ماهان شبکه ایرانیان

رئیس سازمان امور دینی ترکیه

لزوم تلاش برای مقابله با تروریسم و اسلام‌هراسی

خبرگزاری فارس: نشست دو جانبه آیت‌الله اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با علی ارباش رئیس سازمان امور دینی کشور ترکیه و هیأت همراه در هتل آزادی تهران برگزار شد.

تقدیر از آیت‌الله اراکی برای سخنرانی در قزاقستان

در این دیدار ارباش طی سخنانی ضمن تقدیر از آیت الله اراکی برای برگزاری این نشست گفت: دو ماه پیش با آیت‌الله اراکی دیداری در قزاقستان داشتیم که در آنجا ایشان سخنرانی خوبی داشتند و توصیه کردند که درباره تروریست‌های سیاسی و اقتصادی صحبت کنند که صحبت بسیار به جایی بود.

وی با اشاره به سفر شش روزه خود به قطر، اردن و ایران، گفت: امیدوارم جلسه مذکور گامی رو به جلو در روابط بین مجمع تقریب و سازمان دیانت ترکیه باشد. همچنین سلام رئیس جمهور ترکیه آقای اردوغان را به شما ابلاغ می‌کنم.

تروریسم، اسلام‌هراسی، فقر، جنگ، جهالت و ... مشکلاتی است که باید برای رفع آن تلاش کنیم

ارباش با اشاره به مشکلات امروز جهان اسلام گفت: ما مشکلات داخلی و خارجی زیادی داریم، از جمله تروریسم، اسلام‌هراسی، فقر، جنگ، جهالت و ... و باید به عنوان علمای دو کشور باید در رفع این مشکلات تلاش کنیم.

علمای اسلام دربرابر مشکلات مسلمانان مسئول هستندتروریسم، اسلام هراسی، فقر، جنگ، جهالت و ...

رئیس سازمان دیانت ترکیه با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف در بین مسلمانان گفت: ما به عنوان علمای اسلام باید در راستای حل مشکلات مسلمانان گام برداریم و بدانیم که ما در قبال خون‌هایی که در سرزمین‌های اسلامی ریخته می‌شود مسئولیم. همچنین امروز مشکل فلسطین اشغالی یکی از مشکلات جهان اسلام است که ما در برابر آن مسئولیم.

وی در پایان به معرفی اعضای 16 نفره هیأت ترکی پرداخت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان