مدیر نمایندگی ستاد دیه استان خوزستان به میزان خبر داد

آزادی ۱۶۳ زندانی غیرعمد با گذشت ۹۱ میلیاردی شکات طی ۸ماه گذشته

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۶۳ زندانی واجدالشرایط با همت خیرین از بند حبس رهایی یافتند.

آزادی 163 زندانی غیرعمد با گذشت 91میلیاردی شکات طی 8ماه گذشتهحجت الاسلام هاشم نیا مدیر نمایندگی ستاد دیه در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به اینکه ستاددیه به عنوان بازوی فعال سیاست کاهش جمعیت کیفری است، گفت: این نهاد با تکیه بر اعتماد مردمی توانسته از ابتدای سال جاری تا کنون زمینه آزادی تعداد 163 زندانی جرائم غیرعمد را با مبلغ بدهی 216.978.230.489 ریال فراهم نماید که با برپایی جلسات متعدد صلح و سازش ستاددیه، شکات که جز اولین خیران ستاد دیه در راستای آزادی یک زندانی به شمار میروند با گذشت 91.588.406.070 ریال از حقوق حقه خود در راستای آزادی هرچه زودتر این افراد سهیم بوده اند.

وی گفت: هم اکنون 295 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان تحمل کیفر می‌کنند که 39 نفر بابت دیه، 193 نفر بعلت محکومیت مالی و 63 نفر بعلت عدم توانایی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان حضور دارند.

حجت الاسلام هاشم نیا بیان داشت: تحمیل شدن هزینه زیاد بر فرد و جامعه و فروپاشی خانواده‌ها از جمله مشکلاتی است که بر اثر زندانی شدن افراد ایجاد می‌شود و از آنجایی که بدهکاران مالی بزهکار نیستند که در زندان نگهداری شوند بلکه باید زمینه بازگشت آن‌ها به جامعه و تلاش برای پرداخت بدهیشان فراهم شود تا هم گره‌ای از زندگی این افراد باز شود و هم از جمعیت حاضر در زندان‌ها کاسته شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان خوزستان در پایان بیان داشت: خیرین و نیکوکاران می‌توانند به منطور مشارکت در آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 0106230654006 بانک ملی ایران و شماره کارت 6273811043822565 بانک انصار بنام ستاد دیه استان خوزستان واریز نمایند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر