خط و نشان تند روحانی برای آمریکایی‌ها

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در سفر استانی خود به سمنان این استان را مرکز علم و عرفان دانست و گفت: امروز روز آزمایش و امتحان بزرگ تاریخی برای ملت ایران است، امروز روزی است که برای اولین‌بار بعد از 40 سال مبارزه با دشمن ظالم و ستمگر آمریکا امروز به پیروزی‌های کم‌نظیری دست یافته‌ایم و ملت بزرگ ما نخواهد گذاشت دشمن لبخند بر لبانش نقش ببندد.

وی افزود: آمریکا به دنبال کودتا در کشور ما بود، اما ناموفق شد، به دنبال تجزیه و جدا کردن خوزستان و حمله از طریق عفلقیان بود، اما ناموفق شد. دنبال تحریم و شکستن قدرت ایران بود، اما ناموفق بود. چرا آمریکایی‌ها از ملت بزرگ ایران عصبانی است؟ چون ایران قدرتمندو غیرقابل تحمل برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها سر فرود نیاورده و نخواهند آورد. آمریکا بداند نفتمان رو فروخته و خواهیم فروخت و قادر نیستند جلوی صادرات نفت ما را بگیرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آمریکا اگر روزی بخواهد جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد.

روحانی با بیان اینکه آمریکا به دنبال تضعیف رابطه ایران با دیگر کشور‌های جهان است، گفت: امروز بیشتر و بهتر از هر زمان دیگر رابطه ما با همسایگان‌مان در غرب، شرق، شمال و جنوب کشور است و ما با همه دوستان‌مان روابطی صمیمی داریم و خواهیم داشت و آمریکا قادر نیست رابطه ما را با ملت‌هایی که در طول قرن‌ها دوستان عزیزمان بودند، برهم بزند.

رئیس جمهور ادامه داد: آمریکا قادر نیست، روابط تجاری ما با منطقه و جهان را قطع کند و باید بداند در سراسر این سرزمین، ملت ایران روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خود را با کشور‌های منطقه و جهان حفظ خواهد کرد.

روحانی با بیان اینکه ارتباط خود را با همسایگان، کشور‌های اسلامی و سایر کشور‌های جهان توسعه خواهیم داد، گفت: آمریکا تلاش می‌کند همسایگان ایران، اروپا، چین و هند را از ایران جدا کند و ایران‌هراسی را ترویج می‌کند و این در حالی است که ما دشمن هیچ‌کدام از همسایگان خود نبوده و نخواهیم بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند تفرقه، نزاع و دشمنی میان ایران و همسایگان خود ایجاد کند، اظهار داشت: روابط ایران روز به روز با جهان گسترش خواهد یافت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان