عادت هایی که در ظاهر بی ضرر به نظر می رسند!

همه می دانند که دیر خوابیدن و خوردن بیش از حد برای سلامتی مضر است. اما گاهی اوقات حتی عادت های بی ضرر می توانند برای سلامت ما خطر ایجاد کنند. بنابراین با عادت های اشتباه که فکر می کنیم بی ضرر هستند، آشنا شوید.

همه می دانند که دیر خوابیدن و خوردن بیش از حد برای سلامتی مضر است. اما گاهی اوقات حتی عادت های بی ضرر می توانند برای سلامت ما خطر ایجاد کنند. به عنوان مثال آیا می دانید که اگر عطسه خود را نگه دارید، می توانید در بیمارستان بستری شوید؟ یا اینکه آدامس جویدن می تواند تمرکز شما را کمتر کند؟ در واقع عادت هایی وجود دارند که بی ضرر به نظر می رسند، اما در واقع سلامتی ما را به خطر می اندازد. بنابراین با عادت های اشتباه که فکر می کنیم بی ضرر هستند، آشنا شوید.

 

عادت های بی ضرر

 

1. نگه داشتن و خفه کردن عطسه

عملکرد اصلی عطسه کردن این است که از باکتری ها، ویروس ها و ذرات گرد و غبار خلاص شویم. وقتی عطسه را نگه می دارید، اجازه نمی دهید بدن این چیزها را از بین ببرد. اما این همه ماجرا نیست. تصور کنید چه اتفاقی می افتد اگر سعی کنید پس از شلیک، لوله تفنگ را ببندید. همین اتفاق در داخل بینی شما می افتد. کل قدرت عطسه برگشته و می تواند به شنوایی شما آسیب بزند، فشار خون را افزایش دهد و حتی به مری شما آسیب برساند.

 

2. خوابیدن روی بالش با صورت پایین

این کار ممکن است برای شما راحت باشد، اما برای تنفس، گردش خون، نخاع و پوست صورت مضر خواهد بود. در این موقعیت، تنفس سخت است، گردن در موقعیت غیر طبیعی قرار دارد، گردش خون بدتر می شود، و مهره های گردن در معرض خطر هستند. علاوه بر این، پزشکان هشدار می دهند که چروک هایی که ممکن است پس از خواب در این موقعیت ثابت شوند، هرگز ناپدید نخواهند شد!

 

3. استفاده از خلال دندان

دندانپزشکان خلال دندان را دوست ندارند. آنها برای مینای دندان کاملا بی ضرر هستند اما لثه ها در معرض خطر هستند. و تقریبا غیرممکن است که دهان خود را با خلال دندان تمیز کنید. برای تمیز نگه داشتن دهان خود از نخ دندان استفاده کنید (اما باید یاد بگیرید که ابتدا آن را درست انجام دهید).

 

خلال دندان یا نخ دندان

 

4. شکستن تخمه با دندان

دانه های تخمه آفتابگردان خوشمزه و مفید هستند. اما آنها باید با دست خارج شوند. هرگز با با دندان های خود تخمه نشکنید. زیرا دندان ها و کیسه صفرا در معرض آسیب قرار خواهند گرفت. دندانپزشکان همیشه مشکلات خاص دندان افراد علاقه مند به خوردن تخمه را تصدیق کرده اند. همچنین افرادی که مشکلات کیسه صفرا دارند نباید آنها را بخورند.

 

5. جویدن شیء جامد

افرادی که عاشق جویدن قلم، مداد، کیسه های کاغذی و دیگر اشیاء جامد هستند، معمولا مشکلات مینای دندان دارند. زیرا این کار به دندان ها، لثه ها و دهان آسیب می رساند.  همچنین نباید سعی کنید بطری ها را با دهان باز کنید. اگر بیش از حد این کارها را انجام دهید، احتمال عفونت دهان و دندان بسیار زیاد خواهد بود.

 

6. به تعویق انداختن رفتن به توالت

در ماه ژوئن 2018 یک جوان از بریتانیا پس از گذراندن 8 ساعت بازی در یک بازی بدون هیچ گونه مکثی بستری شد. روده ها و مثانه او چنان نفخ کرده بود که پزشکان فکر می کردند او تومور سرطانی دارد. شما نباید رفتن به توالت را به تعویق بیاندازید، زیرا اگر این کار را انجام دهید، ممکن است کلیه ها، سیستم ادراری و روده ها آسیب ببینند که می تواند منجر به عفونت ادراری و یبوست شود.

 

عفونت ادراری

 

7. شستن موها با آب داغ

اگر دوست دارید با آب بسیار داغ دوش بگیرید، وقت آن است که این کار را متوقف کنید. این کار باعث آسیب به رگ مغز و پوست سر خواهد شد. در مرحله اول می تواند سردرد و سرگیجه واقعا بدی ایجاد کند. و در مرحله دوم آب گرم باعث تحریک عملکرد غدد چربی پوست می شود که موها واقعا کثیف می شوند.

 

8. لمس صورت و مالیدن چشم ها

اگر عادت دارید صورت خود را با دست لمس کنید، می توانید به مجموعه ای کامل از عفونت های مختلف مانند جوش، آکنه و موارد دیگر دچار شوید. اگر چشم هایتان را مالش دهید، دچار ورم ملتحمه خواهید شد که یک بیماری عفونی واقعا ناخوشایند است. این بیماری شامل التهاب، سوزش و حساسیت به نور است.

 

9. خوابیده کتاب خواندن در رختخواب

هنگام خواندن در رختخواب، این قوانین را دنبال کنید:

کتاب را بیش از حد نزدیک به چشم خود نزدیک نکنید.
پشت خود را منحرف نکنید و به گردن خود فشار نیاورید.
به صورت خوابیده کتاب نخوانید، چون چشمان شما باید سخت تر کار کنند.
به صورت درازکش بر روی شکم خود کتاب نخوانید، چون باعث آسیب طناب نخاعی خواهد شد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان