شد. این مرحله به صورت یک آزمون تستی – تشریحی برگزار شد و پس از تصحیح، نهایتا 40 نفر از برگزیدگان برای شرکت در مرحله دوم المپیاد تعیین خواهند شد. در مرحله دوم مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزشی برای دانش آموزان برگزار شده و نهایتا مدالهای المپیاد توزیع می‌شود.

دبیر المپیاد سواد رسانه‌ای اضافه کرد: به نظر می‌رسد نیاز به دانستن بیشتر درباره رسانه‌ها امری فراگیر شده است و این موضوع در خارج از مرزها نیز مشهود است. از همین رو از همین دوره نخست، باشگاه سواد رسانه ای بنا دارد تا این المپیاد به صورت بین المللی برگزار شود و مرحله سوم المپیاد در یکی از کشورهای خارجی برگزار خواهد شد که هماهنگی‌های لازم برای این مهم در دست انجام است.

یادآوری می‌شود، نخستین دوره المپیاد سواد رسانه ای توسط باشگاه سواد رسانه ای و با حمایت فرهنگسرای رسانه تهران، کمیته فرهنگ رسانه اصفهان، مدرسه هنر و رسانه آینه، مجتمع فرهنگی آموزشی تزکیه، دبیرخانه همایش ملی سواد رسانه ای، موسسه مسیر رسانه و موسسه هنروما برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان