در گفت و گو با اقتصادآنلاین عنوان شد:

گرانی سرسام آور ملزومات دسته گل/ به زودی شهرها خالی از گلفروشان می‌شوند

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ اکبر شاهرخی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه باید منتظر خالی شدن شهرها از گلفروشان باشیم، اظهار کرد: برای ساخت یک دسته گل ساده نیاز به ملزوماتی مانند سبد، اسفنج، سیم، زرورق و گل است که همگی آن‌ها در ماه‌های اخیر جهش قیمت زیادی داشته اند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت در برخی از این ملزومات آنچنان بالاست که خرید آن‌ها از توان مالی برخی از گلفروشان خارج شده است.

به گفته شاهرخی؛ قیمت زرورق 100 تایی از 12 هزارتومان به 110 هزارتومان، قیمت هر کارتون 20 تایی اسفنج از 30 هزار تومان به 150 هزارتومان، قیمت هر کیلوگرم سیم از 32 هزار تومان به بیش از 60 هزارتومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: قیمت سبد نیز از 15 هزارتومان به 30 تا 50 هزارتومان افزایش رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه افزایش قیمت هر شاخه گل رز معمولی را نیز از 3 تا 4 هزارتومان به 7 تا 8 هزارتومان عنوان کرد.

شاهرخی در پایان از افزایش 6 برابری نرخ مالیات پسمانده برای مغازه‌های گلفروشی توسط شهرداری خبر داد و گفت: افزایش نرخ مالیات در کنار رشد بهای اجازه مغازه‌ها فشار مالی زیادی را بر گلفروشان وارد کرده است، با این شرایط انتظار می‌رود به زودی شاهد کاهش قابل توجه مغازه‌های گلفروشی در سطح شهرها باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان