درخواست وزیر رفاه از شهردارها؛ یک روز را با ویلچر به محل کار خود بروید

باشگاه خبرنگاران جوان: محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش روز جهانی معلولان اظهار کرد: امروز سالن برگزاری مراسم روز جهانی معلول مناسب رفت و آمد معلولان نیست و این سالن مشتی در مقابل خروار است.

وی گفت: من از حناچی شهردار تهران و همه شهردار‌های کلانشهر‌ها می‌خواهم یک روز از منزل تا محل کار خود را با ویلچر بروند و ببینند آیا این کار امکان پذیر است یا نه! اگر امکان پذیر نبود به فکر مناسب‌سازی شهر‌ها باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز آمار معلولیت در جهان نشان می‌دهد که یک سوم از یک میلیارد معلول در جهان معلول مادرزادی هستند و مابقی به دلیل حوادث، افزایش سن و بیماری دچار معلولیت شده اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: همه امکانات برای اینکه موانع پیش روی معلولان برداریم موجود نیست و 750 هزار تومان به معلولان می‌دهیم که چاره ساز مشکلات آنان نیست.

وی گفت: باید بدون مشارکت نماینده معلولان کاری نکنیم و اگر معلولان فردی را به عنوان نماینده معرفی کنند؛ بنده قول می‌دهم این فرد را به عنوان مشاور وزیر در کار معلولان منصوب کنند.

وی گفت: باید یک سوم بودجه سازمان بهزیستی صرف توانبخشی معلولان شود و منابع مالی موجود را به صورت شفاف و به دور از روابط صرف معلولان کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 750 هزار نفر دارای معلولیت سخت هستند و اگر این فرهنگ را گسترش دهیم که هر خانواده با یک معلول آشنا شود و کمپین "هر مسئول یک معلول" را راه اندازی کنیم کمک زیادی به شنیدن صدای معلولان کرده ایم.

شریعتمداری ادامه داد: قانون حمایت از معلولان قانون خوبی است، اما مهم‌تر از آن اجرای قانون است و اگر سمن‌هایی که با معلولان در ارتیاط هستند؛ باید برای دریافت بودجه مطالبه گری کنند.

وی گفت: حضور معلولان در مجلس ممنوع نیست و پیشنهاد می‌دهم فراکسیونی با حضور افراد مرتبط با معلولان در مجلس تشکیل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: به جای اینکه سالی یک بار روز معلول برگزار شود هر سه ماه یک بار جلسه‌ای با حضور معلولان تشکیل و به حرف‌های آن‌ها گوش داده شود.

شریعتمداری بیان کرد: 400 هزار نفر از معلولان پشت نوبتی تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند، اما این تعداد کافی نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معلولان بزرگترین جامعه در کشور هستند و اگر با هم ارتباط برقرار کنند می‌توانند قوانین را به نفع خود تغییر دهند.

شریعتمداری گفت: ما براساس موازین دین اسلام و اصل 20 و 21 قانون اساسی باید از حقوق معلولان حمایت کنیم.

وی افزود: تعیین اولویت برای حمایت از معلولان و اختصاص منابع اجتماعی از دیگر کار‌ها ما است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ما 500 کار آفرین برتر در جهان داریم که باید از ظرفیت این کار آفرین‌ها در اشتغال معلولان استفاده کنیم.

شریعتمداری بیان کرد: 4 برابر بودجه سرانه یک دانش اموز عادی برای تحصیل معلولات اختصاص داده شده است که این میزان هم کافی نیست.

وی افزود: جامعه در حال پیرشدن است و به مراتب معلولیت در حال افزایش است؛ بنابراین باید به فکر بیمه معلولان باشیم تا جامعه معلولان از شرایط بهداشتی و بیمه‌ای بهتری برخوردار شوند.

وی گفت: تامین ویلچر برای معلولان در دستور کار جدی بهزیستی قرار بگیرد و ظرف سه ماه در این خصوص گزارش دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان