واکنش ترکیه به اظهارات وزیر خارجه عربستان درباره مظنونان قتل خاشقجی

یک مقام وزارت دادگستری ترکیه می‎گوید که اگر عربستان حقیقتا به دنبال کشف واقعیت است باید مظنونان قتل جمال خاشقجی را به آنکارا تحویل بدهد.

واکنش ترکیه به اظهارات وزیر خارجه عربستان درباره مظنونان قتل خاشقجیبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، شبکه الجزیره به نقل از یک مقام وزارت دادگستری ترکیه می‎گوید که اگر عربستان حقیقتا به دنبال کشف واقعیت است باید مظنونان قتل خاشقجی را به ترکیه تحویل دهد.

این مقام وزارت دادگستری ترکیه گفت: آماده انتقال تحقیقات درباره قتل خاشقجی به سطح یک تحقیقات بین‌المللی بوده و منتظر اتخاذ تصمیم مقامات سیاسی در این زمینه هستیم.

این مقام ترکیه‌ افزود که تحقیقات آنکارا (درباره قتل خاشقجی) در جریان است و حتی در صورت ایجاد یک تحقیقات بین‌المللی، تحقیقات ما متوقف نخواهد شد.

وی می‌افزاید: یافتن جسد خاشقجی یک حق اساسی است.

این مقام وزارت دادگستری ترکیه ضمن بیان این مطلب که وزارت خارجه ترکیه استرداد 20 متهم را از عربستان سعودی درخواست کرده است گفت: وزیر خارجه عربستان درخواست ما را نادیده گرفته و تنها این موضوع را از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کند.

«عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور هیچ یک از متهمان را در ارتباط با قتل خاشقجی به ترکیه تحویل نخواهد داد.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان