به تازگی شکایت جدیدی علیه اپل تنظیم شده که دلیل آن عدم استفادهی اپل از فیلترهای گرد و غبار در کامپیوترهای iMac و مک بوکهاست که باعث آسیب دیدن نمایشگرها و پردازندههای این لپتاپها میشود.
شرکت حقوقی هاگنز برمن که به نمایندگی از شاکیان خود «کیم آهرن»، «نیکولاس فرنزل» و «جاستین ایوانز» این شکایت را علیه اپل پیگیری میکند؛ اظهار داشته است که اپل در زمینهی استفاده از فیلتر در دریچهی کامپیوترها کم کاری کرده. این شرکت از سال 2013 به دنبال جمع آوری شاکیان بیشتر علیه اپل بوده است.
کامپیوترهای آسیب دیده عموما دارای نقاط سیاه یا تیره در نمایشگر خود هستند یا به خاطر تاثیر گرد و غبار روی بردهای داخلی کامپیوترشان با کاهش سرعت چشمگیری مواجه شدهاند. در این شکایت همچنین اعلام شده که کاربران برای حل مشکلات کامپیوترهای خود مجبور به تعویض نمایشگر میشدند و باید 650 دلار برای تعویض آن هزینه میکردند. در حالی که هزینهی تعمیر این نمایشگرها می توانست به مراتب پایین تر باشد.
آهرن که خریدار یک آی مک 27 اینچی است گفته که پس از نه ماه شاهد وجود لکههای تیره روی نمایشگر بوده و از طریق گوگل متوجه شده که افراد زیادی با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند. پشتیبانی اپل قادر به کمک رسانی نبود و فراگیر بودن این مشکل را تکذیب میکرد.
ایوانز سه بار نمایشگر آی مک خود را تعویض کرده که دو مرتبه این کار را با هزینهی شخصی انجام داده و همچنین 900 دلار دیگر نیز برای تعویض برد به کار رفته در کامپیوتر خود خرج کرده است چرا که به مرور زمان به شدت داغ میکرد و سرعتش پایین میآمد.
این پرونده در دست دادگاه ایالتی آمریکا در شمال کالیفرنیا شهر سن خوزه در جریان است. وکیل شاکیان خواستار توقف «عملکرد ناعادلانهی شرکت اپل» و همچنین پرداخت خسارات وارده به شاکیان شده است.