۱۰ نکته که قبل از تیره‌کردن موهایتان باید بدانید

ساده‌ترین راه برای تغییر ظاهر شما، انتخاب یک رنگ موی جدید است. اگر شما جزو آن دسته خانم‌هایی هستید که انتخاب رنگ مویتان را به آرایشگر متخصص رنگ مو می‌سپارید یا از رنگ‌های روشن برای رنگ موهایتان خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این مقاله در مورد رنگ موی تیره را بخوانید.

10 نکته که قبل از تیره‌کردن موهایتان باید بدانید

ساده‌ترین راه برای تغییر ظاهر شما، انتخاب یک رنگ موی جدید است. اگر شما جزو آن دسته خانم‌هایی هستید که انتخاب رنگ مویتان را به آرایشگر متخصص رنگ مو می‌سپارید یا از رنگ‌های روشن برای رنگ موهایتان خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این مقاله در مورد رنگ موی تیره را بخوانید.

بیشتر خانم‌ها وقتی به تغییر رنگ موهایشان فکر می‌کنند، رنگ موی روشنی مانند بلوند را تصور می‌کنند. ممکن است شما هم جزو این دسته باشید. البته که کسی شما را مجبور نکرده است که رنگ موهایتان را حتما روشن کنید، اما چطور است این بار دست به کار متفاوتی بزنید؟ داشتن موهایی با رنگ گرم و تیره در فصل پاییز، ایده جذابی است. اگرچه نباید فراموش کنیم که خالی از چالش هم نیست. اما نگران نباشید، این مقاله به شما کمک می‌کند قبل از اینکه به سمت تیره کردن رنگ موهایتان قدم بردارید، برای روبرو شدن با چالش‌های احتمالی رنگ موی تیره آماده شوید.

1- رنگ ابرو متناسب با رنگ مو

رنگ ابروهایتان اولین چیزی است که بعد از تغییر رنگ موهایتان باید به آن توجه کنید. اگر قرار است رنگ موهایتان تغییر چشمگیری داشته باشد (مثلا از رنگ بلوند به مشکی)، باید توجه داشته باشید که رنگ ابروهایتان با رنگ موهایتان سازگار باشد یا به اصطلاح، باید به رنگ موهایتان بیاید. پس دو راه بیشتر ندارید: یا ابروهایتان را رنگ کنید یا از لوازم آرایش ابرو مانند سایه و مداد ابرو برای تغییر رنگشان استفاده کنید.

اگر تا به حال ابروهایتان را خودتان رنگ نکرده‌اید، بهتر است آنها را به دست متخصص این کار یعنی آرایشگرتان بسپارید. چرا که این پروسه به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در فاصله کمی از چشم‌ها، نیاز به دقت و مهارت دارد تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

اگر به جای رنگ کردن ابروهایتان تصمیم گرفتید از لوازم آرایش ابرو برای تغییر رنگشان استفاده کنید، باید توجه داشته باشید که از رنگ سایه یا مداد نزدیک به رنگ موی جدیدتان استفاده کنید.

سوال مهمی که اینجا مطرح می‌شود این است که: چه تناژ رنگی برای ابروهای شما مناسب است تا به رنگ موهایتان بیاید؟ به عنوان یک قاعده کلی باید بدانید که برای افراد با رنگ موی تیره، معمولا رنگ ابروها باید یک تا دو درجه از رنگ موها روشن‌تر باشد تا به صورت شما جلوه‌ای طبیعی بدهد.

2- هر گردی گردو نیست و هر رنگ تیره‌ای، مشکی نیست

اگر از هر متخصص رنگ مویی که می شناسید یا هر کسی که رنگ موهایش را تیره کرده است، بپرسید که از چه شماره رنگ یا ترکیب رنگی استفاده می‌کند، بدون تردید جواب‌های مختلفی خواهید شنید که شما را دچار سرگیجه می‌کند! ما به شما دلیل آن را می‌گوییم.

بیشتر تناژهای رنگی تیره، ترکیبی از رنگ‌های متنوع هستند که در نهایت طیف‌های رنگی متفاوتی را ایجاد می‌کنند. این موضوع ممکن است در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد اما بگذارید برایتان چند مثال بزنیم. برای نمونه کسانی که رنگدانه‌های غالب موهایشان، قرمز و زرد است ممکن است برای پیشگیری از ایجاد یک تناژ طلایی ناخواسته در رنگ نهایی موهایشان، نیاز به این داشته باشند که پایه رنگ موهایشان را به خاکستری یا بنفش برسانند. این در حالی است که افراد با تار موهای خاکستری ممکن است نیاز به ایجاد پایه رنگ طلایی داشته باشند تا تارهای نقره‌ای موهایشان را پوشش دهند.

با این توضیحات، پیش از تصمیم‌گیری درباره انتخاب رنگ مو، درباره پایه و تناژ رنگ نهایی خوب تحقیق کنید یا از آسان‌ترین روش استفاده کنید: پیش از غرق شدن در دنیای رنگ‌ها، با یک آرایشگر متخصص رنگ مو مشورت کنید.

3- حساسیت به رنگ مو را جدی بگیرید

رنگ موی تیره حاوی ماده‌ای به نام پی-فنیلن دی آمین (PPDA or pPD) است. این ماده با وجود این که در بیشتر مواد آرایشی تیره رنگ و مواد تتو وجود دارد، اما ممکن است سبب ایجاد حساسیت پوستی مانند ورم، خارش، سوزش و قرمزی پوست شود.

در صورت مواجهه با این علائم و شدت یافتن آنها، فورا رنگ را از روی سرتان بشویید و به پزشک مراجعه کنید. اگرچه حساسیت‌های شدید پوستی به ندرت اتفاق می‌افتند اما در صورتی که سابقه آلرژی یا حساسیت خاصی دارید، راه حل عاقلانه این است که از پدهای تست حساسیت برای تست رنگ مو روی پوستتان استفاده کنید. این پدها را می‌توانید از داروخانه تهیه و از آرایشگرتان بخواهید قبل از شروع کار رنگ کردن موهایتان، مقداری از ترکیب رنگ مورد نظر را با استفاده از این پدها روی پوستتان تست کند. در صورت عدم بروز علائم حساسیت‌زا، با خیال راحت موهایتان را رنگ کنید.

4- مراقبت از رنگ جدید موهایتان

اگر رنگ جدید موهایتان فقط کمی تیره‌تر از رنگ طبیعی موهای شما است، نگهداری از این رنگ جدید آسان خواهد بود اما اگر تفاوت ملموسی دارند، باید به زودی خودتان را برای دیدن دو رنگی در ریشه موهایتان آماده کنید. بسته به سرعت رشد موهایتان، بین حدود سه تا چهار هفته بعد از رنگ کردن، ریشه موهایتان نیاز به رنگ کردن خواهد داشت. از آنجایی که به مرور رنگ موها مقداری کدر و دلمرده خواهد شد، برای بازگرداندن طراوت موهایتان می‌توانید به همراه رنگ ریشه، آنها را به اصطلاح رنگساژ کنید. این کار علاوه بر بازگرداندن جلوه موهایتان، آنها را شاداب‌تر نشان خواهد داد.

رنگ موی تیره

5- روشن کردن دوباره رنگ موهایتان؛ آری یا نه؟

متخصصان رنگ مو، آرایشگرها و کسانی که طرفدار رنگ موی تیره هستند معتقدند که انتخاب رنگ تیره تعهد می‌آورد. البته که منظورشان تعهد برای همه زندگی نیست! اما حداقل برای مدت زمانی طولانی قرار است با موهای تیره رنگ زندگی کنید. اگرچه این حرف چندان منطقی به نظر نمی‌رسد اما شواهدی وجود دارد که درستی آن را تایید می‌کند.

تغییر رنگ موها مجددا از تیره به روشن، فرایند بسیار دشواری است. نه تنها از نظر تکنیک رنگرزی (رسیدن به پایه رنگی روشن از پایه تیره در یک مرحله رنگ کردن، تقریبا غیر ممکن است) بلکه به دلیل آسیب جدی به موهایتان. توصیه ما به شما این است که اگر از دسته افرادی هستید که از رنگ موهایتان زود خسته می‌شوید و دوست دارید رنگ موهایتان را هر چند وقت یک بار عوض کنید، سراغ تغییرات کوچک بروید: به جای یک دست رنگ کردن موهایتان، هر بار چند شاخه لولایت-low light (دو یا سه درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی موهای خودتان) به موهایتان اضافه کنید.

رنگ موی تیره

6- رنگ کردن مو در خانه

اگر قصد دارید خودتان موهایتان را در خانه رنگ کنید، باید چند نکته را در مورد رنگ‌های آماده بدانید. اگر رنگ نهایی مورد نظرتان یکی دو درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی موهایتان است، مشکلی نیست. شماره رنگ مورد نظرتان را بخرید و کار را شروع کنید. اما اگر رنگ نهایی انتخابی شما تیره‌تر است، بهتر است از یک متخصص رنگ کار مو کمک بگیرید.

ممکن است بپرسید چرا؟ جواب سوال شما مربوط به ر‌نگ موهای آماده موجود در بازار است.  قدرت تیوب‌های رنگ موجود در کیت‌های رنگ مو معمولا به اندازه‌ای است که بتواند موهای شما را تا دو درجه تیره‌تر کند. بنابراین اگر بخواهید موهایتان بیشتر تیره شود، بهتر است به یک سالن زیبایی مراجعه کنید؛ یک رنگ کار خوب، بهترین دوست رنگ موی تیره شما است!

7- آرایش روتین خود را تغییر دهید

هنگامی که رنگ موی شما تغییر چشمگیری می‌کند، آرایش شما نیز باید متناسب با آن تغییر کند چرا که ممکن است آرایش همیشگی شما با رنگ موی روشن به رنگ تیره جدید موهای شما نیاید. مثلا رژگونه صورتی رنگ با موهای تیره ممکن است شما را بیش از اندازه شبیه سفیدبرفی کند! به نظر می‌رسد جایگزینی آن با یک رژگونه برنز ملایم، انتخاب خوبی باشد.

یک توصیه دوستانه: یک آرایش چشم جذاب با موهای تیره، مانند درخشیدن چشم گربه‌ای در تاریکی جلوه‌گر است!

8- به چهره جدیدتان وقت بدهید

همه تغییرات بزرگ نیاز به زمان برای پذیرفته شدن دارند. این جمله در اینجا به این معنی است که هنگامی که ذهن شما مدت زمان زیادی عادت به دیدن و پذیرفتن چیزی می‌کند و بعد ناگهان با تصویر متفاوتی روبرو می‌شود، ممکن است که احساس خوبی به این تغییر نداشته باشد. اما باید بدانید این یک واکنش عصبی کاملا طبیعی است و ظاهر جدید شما مشکلی ندارد، بلکه باید کمی صبر کنید تا به آن عادت کنید.

9- آماده خرید لوازم جدید شوید

اکسسوری‌های آرایش موهای شما باید متناسب با ظاهر جدید موهای شما باشند. کلیپس، تل و هدبند، گیره مو و سنجاق سر، همگی باید با رنگ تیره موهایتان ست شوند. پس یک خبر خوب برای شما داریم، وقت خرید چیزهای جدید است!

10 شک نکنید این بهترین تصمیمی است که تا حالا گرفته‌اید

در این مورد کاملا جدی هستیم. موهای تیره چشم‌ها را دلرباتر می‌کند و باعث می‌شود پوست شما شفاف‌تر به نظر برسد و در نهایت چهره زیباتری به شما ببخشد. کافی است فقط یک بار موهایتان را تیره کنید، دیگر هیچ وقت دلتان نمی‌خواهد که به گذشته برگردید!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان