ماهان شبکه ایرانیان

۵۰ ایدۀ عالی و هیجان‌انگیز در چیدمان منزل &#۸۲۱۱; قسمت اول

فکر می کنید برای ایجاد تنوع در دکوراسیون منزل چه کارهایی می توان انجام داد؟ شما چه ایده‌هایی برای درکوراسیون داخلی منزل خود دارید؟‌ با بامیلوبلاگ همراه باشید تا با ایده‌های چیدمان منزل و ایجاد تنوع در دکوراسیون منزل آشنا شوید.

50 ایدۀ عالی و هیجان‌انگیز در چیدمان منزل – قسمت اول

فکر می کنید برای ایجاد تنوع در دکوراسیون منزل چه کارهایی می توان انجام داد؟ شما چه ایده‌هایی برای درکوراسیون داخلی منزل خود دارید؟‌ با بامیلوبلاگ همراه باشید تا با ایده‌های چیدمان منزل و ایجاد تنوع در دکوراسیون منزل آشنا شوید.

هیچ جا خانۀ خود آدم نمی‌شود. درخانۀ دلخواهمان استراحت می‌کنیم، به آرامش می‌رسیم، با عزیزانمان وقت می‌گذرانیم و اگر ذوق هنری و علایق زیباشناسانه داشته باشیم از زیبایی‌های بصری هم بهره‌مند می‌شویم. به نظرتان زیبایی در خانه چه اهمیتی دارد؟ مناظر چشم‌نواز و ترکیب‌های دل‌پذیر چه تأثیری در ما ایجاد می‌کنند؟ چرا بهتر است در فضاهایی زندگی کنیم که طراحی فکورانه و بهینه دارند؟ چرا باید به آراستگی و چیدمان منزل اهمیت بدهیم؟ مسلماً قدرت اقتصادی افراد بر انتخابِ امکانات رفاهی‌شان تأثیرگذار است اما آیا تغییر دکوراسیون لزوماً نیاز به هزینه‌های گزاف دارد یا این‌که با تغییرات ساده هم می‌توان به نتایج مطلوب رسید؟ جالب است بدانید که در جوامع پیشرفته، طراحی داخلی و زیبایی محیطِ پیرامون بسیار با اهمیت و کلیدی است. نظم و آراستگی فضا بر روح و روان افراد تأثیر مثبت می‌گذارد، وجدآور است و کارایی و بازدهی را بالاتر می‌برد. الگوهای مشخص و تجربه‌شده‌ای هم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید تا بر زیبایی و کارآییِ چیدمان منزلتان بیفزاید. در این مقاله به 50 ایدۀ مبتکرانه و غالباً مدرن برای ایجاد تغییر در چیدمان منزل اشاره کرده‌ایم. لطفاً با بامیلوبلاگ همراه باشید.

1- فرش‌های متنوع و رنگارنگ پهن کنید

وقتی می‌توانید سه فرش متفاوت در اتاق پهن کنید چرا فقط از یک نوع استفاده می‌کنید؟ جسارت به خرج دهید و چند تخته فرش متفاوت با رنگ‌بندی و بافت متنوع کف نشیمنتان پهن کنید که ترکیب گرم و دنجی ایجاد کند و جلوۀ بصری زیباتری به فضا ببخشد.

2- رنگ‌های درخشان و خیره‌کننده به چیدمانتان اضافه کنید

به تأثیر جادویی رنگ‌های روشن و متضاد دقت کنید. از کوسن‌های رنگی و طرح‌دار استفاده کنید. این ایده برای نشیمن خانوادگی بسیار مناسب است و فضا را از یکنواختی و بی‌رنگی درمی‌آورد.

3- دستی به سر و گوش دیوارها بکشید

می‌توانید به جای نصب قاب عکس از ایدۀ دیگری استفاده کنید. چرا به الگوهای جسورانه‌تر فکر نمی‌کنید؟ مثلاً می‌توانید استیکرها یا نقاشی‌های دیواریِ گل و ستاره، اشکال هندسی و طرح‌های دلخواهتان را امتحان کنید. مطمئن باشید که نگاه بیننده به این طراحی متفاوت جلب می‌شود و بخش‌های دیگر کمتر به چشم نمی‌آیند.

4- از منسوجات رنگ و وارنگ استفاده کنید

به لطف یک بالشتک خوش آب و رنگ و یک روانداز پشمی، این صندلی ساده از این رو به آن رو شده است؛ راهی سریع و راحت برای بخشیدن گرما و انرژی بیشتر به فضا.

5- پایه‌های میز وسط مبلمان را بردارید

احمقانه به نظر می‌رسد اما اگر میز وسط مبلتان سنگی است، رویۀ میز را بردارید. بعد پایه‌ها را با کتاب جایگزین کنید تا ارتفاع میز کم شود و تقریباً کف زمین قرار بگیرد . به این ترتیب تنوعی خلاقانه، شوخ‌طبعانه و خودمانی ایجاد می‌کنید.

6- در چیدمان از رنگ سفید استفاده کنید

برای ایجاد روشنایی، درخشش و انرژی بیشتر به مقدار زیادی رنگ سفید نیاز دارید. اگر دیوارهای فضای موردنظرتان به قدر کافی سفید نیست، می‌توانید یک روز را به این کار اختصاص بدهید و از جلوه، قدرت و غلبۀ رنگ سفید بهره‌مند شوید.

7- درطراحی اتاق خواب از هم‌نشینیِ طرح‌های متفاوت استفاده کنید

با تغییرات کوچک، شمایلی بدیع و بازیگوشانه به اتاق خوابتان بدهید. از طرح‌های ناب و متفاوت و الگوهای غیرتکراری استفاده کنید که فضا از یکنواختی خارج شود.

8- جای دنجی برای صرف صبحانه دست و پا کنید

اصلاً نیازی به امکانات خارق‌العاده نیست. کافی است پنجره‌ای در کار باشد. یک میز نقلی پای پنجره بگذارید. یکی دو صندلی اضافه کنید. کف‌پوش طرح‌داری هم در پای میز پهن کنید و آویز دلبری که بر زیبایی فضا بیفزاید. کارتان را خوب انجام داده‌اید.

9- چراغ دکوری متفاوتی نصب کنید

اگر فرش روشن و چراغ‌های اتاق خوابتان جلوۀ کافی ندارد، به طور قطع جای یک دانه از این چراغ‌‌های آویزی‌ِ هیجان‌انگیز در اتاقتان خالی است. یکی از این چراغ‌های مراکشی بخرید که جذبه و رمز و راز اتاقتان را دوچندان کند و حرف آخر را بزند.

10- آینۀ ساده و بزرگی بخرید

به همین سادگی، به لطف این آینۀ غول‌پیکر صاحب چشم‌اندازی خیره‌کننده می‌شوید. صحنی زیبا و درخشان، آینه‌ای ممتاز، راحت و بی‌تکلف.

11- نمای شومینه را تغییر دهید

می‌خواهیم نمایی غیرمنتظره به شومینه بدهیم. لاگ‌ها را با کپۀ کتاب و مجله جایگزین کنید. چه چیزی را هیزم کرده‌ایم؟

12- از اشیای آنتیک و قدیمی در دکوراسیون استفاده کنید

وان مسی، ستارۀ حمام و گل سرسبد است و قدیمی هم به نظر نمی‌رسد. البته زیاد در تصویر مشخص نیست و این به‌نظرم مایۀ تأسف است. نردبانی که آن گوشه قرار گرفته معرکه است و آن کف‌پوش زپرتیِ بوهمیایی (کولی‌وار) نمای پست‌ مدرنی به چیدمان بخشیده است. مثالی زیبا از استفاده از اشیای آنتیک در دکوراسیون.

13- از ژرفای رنگ سیاه کمک بگیرید

سیاهی شاید هراس‌آور باشد اما در اتاق خواب چطور؟ اتفاقاً نمایی اروتیک به فضا می‌بخشد. برای کاستن از تاریکیِ فضا رنگ ملافه و روتختی را سفید انتخاب کنید. چنین اتاق محشری بهتر است از نور طبیعی برخوردار باشد.

14- به هماهنگی و هارمونی رنگ‌ها توجه کنید

در چیدمان کتاب‌های تزیینی به توازن رنگ‌ها توجه کنید. این هماهنگی نه فقط سبب انسجام عناصر چیدمان که منجر به درخشش بیشتر اشیاء و تجمع رنگ‌های هم‌خانواده در کنار هم می‌شود. انگار کتاب‌ها قرص و محکم و مصمم سرجایشان ایستاده‌اند.

15- با کاغذ دیواری تغییر ایجاد کنید

لازم نیست کل اتاق را کاغذدیواری کنید. یکی از دیوارها را در نظر بگیرید و طرحتان را روی همان پیاده کنید. نتیجه خارق‌العاده است و خیلی ساده و سریع فضا متحول می‌شود.

16- در انتخاب کف‌پوش و فرش دقت کنید

کف‌پوش راحت و کژوال؟ بوهو استایل؟ فرش دهاتی؟ قالیچۀ سنتی؟ چیزی که کف اتاق پهن می‌کنید بلافاصله تغییر فاحشی در کلیت زیبایی‌شناسانۀ فضا ایجاد می‌کند.

17- از استیتمنت آرت استفاده کنید

راستش فکرش را هم نمی‌کردم که چنین چیزی بگویم اما سیب‌ها تاکنون از گرم‌ترین عناصر بصری در چیدمان اتاق‌های نشیمن بوده‌اند. با استفاده از نقاشی‌های استیتمنت و آثار هنری در ابعاد بزرگ، دیوار ساده را به فضای جان‌دار و گویایی مبدل کنید.

18- کنج دنجی برای مطالعه درست کنید

از تیپ و شمایل مطالعۀ رسمی خوشتان نمی‌آید؟ اشکالی ندارد. جلوی کتابخانه یک نیمکت یا مبل راحت بگذارید و یکی دو تا بالش خوشگل هم به آن اضافه کنید. هر وقت فرصت شد به کنج دنجتان بخزید و از خواندن کتاب و این خلوت رؤیایی لذت ببرید.

19- مینیمالیستی دیزاین کنید

خرت و پرت‌های اتاق را کم کنید تا از آشفتگی و انباشتگی وسایل کاسته شود. خودتان می‌بینید که فضا چه قدر متفاوت و به سامان خواهد شد. به حداقل رساندن اشیاء پیرامون اتاقتان را از این رو به آن رو می‌کند و باعث نظم و ترتیب می‌شود.

20- آباژور ایستادۀ کول فلور بخرید

این اتاق خودش در حکم استیتمنت دیزاین است و با قرار دادن آن آباژور نوستالژیک در سبک رِترو با لامپ‌های کول فلور واقعاً چیزی کم ندارد.

21- از شال‌ مبلِ بافت در قد و قوارۀ بزرگ استفاده کنید

 می‌دانید فضای دنجتان را چه چیزی کامل می‌کند؟ یک شال مبل بافت نرم و راحت. دنبال چنین چیزی بگردید.

22- از راحت‌نشین‌های متفاوت استفاده کنید

می‌توانید روی مبل و صندلی بنشینید یا از راحت‌نشین‌هایِ بالشتک‌دار سنتی- مدرن استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما گزینۀ دوم است.

23- سر و سامانی به قفسۀ کتاب‌ها بدهید

می‌توانید قفسه‌ها را با کتاب پر کنید یا دکوری‌ها و اشیایی مثل گلدان و مجسمه را در آن‌ها قرار دهید. اضافه کردن دکوری‌های کوچک و بزرگ، یکنواختی و زمختی کتابخانه را از بین می‌برد.

24- از دست‌سازه‌های طبیعی استفاده کنید

این جا به موهبت کاشی‌های شومینه، فضای خانۀ روستایی را تداعی می‌کند. فرش نمدی و سبد خیزران هم به این حس و حال دامن می‌زنند.

25- مبلمان را از دیوار دور کنید

چرخاندن مبلمان و دور کردنشان از دیوارها فضای خودمانی‌تری ایجاد می‌کند. در واقع همۀ کاری که انجام می‌دهید این است که مبلمان را چند سانت جا‌به‌جا می‌کنید. با این کار تغییر شگرفی ایجاد می‌شود و فضای اتاق مأنوس‌تر و دلپذیرتر خواهد شد.

شما برای تغییر یا تنوع دکوراسیون منزل چه ایده ای دارید؟ آیا ایده‌های گفته شده در این مقاله را می‌پسندید؟ منتظر قسمت دوم این مقاله باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان