آرایش لب یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آرایش بانوان است و برای داشتن لب‌هایی زیبا و بدون نقص باید به نکات مهمی توجه داشت. علاوه بر زیبایی، سلامت لب‌‌ها هم موضوع مهم و قابل توجه‌ای است. در این مطلب همه نکات مهم و ضروری برای زیبا شدن لب‌ها و محافظت از آنها را بیان می‌کنیم.

1- در انتخاب رنگ رژ لب دقت داشته باشید

این نکته را به خاطر داشته باشید: هر نکته مکانی دارد! پس در انتخاب رژ لب، نوع کاربرد آن را در نظر داشته باشید. مثلا رژ لبی که در یک مهمانی شب یا عروسی استفاده می‌کنید با رژ لبی که مصرف روزمره دارد باید تفاوت داشته‌باشد.
برای انتخاب رنگ رژ لب با استفاده از تسترهای موجود در فروشگاه‌های لوازم آرایشی، کمی از آن را روی پوست دست امتحان کنید. توجه داشته باشید امتحان رژ لب روی لب، امکان ابتلا به بیماری‌های لب مانند تبخال را افزایش می‌دهد.رنگ رژ لب باید با رنگ پوست شما، بخش‌های دیگر آرایش و کاربرد آن هماهنگ باشد.

رژ لب

2- از محصولات مراقبتی لب استفاده کنید

لب‌ها هم مانند دیگر اعضای صورت به مراقبت و محافظت احتیاج دارند. لب‌ها هم به اندازه  پوست صورت در معرض اشعه UV است،  و این عامل خطر ابتلا به سرطان لب، بیماری التهاب لب (actinic chiliastic) و همچنین خشکی لب را افزایش می‌دهد. رنگ لب ممکن است در اثر تابش نور خورشید تغییر کند و تیره شود. به منظور مراقبت از لب در برابر اشعهUV باید از محصولات ضد آفتاب لب استفاده کنید. استفاده از رژ لب ضد آفتاب و حاوی SPF هم به محافطت از لب‌ها کمک می‌کند.

ضدآفتاب لب

3- رژ لب تقلبی نخرید

رژ لب‌های ارزان قیمت و تقلبی حاوی مقدار زیادی سرب هستند و این عامل به سلامتی شما لطمه می‌زند. شما می‌توانید به جای خرید چند رژ لب ارزان، یک رژ لب معتبر و با کیفیت تهیه کنید. این کار علاوه بر صرفه جویی باعث می‌شود سلامتی خود را حفظ کنید.

رژ لب با کیفیت

4-رژ لب را از روی لب پاک کنید

توجه داشته باشید که هرگاه به منزل رسیدید و دستانتان را شستید، به وسیله دستمال پاک کننده‌ی آرایش یا محصولات شست‌وشوی صورت، رژ لب‌تان را نیز پاک کنید و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید، این کار باعث حفظ طراوت و شادابی لب‌های شما می‌شود و از خشکی پوست لب جلوگیری می‌کند.

شستن رژ لب

5- وازلین و روغن بچه ممنوع!

استفاده از وازلین و روغن بچه یک عادت اشتباه و رایج است چرا که مواد صنعتی به کار رفته در وازلین باعث آسیب به بافت لب و تیرگی لب می‌شود. همچنین وازلین معمولی و روغن بچه spf ندارند و موجب کدر شدن لب می‌شوند. برای مرطوب کردن لب می‌توانید از محصولات مرطوب کننده مخصوص لب استفاده کنید.

مرطوب کننده لب