پرسپولیس – ذوب آهن؛ جنگ تن به تن چهره‌ها

مسلمان و رسن؛ مهندس به سبک منصوریان و برانکو

علیرغم حضور ذوب آهن در رده پایینی جدول اما می‌توان از این بازی به عنوان یک جدال ویژه یاد کرد که چهره‌ها در تقابل با یکدیگر از انگیزه فردی زیادی برخوردار هستند.

به گزارش "ورزش سه"، جدال شاگردان برانکو ایوانکوویچ و علیرضا منصوریان از جذابیت‌های برخوردار است که می‌تواند لحظات جذابی را برای فوتبالدوستان تدارک ببیند. یک جدال فراتر از سه امتیاز و برای اثبات توانایی‌ها که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد.


برانکو – علیرضا منصوریان؛ طلسم شکسته می‌شود؟
مهمترین جدال و تقابل به کادرفنی دو تیم بازمی‌گردد؛ جایی که سرمربی کروات علیرغم تمام موفقیت‌هایی که در فوتبال ایران به خود اختصاص داده در تقابل با علیرضا منصوریان در قامت سرمربی تیم‌های نفت تهران و استقلال تهران نتوانسته به نتیجه دست یابد و اکنون در سومین تقابل با نیمکت جدید باید دید مقابل ذوب آهن به چه نتیجه‌ای خواهد رسید. بزرگترین شکست‌های برانکو ایوانکوویچ مقابل علیرضا منصوریان به دیدار مقابل نفت تهران در جدال برگشت لیگ پانزدهم که عامل اصلی از دست رفتن قهرمانی این تیم بود برمی‌گردد و در استقلال نیز این مربی در حالی که تصور می‌شد از شانس کمی برای کسب امتیاز مقابل پرسپولیس برخوردار بوده باشد، با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد.
برانکو اکنون امیدوار است در تقابل با این مربی در قامت سرمربی ذوب آهن به برتری دست یابد تا طلسم بزرگ خود مقابل او را بشکند.

 


کریم باقری - منصوریان؛ محبوب‌های 98
خنثی ترین تقابل مربوط به جدال کادرفنی دو تیم و محبوبیت نسلی‌ است که خاطرات زیادی در ذهن فوتبالدوستان شکل داده اند. کریم باقری و علیرضا منصوریان چهره‌های ویژه خط میانی تیم ملی در دوره‌ای هستند که فوتبالدوستان علاقه ویژه‌ای به بازیکنان ملی‌پوش داشتند و خاطرات جذابی برای آنها شکل داده اند. دو بازیکنی که در آن دوره فوتبال آلمان را نیز تجربه کردند و اکنون در قامت مربیگری به دنبال این هستند تا همچنان در قاب هواداران حاضر باشند. باقری اما در لولی دیگر و به عنوان کمک برانکو ایوانکوویچ طی این سال‌ها موفقیت جذابی را کسب کرده و علیرضا منصوریان نیز امیدوار است در بازگشت به لیگ برتر بتواند بار دیگر به کسب نتیجه بپردازد.


مظاهری - بیرانوند؛ قفس توری تیم ملی
هر چقدر شایعات در خصوص حضور رشید مظاهری در پرسپولیس شدت گرفته او اما از این تیم دورتر شده است. با این حال گلر باکیفیت ذوبی‌ها توانسته خود را همچنان در لیست تیم ملی حفظ کند و یکی از رقبای اصلی و نزدیک به علیرضا بیرانوند محسوب می‌شود. مظاهری معمولا نمایش موفقی برابر پرسپولیس به اجرا گذاشته و کمتر اشتباهی را مرتکب شده است و معمولا چهره ویژه تیمش در این تقابل‌ها بوده و باید دید اینبار در جدال غیرمستقیم با علیرضا بیرانوند موفق خواهد شد تیمش را به کسب نتیجه در این جدال امیدوار کند یا خیر.

 


بیرانوند – علیرضا منصوریان؛ ناکامی در حفظ ستاره
علیرضا بیرانوند در آخرین فصلی که در جمع شاگردان علیرضا منصوریان حضور داشت تلاش زیادی کرد تا بتواند جواز خروج از جمع نفتی‌ها را دریافت کند و راهی یکی از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شود. اوج این تلاش نافرجام به ماجرای اخراجش از اردوی ترکیه و همچنین کنار گذاشتنش از لیست تیم در جدال با استقلال برمی‌گردد که طولانی ترین مدت نیمکت نشینی او را در پی داشت و در نهایت در بازی با پرسپولیس و در تختی به دروازه برگشت و با مهار پنالتی طارمی توانایی خود را بار دیگر به رخ کشید. علیرضا بیرانوند در ادامه در فصلی که علیرضا منصوریان سند هدایت استقلال را دریافت کرد از نفت جدا شد و پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد. او بعد از جدایی از نفت و در تقابل با سرمربی سابق خود همانند برانکو ایوانکوویچ موفق به برتری نشده و باید دید در این جدال موفق خواهد شد یا خیر.


 

سیدجلال -علیرضا منصوریان؛ ستایش از کاپیتان
سیدجلال حسینی که به تازگی به طور رسمی از تیم ملی خداحافظی کرده امروز به طور ویژه از سوی علیرضا منصوریان مورد تمجید قرار گرفت. کاپیتان پرسپولیس که در نفت تهران سابقه یکسال همکاری با منصوریان را در کارنامه دارد، در تقابل با استقلال در زمان هدایت این مربی یک گل عجیب را به نام خود کرد و باعث اخراج مهدی رحمتی نیز شده بود. عصبانیت کاپیتان پرسپولیس در آن دیدار حتی با وساطت منصوریان نیز منجر به فروکش کردن نشد و البته در آن بازی سیدجلال حسینی با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد.


فخرالدینی – عالیشاه؛ از درگیری تا گل دربی

دو بازیکن کناری پرسپولیس و ذوب آهن نیز احتمالا جدال جالبی را به نام خود کنند. این دو در زمان حضور فخرالدینی در استقلال یک درگیری لفظی و فیزیکی بزرگ را به نام خود کردند و در بازی تنش ایجاد کردند که البته با گل امید عالیشاه به سود پرسپولیس خاتمه یافت. فخرالدینی که در فصل گذشته و زیر نظر قلعه نویی ستاره تیمش شده بود، اکنون بار دیگر امیدوار است از سمت چپ سرخپوشان به موفقیت دست یابد و باید دید عالیشاه اجازه پیش روی به او را خواهد داد یا خیر.


نفتی‌های سابق – منصوریان؛ شاگردها علیه سرمربی ذوب
در ترکیب پرسپولیس کنونی سه بازیکن سابقه حضور در ترکیب نفت تحت هدایت علیرضا منصوریان را در کارنامه دارند؛ سیدجلال حسینی، علیرضا بیرانوند و کمال کامیابی نیا بازیکنانی هستند که زیر نظر سرمربی کنونی ذوب آهن فعالیت کردند. هر کدام نیز انگیزه شخصی زیادی برای تقابل با علیرضا منصوریان دارند و البته سرمربی حریف نیز شناخت کاملی از ضعف و نقاط قوت آنها دارد و باید دید این تقابل با برتری کدامیک خاتمه خواهد یافت.


بشار رسن - محسن مسلمان؛ مهندس کیست؟
یکی از مسائلی که باعث شد تا برانکو ایوانکوویچ از اشتباهات انضباطی محسن مسلمان نگذرد و تصمیم به عدم تمدید با این بازیکن را بگیرد، حضور بشار رسن و اعتماد ویژه‌اش به این بازیکن بود. بشار رسن هافبکی است که تمام انتظارات کادرفنی پرسپولیس را برآورده کرده و البته بی حاشیه‌ترین بازیکن این تیم نیز محسوب می‌شود. اکنون اولین تقابل مستقیم دو مهندس شکل گرفته است و بشار رسن و مسلمان در استادیوم آزادی اینبار به دنبال این خواهند بود تا توانایی خود را به برانکو ایوانکوویچ اثبات کنند.

 


مسلمان - ایوانکوویچ ؛ زلاتکو اینبار سکوت نمی‌کند
زلاتکو ایوانکوویچ به عنوان مرد دی اکتیو نیمکت پرسپولیس یکی از عواملی است که باعث شد محسن مسلمان نتواند در این تیم به کار خود ادامه دهد و خیلی‌ها مشکلات و درگیری شکل گرفته بین هافبک پرسپولیس با نفر دوم نیمکت پرسپولیس را عامل این جدایی می‌دانند. محسن مسلمان که تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ موفق شده بود در قامت ستاره لیگ ظاهر شود، در ادامه در اواخر فصل گذشته کاملا از تدابیر فنی کادرفنی سرخ‌ها خارج شد و در پایان فصل نیز دعوتی برای تمدید قرارداد به دستش نرسید تا اکنون انگیزه زیادی برای اثبات خود به نیمکت پرسپولیس داشته باشد. پس بعید نیست زلاتکو نیز روی نیمکت پرسپولیس در این بازی کمتر از دیدارهای قبلی سکوت کند و در تلاش باشد خط میانی تیمش را برای دستیابی به موفقیت در این بازی هدایت کند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان