خبرگزاری ایسنا: نارندرا مودی، نخستوزیر هند با 14 میلیون و 800 هزار دنبالکننده (فالور)، یکی از پر طرفدارترین صفحههای اینستاگرام را در میان رهبران جهان دارد.
شخصیت بعدی پرطرفدار اینستاگرام جوکو ویدودو، رئیسجمهوری اندونزی با 12 میلیون و 200 هزار دنبالکننده است. رقم فالورهای ویدودو در دو ماهه اخیر دو برابر شده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز در میان سه رهبر پرفالور جهان در اینستاگرام است. او در این شبکه اجتماعی 10 میلیون دنبالکننده دارد.
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان با 5 میلیون و 700 هزار فالور در رتبه بعدی و رانیا عبدالله، ملکه اردن با 4 میلیون طرفدار پس از پاپ در رتبه پنجم قرار گرفته است.
در آخرین مطالعه صورت گرفته توسط شرکت BCW، صفحات کاربری 426 تن از سران دولتها شخصیتهای سیاسی، وزرا و رهبران جهان با ابزار تحلیل داده فیسبوک (CrowdTangle) بررسی شدند.
این حسابهای کاربری تا یکم اکتبر سال جاری میلادی در مجموع 98 میلیون و 300 هزار نفر فالور داشتهاند. در این حسابها طی دوازده ماه 98 هزار و 372 مطلب به اشتراک گذاشته شده است.
نوزدهم ماه مه سال 2018 میلادی، عکسی از عروسی سلطنتی شاهزاده هری و مگان مارکل 570 هزار لایک، پیغام و اشتراک مجدد داشت. این رقم از دنبالکنندگان حساب کاربری منتشر کننده نیز بیشتر بوده است.
رئیسجمهوری آمریکا در زمینه کسب بیشترین «بازخورد» در اینستاگرام در صدر فهرست رهبران و شخصیتهای فعال در این شبکه اجتماعی قرار دارد.
مطالب وی در 12 ماه اخیر بیش از 218 میلیون بازخورد در قالب پیام، لایک و بازنشر داشته است. این رقم بیش از سه برابر بازخوردهای حساب کاربری نخستوزیر هند است که فالورهای بیشتری نسبت به دونالد ترامپ دارد. 80 عکس و ویدئوی منتشر شده در حساب اینستاگرام نارندرا مودی در سال گذشته 69 میلیون بازخورد داشته است.
با احتساب میزان کسب لایک، پیغام و انتشار مجدد هر مطلب در اینستاگرام نخستوزیر هند، وی یکی از تأثیرگذارترین شخصیتهای جهان در این شبکه اجتماعی بوده است.
هر مطلب منتشر شده توسط مودی به طور متوسط 873 هزار و 302 بازخورد از سوی کاربران داشته است.
رجب طیب اردوغان، رئیسجمهوری ترکیه نیز در زمینه کسب بازخورد کاربران در رتبه بعدی قرار دارد و عکسها و ویدئوهای وی در اینستاگرام توانسته نظر 411 هزار و 673 نفر را به خود جلب کند.
به گزارش یورونیوز، مدیر بخش نوآوری و پژوهش شرکت ارتباطات جهانی BCW میگوید که این نتایج حاکی از این است که اینستاگرام به تریبونی برای رهبران جهان برای برقراری ارتباط با مردم و مخاطبان تبدیل شده است.