نگاهی به نورسیده‌های اپل؛ مک بوک ایر قوی‌تر، آیپد پرو سریع‌تر و مک‌مینی جدید

اپل در روزهای اخیر رویدادی را برای معرفی محصولات جدیدش برگزار کرد که در خلال آن شاهد معرفی نسخه های ۲۰۱۸ آیپد پرو ، مک بوک ایر ، مک مینی و گجت‌های دیگری بودیم. برای آشنایی با این محصولات، مشخصات مک بوک ایر ۲۰۱۸ ، قیمت آیپد پرو ۲۰۱۸ و مک مینی ۲۰۱۸ با بامیلوبلاگ همراه باشید.

اپل در روزهای اخیر رویدادی را برای معرفی محصولات جدیدش برگزار کرد که در خلال آن شاهد معرفی نسخه های 2018 آیپد پرو ، مک بوک ایر ، مک مینی و گجت‌های دیگری بودیم. برای آشنایی با این محصولات، مشخصات مک بوک ایر 2018 ، قیمت آیپد پرو 2018 و مک مینی 2018 با بامیلوبلاگ همراه باشید.

پیش از برگزاری رویداد سالیانه اپل گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره محصولاتی که قرار است معرفی شوند به گوش می‌رسید؛ اما برخی از آنها مثل ایرپادهای جدید یا شارژر بی سیم ایرپاور درست از آب درنیامدند. با این وجود کمپانی کوپرتینویی با ارائه نمایشی چشمگیر که بازیگران اصلی آن مک بوک ایر 2018 و تبلت بسیار قدرتمند آیپد پرو 2018 بودند، نگاه‌های بسیاری را به خود خیره کرد.

علاوه بر لپ‌تاپ و آیپد پرو جدید در دو سایز مختلف، شاهد رونمایی از اپل پنسل 2، چیپست A12X بیونیک، مک مینی 2018 و iOS 12.1 نیز بودیم که در ادامه به صورت جداگانه به بررسی آنها پرداخته‌ایم.

مک بوک ایر 2018

نخستین محصول رویداد پاییزه مک بوک ایر 2018 بود که از مدت‌ها پیش شایعات بسیاری پیرامون آن جریان داشت. با توجه به عرضه حدود 100 میلیون دستگاه از کامپیوترهای مک در سراسر دنیا، طبیعی است که اپل مدل جدیدی از نسخه اقتصادی این خانواده را برای جلب مشتریان بیشتر راهی بازار کند. مک بوک ایر بروز شده علاوه بر نمایشگر 13.3 اینچی رتینا با رزولوشن 2880 در 1800 پیکسل از طراحی زیبا و به روز شده‌ای بهره می‌برد.

مک بوک ایر 2018

در لپ‌تاپ جدید خبری از حاشیه‌های آلومینیومی ‌نیست و نمایشگر با خطوط سیاهی احاطه شده‌ که به کاهش 17 درصدی سایز دستگاه منجر شده است. از مشخصات دیگر باید به پردازنده دو هسته‌ای نسل هشتم اینتل Core i5، تا 16 گیگابایت رم و 1.5 ترابایت حافظه داخلی اشاره کرد. عمر باتری هنوز هم یکی از ویژگی‌های شاخص مک بوک ایر 2018 است که به گفته اپل با یکبار شارژ برای 12 ساعت استفاده مداوم کفایت می‌کند.

مک بوک ایر جدید از 2 پورت تاندربولت 3، Touch ID با چیپ امنیتی T2 و اسکنر اثر انگشت از جنس یاقوت برخوردار است. سایز ترک‌پد نیز 20 درصد افزایش یافته تا کار با آن راحت‌تر شود.

یکی از نکات جالب استفاده از آلومینیوم کاملا بازیافتی در بدنه یکپارچه و 1.2 کیلوگرمی‌ دستگاه است. بهای مک بوک ایر 2018 برای مدل پایه مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی SSD از 1199 دلار شروع می‌شود.

مک مینی 2018

در حالی که برخی کاربران فکر می‌کردند اپل کامپیوتر کوچکش را به دست فراموشی سپرده، پس از حدود 1500 روز شاهد به روزرسانی مک مینی دوست داشتنی هستیم.

مک مینی 2018 به لطف پردازنده چهار یا شش هسته‌ای نسل هشتم اینتل حداقل 5 برابر از نسخه قبلی قدرتمندتر شده است. مدل پایه این دستگاه از 6 گیگابایت رم و 128 گیگبایت حافظه داخلی SSD بهره خواهد برد که در قویترین مدل به 64 گیگابایت رم و 2 ترابایت حافظه SSD می‌رسد.

مک مینی 2018

پورت‌های دستگاه نیز شامل چهار پورت USB-C با پشتیبانی از تاندربولت 3، اترنت، HDMI و USB-A است که نیازهای مختلف کاربران را مرتفع می‌کند.

مدل پایه مک مینی 799 دلار قیمت داشته و در ساخت آن نیز از آلومینیوم 100 درصد بازیافتی استفاده شده است.

آیپد پرو 2018

کوپرتینویی‌ها امسال از آیپد پرو 2018 در دو سایز 11و 12.9 اینچی رونمایی کرده‌اند که به لطف حذف کلید فیزیکی هوم حاشیه‌های صفحه نمایش آن کمتر شده است. حذف کلید مذکور ظاهری تازه به تبلت قدرتمند اپل بخشیده و ضخامت ناچیز بدنه آن هم از 5.9 میلی متر فراتر نمی‌رود.

پنل نمایشگر از نوع LCD یا لیکویید رتینا است که پیشتر در آیفون XR نیز شاهد آن بودیم. یکی دیگر از مزایای خداحافظی با کلید هوم تعبیه سنسور Face ID در حاشیه باریک پنل جلو است که قادر به شناسایی چهره کاربر در جهات مختلف است. وجود این سنسور امکان ناوبری از طریق ژست‌های حرکتی را نیز میسر می‌سازد.

آیپد پرو 2018

کمپانی آمریکایی آیپد پرو 2018 را به یکی قویترین چیپست‌های موبایل به نام A12X بیونیک مجهز کرده است که میزبان پردازنده هشت هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی هفت هسته‌ای بوده و چندین برابر قویتر از مدل قبلی است. در کنار این چیپست موتور پردازش عصبی مشابه آیفون XS قرار دارد که قدرت دستگاه در یادگیری ماشینی را بهبود می‌بخشد.

مدل پایه هر دو نسخه این دستگاه با حافظه داخلی 64 گیگابایتی عرضه می‌شود که در قویترین نسخه به یک ترابایت نیز می‌رسد. یکی از جالب‌ترین تغییرات در مدل جدید جایگزینی درگاه لایتنینگ با پورت USB-C است که اتصال به نمایشگر اکسترنال 5K و شارژ مستقیم آیفون با آیپد پرو را میسر می‌سازد.

اپل برای تکمیل این ضیافت نسخه جدیدی از قلم دیجیتال خود را معرفی کرده که به صورت مغناطیسی به تبلت چسبیده و همزمان شارژ هم می‌شود. برای تغییر تنظیمات قلم در محیط اپلیکیشن‌ها کافی است آنرا به آرامی ‌لمس کنید. کیبورد سازگار با آیپد پرو 2018 نیز دستخوش تغییرات محدودی از قبیل اتصال مغناطیسی و زوایای قابل تنظیم شده است.

قیمت مدل پایه آیپد پرو 11 اینچی از 799 دلار شروع شده که برای نسخه یک ترابایتی به 1549 دلار می‌رسد. مدل 12.9 اینچی با حافظه داخلی 64 گیگابایت نیز 999 دلار قیمت داشته و کاربران برای نسخه یک ترابایتی آن باید 1749 دلار بپردازند.

iOS 12 .1

پیش از پایان رویداد مذکور «تیم کوک»، مدیرعامل اپل از قابلیت‌های سیستم عامل موبایل این کمپانی در نسخه جدید آن خبر داد. بر این اساس iOS 12 .1 از قابلیت‌هایی نظیر فیس تایم گروهی برای 32 نفر، پشتیبانی از دو سیمکارت در آیفون‌های جدید و اموجی‌های تازه برخوردار است.

بروزرسانی لوازم جانبی

همانطور که قبلا ذکر شد اپل در کنار آیپد پرو از دو ابزار جانبی نیز رونمایی کرده که بهره‌وری این دستگاه را افزایش می‌دهند. یکی از این دو ابزار اپل پنسل 2 است که با اتصال مغناطیسی به بدنه آیپد پرو 2018 شارژ شده و کاربر را از دردسر گم شدن یا جا ماندن راحت می‌سازد.

اپل پنسل 2 از ژست‌های لمسی پشتیبانی کرده و با لمس کردن بدنه آن ابزار طراحی مورد استفاده تغییر می‌کند، برای مثال در اپلیکیشن نوت برداری با دو بار لمس بدنه گزینه پاک کن انتخاب می‌شود.

دیگر لوازم جانبی معرفی شده کیبورد هوشمندی است که به صورت مغناطیسی به تبلت متصل می‌شود. این کیبورد بروز شده دو زاویه مختلف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ الگویی که در نگاه اول سرفیس پروی مایکروسافت را به یاد می‌آورد.

قابلیت‌های مذکور هزینه قابل توجهی را روی دست کاربر می‌گذارند. به لطف این به روزرسانی‌ها حالا قیمت اپل پنسل از 99 دلار به 129 دلار رسیده است. کیبورد هوشمند سازگار با مدل‌های 11 و 12.9 اینچی نیز به ترتیب 179 دلار و 199 دلار قیمت دارد که نسبت به سال گذشته 20 دلار بیشتر شده است.

استفاده از مواد بازیافتی در محصولات اپل

اپل از مدت‌ها قبل سیاست‌هایی را در راستای حفاظت از محیط زیست در دستور کار قرار داده و با استفاده از آلومینیوم 100 درصد بازیافتی در بدنه سری مک پایبندی خود به این استراتژی را نشان داده است. این کمپانی مک بوک ایر 2018 و مک مینی 2018 را به عنوان سبزترین محصولاتی که تاکنون تولید کرده  در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اگرچه کاهش 50 درصد از میزان انتشار کربن در جو تلاشی قابل تقدیر به نظر می‌رسد اما اپل به افزایش تعمیرپذیری دستگاه‌های خود اشتیاق چندانی ندارد. این شرکت چندی پیش به کاهش عمدی سرعت آیفون‌های قدیمی‌ به منظور مجاب کردن کاربران به خرید مدل‌های جدید به جای تعویض باتری متهم شد و در نهایت نیز به آن اعتراف کرد. این در حالی است که تعمیر دستگاه‌های قدیمی‌ یا تعویض باتری آنها نسبت به خرید موبایلی جدید صدمات به مراتب کمتری را به محیط زیست وارد می‌سازد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان