کره شمالی پایگاه‌های موشکی خود را گسترش می‌دهد

به گزارش تلگراف، طبق شواهد به دست آمده توسط شبکه «سی ان ان»، پایگاه موشکی «یئونگ جئو دانگ» و دیگر پایگاه های اطراف مناطق کوهستانی کره شمالی که پیشتر نامی از آنها برده نشده بود، در حال گسترش هستند. یئونگ جئو دانگ پیشتر نیز توسط سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده شناخته شده بود، اما محققان می گویند، ساخت پایگاه های جدید اطراف آن هنوز مشخص نشده بود.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ساخت و ساز سایت های جدید در پایگاههای موشکی توسط پیونگ یانگ حتی پس از نشست «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سنگاپور که ماه ژوئن (خرداد) برگزار شد، همچنان ادامه داشته است.
بر اساس اعلام محققان موسسه «جری لوئیز»، هرچه اون در نشست ها در مورد تمایل به خلع سلاح هسته ای گفته باشد، کره شمالی به ادامه تولید و آزمایشات موشک های هسته ای خود ادامه می دهد.
به نوشته نشریه تلگراف، کره شمالی اعلام کرد که آزمایشات هسته ای و موشکی خود را پیش از اجلاس ماه ژوئن رسما به حالت تعلیق درآورده است و تولید و استقرار موشک ها هیچ گونه نقض توافقی میان کره شمالی، ایالات متحده و کره جنوبی نخواهد بود. 
«جان بولتون» مشاور امنیت ملی ایالات متحده اوایل هفته جاری در مصاحبه با «وال استریت ژورنال» گفت که ترامپ باید اوایل سال آینده میلادی با اون نشست دیگری داشته باشد، زیرا کره شمالی به تعهدات نشست اول خود پایبند نبوده است.
این نشریه در ادامه نوشت، در اولین نشست رهبران دو کشور، کره شمالی متعهد به ایجاد صلح طولانی مدت و پایدار در شبه جزیره کره و همچنین همکاری در راستای خلع سلاح هسته ای شده، اما ظاهرا تلاشی در راستای تحقق این اهداف نمی کند.
پیشتر نیز «هری جی کازیانیس» مدیر اجرایی و مدیر مطالعات دفاعی مجله «نشنال اینترست» در مصاحبه ای با شبکه خبری «سی ان بی سی» گفت: در طول چند ماه اخیر به این نتیجه رسیده ام، اگر آمریکا این واقعیت را نپذیرد که کره شمالی کشوری با سلاح هسته ای است و به هیچ وجه از تولیدات هسته ای خود دست نمی کشد، پیشرفت چشمگیری در راستای خلع سلاح این کشور حاصل نخواهد شد. 
وی در این باره گفت: سران کره شمالی هیچ تمایلی به خلع سلاح هسته ای نشان نمی دهند. هر روزی که می گذرد بیشتر متوجه می شوید رئیس جمهوری آمریکا در مذاکره با رهبر کره شمالی در سنگاپور، فریب خورده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان