مدیر پرسپولیس باید مدیرمتخصص و اهل فوتبال باشد

کلهر: باید آرامش را به برانکو بازگردانند

پرسپولیس بازی عقب افتاده با ذوب آهن را برد تا با کسب شش امتیاز از دوبازی اخیرش بازهم تبدیل به یکی از مدعیان اصلی قهرمانی حتی در نیم فصل باشد.

به گزارش" ورزش سه" پرسپولیس بعد از سه امتیاز مهمی که از ماشین سازی گرفت، روزگذشته ذوب آهن علیرضا منصوریان را شکست داد تا سه امتیاز کلیدی دیگر را در آستانه بازی حساس فصل برابر سپاهان به دست آورده باشد. محمودکلهر بازیکن سابق پرسپولیس در رابطه با برد برابر ذوب آهن گفت:« بازی خیلی خوبی بود و پرسپولیس در این بازی فوق العاده خوب بازی کرد. پرسپولیس از زمانی که نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد روند رو به رشدی داشته و با وجود اینکه کمبود بازیکن دارد توانسته با کمک بازیکنان باتجربه و جوان ها نتایج خیلی خوبی بگیرد.»


کلهر افزود:« در اینجا باید به اهمیت حضور بازیکنان باتجربه در پرسپولیس اشاره کنم چون این بازیکنان در اینکه شرایط تیم با کمبود بازیکن مواجه بود این بازیکنان به خوبی تیم را جمع کردند. این باعث شد که برانکو توانست در چهار بازی گذشته تیم نتایج خیلی خوبی بگیرد. به نظر من پرسپولیس در حال حاضر یکی از بهترین تیم های لیگ است و به نظر بازهم مدعی اصلی قهرمانی است.»


سپاهان شش امتیازی است


هافبک پرسپولیس در دهه هفتاد درباره بازی حساس این تیم با سپاهان گفت:« این یک بازی شش امتیازی و بسیار سخت است. سپاهان امیرقلعه نویی را روی نیمکتش دارد که به هر تیمی می رود با آن نتیجه می گیرد. من فکر می کنم راز موفقیت امیرقلعه نویی مدیریت خوبش است. به نظر من علاوه بر مسایل فنی، انسجام و اتحاد تیمی خیلی مهم است که حاصل مدیریت است و تیم های قلعه نویی به خوبی این موضوع را دارند. همه تیم های او مدعی هستند و سپاهان هم امسال یکی از بهترین ها است.»


کلهر درباره سبک بازی سپاهان و انتقادهایی که بازی هوایی و اوت های دستی بلند این تیم می شود گفت:«سپاهان حرفه ای بازی می کند و به نظرمن یک تیم حرفه ای دنبال کسب نتیجه است. سپاهان به نظر من نوع بازی اش نسبت به هر مسابقه تفاوت دارد. او در بازی هایی که نیاز به گل دارد از بازیکنان سرزن تیمش استفاده می کند. کی روش استنلی به نظرم یک مهاجم تمام کننده بسیار خوب و خطرناک است.»


برانکو باید آرامشش را حفظ کند


بازیکن سابق پرسپولیس در ادامه درباره حرف های برانکو که گفته است داوری های علیه این تیم است گفت:«  به نظرم برانکو هم مثل بازیکنان پرسپولیس تحت فشار بازی های زیاد و مسابقات از نظر ذهنی هم خسته شده اند. من نمی گویم داوری علیه پرسپولیس نبوده اما فکر می کنم که سهوی بوده است نه عمدی. پرسپولیس روزهای سختی را پشت سرگذاشته، محرومیت از نقل و انتقالات و بازی های متعدد روی تیم فشار آورده است اما به نظرم باشگاه باید فضای آرامی را برای برانکو به وجود بیاورد تا انرژی اش صرف این مسایل نشود. پرسپولیس با وجود این مسایل هم بازی هایش را برده و خوب نتیجه گرفته و با بردن سپاهان بازهم شانس اول قهرمانی است.»


فرصت عالی بازیکنان جوان


محمود کلهر درباره بازی کردن بازیکنان جوان در این بازی های اخیرگفت:« بازیکنان جوان فرصت خوبی پیدا کردند  وباید خداراشکر کنند که  در کنار بازیکن بزرگی مثل سیدجلال که رهبر خوبی است و دائم به بازیکنان جوان تر انگیزه می دهد، یا شجاع خلیل زاده که چقدر بازیکن خوبی است! همین باعث شده تا بازیکنان جوان پرسپولیس با آرامش بهتری بازی کنند. در سال های قبل بازیکنانی مثل صادق محرمی، طارمی، علی علیپور از رده های پایه آمدند و توانستند بهترین های ایران شوند. باید به جوان ها اعتماد کرد و به نظرم جوان های پرسپولیس از این فرصتی که دارند باید بهترین استفاده را بکنند.


مدیرفوتبالی برای پرسپولیس بیاورند

بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی با اشاره به اخباری که پیرامون انتخاب مدیرعامل جدید باشگاه وجود دارد و اسامی مثل افشین پیروانی و محمد مهدی نبی که برای جانشینی گرشاسبی مطرح هستند گفت:« من امیدوارم نفراتی برای مدیریت بیایند که خودشان اهل فوتبال باشند. افشین پیروانی سال ها کاپیتان تیم ملی و همچنین مدیراین تیم بوده است. هرکسی که در فوتبال ایران و مدیریت ورزشی جایگاه خوبی داشته باشد  می تواند کمک کند ضمن اینکه باید تخصص مدیریت داشته باشد. این افرادی که مثل افشین پیروانی و محمد مهدی نبی مطرح هستند هردو از اهالی فوتبال و افراد سرشناس هستند. افشین که سال ها کاپیتان پرسپولیس و تیم ملی بوده و آقای نبی هم زمانی که در پرسپولیس بازی می کردم معاون آقای عابدینی بود و سال ها هم در فدراسیون کار کرده است. به هرحال امیدوارم که هرکسی می آید جایگاه پرسپولیس از آنچه امروز هست بهتر شود. امیدوارم هرکسی می آید به فوتبال پایه و آکادمی باشگاه توجه کند. من در سال 85 مسئول آکادمی باشگاه بودم و در فراخوانی که گذاشتیم 5000 هزار بازیکن آمده بودند. این سرمایه بزرگی است که پرسپولیس با کمترین هزینه همیشه دارد و با این وصف هیچگاه نباید کمبود بازیکن داشته باشد ضمن اینکه برند پرسپولیس می تواند بازیکنان خوبی برای دیگر باشگاه ها و تیم ملی ساخته و درآمدزایی داشته باشد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان