مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی:

مصرف غیر متعارف کود در برخی استان‌ها

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «حمید رسولی» امروز (شنبه) در جلسه پایش کودهای کشاورزی اعلام کرد: با توجه به مصرف غیرمتعارف کود در برخی استان ها نسبت به سه سال گذشته، از شرکت های تابع، وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان سازمان های جهاد کشاورزی در استان ها خواسته شد نظارت و کنترل های بیشتری بر فرآیند توزیع کودهای یارانه ای در استان ها اعمال کنند.

رسولی تاکید کرد برای تولید محصول سالم، نظارت و کنترل بر توزیع و مصرف کودهای کشاورزی یارانه ای در سراسر کشور تشدید می شود.

 طبق آمارها بخش کشاورزی کشور سالیانه به چهار میلیون تن کود پایه (اوره، فسفاته و پتاسه) نیاز دارد که فقط نزدیک 2 میلیون و 400 هزار تن در اختیار کشاورزان قرار می گیرد؛ زیرا میانگین مصرف کود در بخش کشاورزی ایران نسبت به میانگین جهانی پایین‌تر است و آنان بیش از این میزان کود مصرف نمی کنند.

در ذخایر راهبردی کشور 300 هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه وجود دارد که بدون هیچ افزایش قیمتی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی 3400 کارگزاری دارد و برای ارایه خدمات مناسب به یک میلیون و 100 هزار نفر از کشاورزان به توزیع کود، آزمون خاک، ارایه مشاوره و حتی فروش تلفنی با سامانه 1559 اقدام می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان