بازیگر نقش اوشین در سن ۹۴ سالگی درگذشت

رکنا: هارو آکاگی در سه سال اخیر برای عوارض ناشی از ابتلا به پوکی استخوان و پارکینسن تحت مراقبت و سرانجام روز پنجشنبه در بیمارستانی در توکیو به دلیل نارسایی قلبی از دنیا رفت. او در 1924 در منچوری به دنیا آمد و نخستین بار در 1940 مقابل دوربین رفت.

آکاگی از اعضای گروه بازیگرانی بود که در جریان جنگ جهانی دوم به پایگاه‌های ارتش امپراتوری ژاپن می‌رفتند و برنامه اجرا می‌کردند؛ روندی که به حضور در فیلم‌های تلویزیونی و مجموعه‌های تلویزیونی انجامید و با ایفای نقش در سریال بسیار محبوب "اوشین" محصول 1983 به اوج رسید. آکاگی یکی از نقش‌های مهم فرعی این مجموعه را بازی کرد که از آوریل 1983 تا مارس 1984 در 297 قسمت 15 دقیقه‌ای روی آنتن رفت.

بازیگر نقش «اوشین» در سن 94 سالگی درگذشت

"اوشین" علاوه بر ژاپن در شبکه‌های تلویزیونی حدود 70 کشور دیگر (از جمله ایران با نام "سال‌های دور از خانه" از شبکه دو) به نمایش درآمد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. خانم آکاگی که در 60 سالگی یکی از نقش‌های فرعی مهم "اوشین" را ایفا کرده بود، به حضور پررنگ در عرصه بازیگری ادامه داد و سال 2013 در 88 سالگی در نقش اصلی یک فیلم سینمایی  مقابل دوربین رفت. به این ترتیب، کتاب رکورد‌های گینس نام او را به عنوان مسن‌ترین بازیگر نقش اول تاریخ سینما ثبت کرد.

آکاگی حدود یک دهه پیش هم در یک مجموعه تلویزیونی چینی بازی کرد که سال 2008 از تلویزیون دولتی چین روی آنتن رفت و به همین دلیل در شلوغ‌ترین کشور دنیا به شدت محبوب بود. همزمان با انتشار خبر مرگ این بازیگر قدیمی، بسیاری از کاربران چینی در شبکه‌های اجتماعی تصاویر او را به اشتراک گذاشتند و خاطره‌های خود را از این بازیگر محبوب دست به دست کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان