آژانس امور پناهندگان سازمان ملل:

هفته‌ای ۱۲۳ غیرنظامی در یمن کشته می‌شوند

سخنگوی آژانس امور پناهندگان سازمان ملل با اعلام جان باختن ۱۵۰۰ غیرنظامی در یمن می‎گوید که به طور متوسط در هر هفته ۱۲۳ غیرنظامی در یمن جان خود را از دست می‌دهند.

هفته ای 123 غیرنظامی در یمن کشته می شوندبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، آژانس امور پناهندگان سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که از ماه آگوست تا اکتبر حدود 1500 غیرنظامی در یمن جان باختند.

«شابیو مانتو» سخنگوی آژانس امور پناهندگان سازمان ملل با اعلام این آمار گفت: به طور متوسط در هر هفته 123 غیرنظامی در یمن جان خود را از دست می‌دهند.

این آمار در نتیجه حملات نیرو‌های مهاجم ائتلاف سعودی به مناطق پرجمعیت به وجود آمده است. حملات هوایی عربستان سعودی به یمن که در هفته چند بار تکرار می‌شود، عمدتا غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد.

علیرغم هشدار سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی به طرفین درگیر در جنگ یمن مبنی بر افزایش تلفات غیرنظامی، با نگاهی به این جنگ چهارساله مشخص می‌شود که اکثریت قریب به اتفاق تلفات غیرنظامی ناشی از حملات سعودی‌ها و متحدان آن‌ها است. تلفات غیرنظامی ناشی از حملات هوایی از تلفات غیرنظامیان ناشی از محاصره دریایی عربستان که منجر به بروز قحطی و گرسنگی در این کشور فقیر شده، متفاوت است.

در این گزارش با عنوان نظارت بر تاثیر جنگ بر غیرنظامیان آمده است: حدود 670 حادثه خشونت بار طی سه ماه گذشته 1147 قربانی غیرنظامی برجای گذاشته است. از این میزان 33 درصد زن و کودک بودند که 217 تن از آنان کشته و 268 تن زخمی شده‎اند.

طبق گزارش آژانس امور پناهندگی سازمان ملل 23 درصد کشته شدگان و مجروحان در خانه خود هدف قرار گرفتند. در نتیجه حملات به زیرساخت‌های درمانی نیز 154 غیرنظامی قربانی شده‎اند. حمله به اتوبوس‌ها و خودرو‌ها نیز 316 قربانی داشت.

آژانس امور پناهندگان همچنین اعلام کرد که صعده و حدیده به عنوان کانون‌های اصلی جنگ یمن، بیشترین شمار قربانیان انسانی را در این مدت داشتند.

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر