آداب معاشرت برای خانم ها؛ چند نکته موثر که شما را دوست‌داشتنی‌تر نشان می‌دهد

اگر مهمانی برای اولین بار به منزل‌تان می‌آید، مکان سرویس‌بهداشتی را به او نشان دهید تا فرصتی برای دست‌و‌رو شستن داشته باشد. بعد او را برای پیوستن به سایر مهمان‌ها راهنمایی کنید.

آداب معاشرت برای خانم ها؛ چند نکته موثر که شما را دوست‌داشتنی‌تر نشان می‌دهد

آداب معاشرت برای خانم ها؛ چند نکته موثر که شما را دوست‌داشتنی‌تر نشان می‌دهد

آداب معاشرت برای خانم ها خیلی هم پیچیده نیست، و رعایت آن شما را جذاب‌تر و دلنشین‌تر نشان می‌دهد. کافی‌ است امتحانی کنید و آنها را در فهرستی بنویسید. هر کسی می‌تواند این آداب را یاد بگیرد. با سایت چطور همراه باشید تا تمام موارد ضروری در آداب معاشرت برای خانم ها در جامعه را بیاموزید و زندگی راحت‌تری داشته باشید.

آداب معاشرت برای خانم ها در زمان میزبانی

اگر مهمانی برای اولین بار به منزل‌تان می‌آید، مکان سرویس‌بهداشتی را به او نشان دهید تا فرصتی برای دست‌و‌رو شستن داشته باشد. بعد او را برای پیوستن به سایر مهمان‌ها راهنمایی کنید.

اگر مهمان‌تان شکلات یا هدیه‌ی خوراکی به‌عنوان کادو آورده بود، آن را روی میز بگذارید تا همه بتوانند از آن امتحان کنند.

وقتی مهمان بودید چطور رفتار کنید؟

اگر در مهمانی شلوغی بودید و مجبور شدید زودتر مهمانی را ترک کنید، میزبان را صدا کنید و به‌طور خصوصی به او بگویید که مجبور هستید بروید. در جمع از همه خداحافظی نکنید، چون ممکن است سایر مهمان‌ها فکر کنند زمان رفتن است!

اگر هوا خیلی گرم است، با دستمال‌کاغذی خود را خنک نکنید. به گارسون توضیح دهید که هوا در رستوران گردش ندارد و لازم است تهویه یا کولر را روشن کنند.

محتوای کیف شخصی‌تان را در مکان عمومی بیرون نریزید.

اگر می‌خواهید موها یا آرایش خود را مرتب کنید، این کار را حتما در سرویس‌بهداشتی زنانه انجام دهید.


حتما بخوانید: چند قانون آداب معاشرت که بهتر است قبل از رفتن به جایی آنها را بلد باشید

قواعد خانگی در آداب معاشرت برای خانم ها چگونه است؟

آداب معاشرتی را که مخصوص منزل است، فراموش نکنید! درست است که افراد در خانه‌ی خودشان راحت‌تر رفتار می‌کنند، اما نباید خود را رها کنند و از حدود ادب خارج شوند. مثلا حرکت زشتی است که خانه را روی سرتان بگذارید و از اتاق‌تان کسی را صدا بزنید.

آداب معاشرت برای خانم ها سر میز غذا

آداب معاشرت برای خانم ها - سر میز غذا

زشت است که فقط لیوان نوشیدنی خود را پر کنید. بهتر است اول از سایر افراد سر میز بپرسید که نوشیدنی میل دارند یا خیر؟

حرکت قشنگی نیست که به‌مدت طولانی دست خود را وسط سفره بلاتکلیف نگه دارید تا درباره‌ی تکه‌ی موردعلاقه‌ی غذایی که می‌خواهید بردارید تصمیم بگیرید. بهتر است نزدیک‌ترین تکه‌ی غذای هر دیس را برای خود بکشید.

در رستوران، قاشق کثیف خود را روی میز نگذارید تا زیر بشقابی بی‌جهت کثیف نشود.

زمان نوشیدن چای یا قهوه، انگشتان‌تان را جلو و عقب دسته‌ی فنجان قرار دهید. زمانی که می‌خواهید فنجان را سمت لب‌تان ببرید انگشت‌تان را داخل دسته حلقه کنید.


حتما بخوانید: 26 قانون آداب معاشرت در این دوره و زمانه

قواعد کلی در آداب معاشرت برای خانم ها

یادتان باشد زمانی که سر کار هستید، کیف لوازم آرایش، کیف پول یا شال‌گردن خود را روی میز رها نکنید. برای وسایل شخصی خود جای دیگری پیدا کنید.

اگر روی صندلی کوتاهی نشسته‌اید، پاهای خود را روی‌ هم نیندازید. پاها را کنار هم بگذارید و زانوها را به‌هم نزدیک کنید. بعد هر دو پا را به یک سمت (چپ یا راست) متمایل کنید. همچنین می‌توانید پاها را کنار هم و یکی از پاها را جلوی دیگری بگذارید.

اتاق تعویض لباس را جدی بگیرید!

آداب معشرت برای خانم ها - اتاق تعویض لباس

در مهمانی‌ها لباس خود را روی تخت یا مبل میزبان رها نکنید و آنها را در چوب‌لباسی آویزان‌ کنید.

در مهمانی‌ها در اتاقی که برای تعویض لباس درنظر گرفته‌ شده آرایش نکنید یا موهایتان را سروسامان ندهید. این کارها را به سرویس بهداشتی منتقل کنید تا کسانی را که برای تعویض لباس به اتاق می‌آیند، معذب نکنید.

تمام وسایل بزرگ مثل چتر، کیف و… باید در اتاق تعویض لباس گذاشته شود. فقط کیف مهمانی را با خود به سالن ببرید.

قواعد مخصوص ماشین درباره‌ی آداب معاشرت برای خانم ها

یک خانم هنگام سوارشدن به ماشین نباید یک‌باره وارد ماشین شود. اول باید لبه‌ی صندلی بنشیند، بعد پاهایش را داخل بگذارد. موقع پیاده‌شدن هم باید اول هر دو پا را روی زمین بگذارد، بعد بلند شود.

در قرن 21 دیگر دوره‌ی اینکه حتما آقا باید با ماشین دنبال خانم برود، گذشته است. اگر خودتان ماشین دارید می‌توانید قرار را در مکان مقصد بگذارید نه مقابل در خانه‌تان!

اما اگر بعد از قرار می‌خواهید با ماشین خودتان برگردید، این مسئولیت آقا است که شما را تا ماشین همراهی کند و مطمئن شود که همه‌چیز برای رانندگی شما امن‌و‌امان است.

در رفت‌و‌آمدها فقط درصورتی با آقایی در صندلی عقب بنشینید که با او آشنایی داشته باشید.

با هرکسی که بخواهید می‌توانید ارتباطی موثر برقرار کنید

19000تومان

منبع newsdogshare
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان