سلامتی، شفافیت و پوست زیبا معمولا بدون دلیل رخ نمی‌دهد. برای رسیدن به این هدف همیشه لازم نیست که پول زیادی هزینه کنید، از مواد آرایشی و بهداشتی گوناگون استفاده کنید یا دست به کار خاصی بزنید.  پوست صاف و بدون چین و چروک را می‌توانید با غذایی که به بدن می‌رسانید به دست بیاورید. شاید داشتن پوست سالم به سادگی انتخاب غذایی است که از فروشگاه می‌خرید.

توت‌فرنگی

این میوه خوش‌مزه تابستانی سرشار از ویتامین C است، حتی بیشتر از میوه پرتغال و گریپ فروت که همه دارای خواص ضد پیری هستند. مصرف کافی ویتامین سی موثر است در کمتر بودن چین و چروک، و کمک به خشکی پوست.

اثر دیگر ویتامین C جلوگیری از آسیب به سلول‌ها و شکستن رشته‌های کلاژن است که عامل اصلی چین و چروک به حساب می‌آیند. خوردن روزانه توت‌فرنگی  یا سایر غذاهای حاوی ویتامین بالا به داشتن پوست صاف و مرطوب کمک می‌کند. راه دیگر تهیه ماسک توت فرنگی و گذاشتن آن روی صورت برای یک تا دوبار در هفته است.

ماسک توت فرنگی

چای سبز

طعم چای سبز ممکن است برای برخی خوشایند و برای سایرین زیاد مطلوب نباشد، اما به طور یقین به سلامت پوست شما کمک زیادی می‌کند. چای سبز حاوی میزان فراوان آنتی اکسیدان است که به رفع التهاب و سرخی پوست کمک ‌می کند. برخی مطالعات به خواص ضدسرطان پوست چای سبز اشاره داشته‌اند.

اضافه کردن چند قطره آب‌لیمو به چای سبز علاوه بر بهبود طعم، اثر ضد سرطانی آن را چند برابر می‌کند و چرخش آن را در بدن طولانی‌تر می‌کند. برای مشاهده اثر بخشی چای سبز در بدن و روی پوست خود دو تا سه فنجان بزرگ از چای سبز در روز بنوشید. راه دیگر این است که از ماسک چای سبز استفاده کنید و یا چای سبز کیسه‌ای را مرطوب و روی پوست صورت و به ویژه چشم‌های خود بگذارید.

چای سبز

کدو

کدو حاوی میزان فراوان ویتامین C،Aو E است، و همچنین حاوی آنزیم کلینزینگ که برای سلامت پوست بسار مفید است. تز سمت دیگر رنگ زرد و نارنجی کدو ناشی از حضور مقدار فراوان از کارتونئیدها است که به دفع مواد مضر و آسیب رسان به پوست کمک می‌کنند.