ماهان شبکه ایرانیان

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد:

لزوم استفاده از کمکهای علمی و فنی کشورهای دارای روابط تجاری با ایران

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر لزوم استفاده از کمک های علمی، فنی و مالی شرکت های خارجی که کشورهای آنها دارای روابط تجاری خوبی با ایران هستند، تاکید کرد.

لزوم استفاده از کمکهای علمی و فنی کشورهای دارای روابط تجاری با ایران
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر سید احمد معتمدی بعدازظهر یکشنبه در مراسم افتتاحیه مرکز فناوری سامسونگ - امیرکبیر (SAMSUNG-AUT Tech) در محل برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: نمونه چنین همکاری هایی در کشور ما کمتر تجربه شده است و ما از راه اندازی این مرکز، دو هدف اصلی را دنبال می کنیم که توسعه فعالیت های حمایتی و هدایتی فناورانه در برج فناوری دانشگاه امیرکبیر یکی از این اهداف است.
وی افزود: مرکزی که امروز با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت سامسونگ شاهد افتتاح آن هستیم، در واقع یک مرکز رشد برای محققان جوان ایرانی و شرکت های دانش بنیان خواهد بود که برای ادامه فعالیت های خود نیازمند حمایت هستند.
معتمدی از ضعف همکاری های بین المللی به عنوان یکی از اصلی ترین مشکلات دانشگاه های کشور یاد کرد و گفت: دانشگاه های ما در زمینه همکاری های بین المللی، کمترین امتیاز را در رتبه بندی های علمی بین المللی به دست می آورند و همین موضوع موجب افت جایگاه دانشگاه های ایران در این رتبه بندی ها شده است.
وی ادامه داد: راه اندازی این مرکز مشترک با هدف تقویت ارتباطات علمی و فناوری بین المللی در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم مدلی موفق برای همه دانشگاه های کشور باشد تا بتوانیم از دانش فنی و علم کشورهایی که روابط تجاری خوبی با آنها داریم نیز بهره مند شویم.
معتمدی خاطرنشان کرد: در این همکاری، فضای فیزیکی مرکز فناوری سامسونگ - امیرکبیر از طریق دانشگاه صنعتی امیرکبیر تامین شده است ولی تجهیزات و حمایت های مالی برعهده سامسونگ خواهد بود و حمایت از پروژه ها پس از تصویب در کمیته مشترکی از استادان امیرکبیر و متخصصان سامسونگ عملیاتی خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد استفاده از فرصت های مطالعاتی سامسونگ برای استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به تقویت بنیه علمی و عملی شرکت کنندگان در این دوره ها منجر شود.

***حمایت از تحقیق و نوآوری از نیازهای اصلی جوامع روبه رشد است
مدیرعامل سامسونگ ایران نیز در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری و مراسم افتتاح مرکز فناوری سامسونگ - امیرکبیر از توسعه فناوری و حمایت از تحقیق و نوآوری به عنوان یکی از نیازهای اصلی جوامع رو به رشد یاد کرد.
بومسوک هانگ با بیان این که دانشگاه ها نقش مهمی در تحقق اهداف جوامع در حال رشد ایفا می کنند، افزود: این مراکز، دانش آموختگانی را به جامعه معرفی می کنند که به مهارت و دانش فنی برای تولید ثروت و فناوری مجهز هستند.
وی ادامه داد: تحقیقات و نوآوری های انجام شده توسط این محققان و تیم های تحت مدیریت آنها نقشی اساسی در توسعه علمی و اقتصادی کشورها داراست.
هانگ، حمایت از طرح های نوپا و برترین ایده های فناورانه را از جمله اهداف راه اندازی مرکز فناوری مشترک با دانشگاه صنعتی امیرکبیر برشمرد و گفت: هدف ما حمایت از تحقیق و توسعه در زمینه تولید نرم افزار به منظور ارائه راه حل های نوآورانه در حوزه های بهداشت و سلامت، آموزش، انرژی و محیط زیست است و علاوه بر ارائه مشاوره تخصصی به محققان جوان حاضر در این مرکز، از حمایت های لجستیک از تحقیقات آنها نیز دریغ نخواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، زمینه اصلی فعالیت مرکز فناوری سامسونگ - امیرکبیر، حمایت از تحقیق و توسعه برای پروژه های کاربردی و مسوولیت محور است و اهداف خود را از طریق توسعه ایده های نوین در حوزه بهداشت و سلامت، محیط زیست، انرژی و آموزش با محوریت اپلیکیشن گوشی های هوشمند دنبال می کند.
تیم های تحقیقاتی می توانند از امکانات این مرکز فناوری برای توسعه پروژه های فناورانه خود استفاده کنند و هر تیم پژوهشی (پس از تایید کمیته مشترک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت سامسونگ) مجاز خواهد بود برای دوره سه ماهه از این فرصت استفاده کند و البته تیم ها بعد از سه ماهه نخست، ارزشیابی شده و برگزیدگان وارد دوره سه ماهه بعدی می شوند.
مربیان این مرکز با ارائه مشاوره فنی و تخصصی به تیم های شرکت کننده، امکان انتقال دانش در پروژه های تحقیقاتی را فراهم می کنند.
تیم های حاضر در این مرکز فناوری، از پشتیبانی علمی استادان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و حمایت شرکت سامسونگ در زمینه های مرتبط با پروژه برخوردار خواهند شد.
تمامی تجهیزات مورد نیاز برای به نتیجه رسیدن تحقیقات تیم های مختلف در این مرکز نیز توسط شرکت سامسونگ تامین می شود.
اپلیکیشن های برتر بعد از تایید مرکز توسعه در فروشگاه اپلیکیشن های گلکسی سامسونگ (GALAXY App Store SAMSUNG ) قرار می گیرند.
طرح های ارسال شده توسط تیم مشترکی از سامسونگ الکترونیکس و استادان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارزیابی و داوری می شوند و تیم هایی که بیشترین امتیاز را کسب کنند، وارد فاز همکاری با این مرکز فناوری خواهند شد.
تیم های شرکت کننده در دوره های این مرکز از امکانات و کارگاه های آموزشی سطح بالا برخوردار خواهند شد تا دانش خود را در زمینه های مرتبط با ایده و کسب و کار خود افزایش دهند و این کار از طریق برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی برای تمامی تیم های حاضر در این مرکز صورت خواهد گرفت.
افزایش آگاهی عمومی درباره مفاهیم طراحی اپلیکیشن ها و توسعه آنها در فضای کسب و کار و همچنین ایجاد راهکاری برای حمایت از فعالیت های نوآورانه در حوزه های مختلف به ویژه سلامت، بهداشت، محیط زیست و آموزش از برنامه های این مرکز فناوری به شمار می آید.
از دیگر برنامه های این مرکز می توان به آموزش و آماده سازی تیم های ایرانی فعال و فعال سازی ایده های تیم های جوان با هدف رفع چالش های موجود در حوزه پژوهش دانش محور و توسعه اپلیکیشن ها و در نهایت فراهم آوردن محیط مناسب برای رشد کسب و کار اشاره کرد.
علمی**1055**
خبرنگار : زینب کارگر ** انتشار:زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان