با انتشار نقشه راه هیوندای در ماه های گذشته، هدف گذاری هیوندای نشان از این دارد که تا سال 2020 میلادی، حداقل شش مدل خودرو در سگمنتهای مختلف در پشت برند "جنسیس" به تولید برسد.
از این شش مدل تا کنون 3 مدل محقق شده و طرح آنها ارائه شده است. اول از همه سدان لوکس G90 بود که برای اولین بار در اوایل سال گذشته میلادی و در جریان برگزاری نمایشگاه خودرویی آمریکای شمالی معرفی شد. پس از آن هم سدان نیمه لوکس G80 از سوی هیوندای معرفی شد که در ظاهر شباهتی نزدیک به G90 دارد، ولی از لحاظ امکاناتی و لاکچری سطح پایینتری دارد. سومین مدل هم هیوندای جنسیس G70 است که سدانی تقریبا نزدیک به خودروهای لوکس به حساب میآید و برای اولین بار درنمایشگاه خودرویی نیویورک به صورت مفهومی به نمایش درآمد که از سطح امکانات کمتری نسبت به G80 و G90 برخوردار است.
شاسی بلند جنسیس
حال در کنار این سه خودروی سدان تحقق یافته، شرکت خودروسازی هیوندای برای برند جنسیس دو مدل خودروی شاسی بلند و یک خودروی کوپه هم برنامه ریزی کرده است که گویا حالا طراحی و تکامل یکی از شاسی بلندهای این مجموعه تمام شده و همراه با هیوندای به جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی نیویورک آمده است تا زینت بخش غرفه این خودروساز و برند جنسیس باشد.
همانطور که میدانید، تمامی محصولات جنسیس یک نام معنادار ندارد و با کدهای G70، G80 و G90 معرفی شدهاند، حال برای شاسی بلند جدید این خودروساز هم نام GV80 در نظر گرفته شده است که میتوان تاحدودی نام شاسی بلند بعدی جنسیس را هم تشخیص داد. چون اگر دارای جثه کوچکتر و امکانات کمتری باشد، قطعا با نام GV70 معرفی میشود و یا اینکه شاسی بلند بزرگتری باشد، تحت عنوان GV90 معرفی خواهد شد.
شاسی بلند جنسیس
طراحی ظاهری این شاسی بلند هم برخلاف انتظارات، چندان شباهتی به محصولات سدان جنسیس ندارد و به غیر از شباهت محدود جلوپنجره خودرو، دیگر قسمتهای بدنه با الگوهای طراحی جدید توسعه پیدا کرده که برخی جاها بسیار خوب و نوآورانه از آب درآمده و در جای دیگر هم چندان جالب طراحی نشده است. به عنوان مثال طراحی چراغهای پیشانی و چراغهای عقب میتوانست بهتر از اینها باشد، ولی در عوض طراحی منحصر به فرد رینگ و ستونهای B و C یک نوآوری در صنعت خودروسازی ایجاد کرده است، هرچند این موضوع یک بحث کاملا سلیقهای است و نظر هرکس متفاوت خواهد بود.
شاسی بلند جنسیس
باتوجه به معرفی رسمی این خودرو در نمایشگاه نیویورک، متاسفانه چندان اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی این اتومبیل ارائه نشده است، ولی گفته میشود سیستم محرک آن از نوع پلاگین هیبریدی خواهد بود که برخیها استفاده از یک موتور هیدروژنی بجای پیشرانهای بنزینی را محتمل میدانند.