۷ ماسک دور چشم طبیعی که معجزه می کنند

در این مطلب ۷ ماسک دور چشم را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم با کمک این ماسک ها بتوانید سیاهی ها و چین و چروک موجود در اطراف و دور چشم هایتان را رفع کنید.

7 ماسک دور چشم طبیعی که معجزه می کنند

پوست دور چشم نازک و حساس تر از قسمت های دیگر بدن است زیرا رگ ها در این ناحیه به پوست نزدیک تر هستند و در نتیجه تیرگی و گودی دور چشم و اطراف چشم بیشتر به نظر می رسد بنابراین بهتر است شما برای از بین بردن سیاهی ها و چین چروک دور چشم از انواع ماسک دور چشم استفاده کنید. 

معرفی 7 ماسک دور چشم عالی

برای رفع سیاهی دور چشم و رفع چین و چروک دور چشم می توانید از انواع ماسک خانگی دور چشم استفاده کنید همچنین باید مواردی را رعایت کنید تا چین چروک و سیاهی های اطراف و دور چشم های شما از بین بروند که این موارد عبارتند از :

ماسک برای رفع سیاهی دور چشم

  • داشتن استراحت و خواب کافی
  • پاک کردن آرایش چشم ها
  • در معرض نور خورشید زیاد قرار نگیرید.
  • نوشیدن آب به مقدار زیاد
  • محدود کردن مصرف سیگار و مشروبات الکی و مواد مخدر

ماسک دور چشم

طرز تهیه و نحوه استفاده از ماسک های دور چشم

1. ماسک گوجه فرنگی و لیمو 

ابتدا یک عدد گوجه فرنگی بدون پوست را رنده کنید و آب یک عدد لیموی تازه را بگیرید سپس این مواد را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب کنید و ترکیب این مواد را در اطراف و زیر چشم هایتان به مدت 30 تا 45 دقیقه بمالید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را با آب ولرم بشویید. از ماسک دور چشم گوجه فرنگی می توانید قبل از خواب برای رفع سیاهی دور چشم استفاده کنید.

ماسک گوجه فرنگی و لیمو

2. ماسک خیار 

خیار دارای خاصیت خنک کنندگی است و باعث روشن شدن پوست اطراف دور چشم می شود بنابراین بهتر است از ماسک خیار برای رفع تیرگی دور و زیر چشم ها استفاده کنید.
ابتدا یک خیار به صورت درشت برش دهید و برش های خیار را به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده برش های خیار را از درون یخچال بیرون آورید و در اطراف و زیر چشم هایتان به مدت 15 دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را بشویید و این کار را روزانه دوبار انجام دهید تا به نتیجه دلخواه تان برسید.
همچنین می توانید آب خیار را بگیرید و با آبلیمو ترکیب کنید سپس پنبه ای تمیز را به آب خیار آغشته کنید و پنبه را به مدت 15 دقیقه در زیر و دور چشم هایتان قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را بشویید و از ماسک دور چشم خیار و لیمو روزانه استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

ماسک خیار

3. ماسک روغن بادام و عسل 

1 قاشق غذاخوری عسل را با 6 قطره روغن بادام مخلوط کنید و قبل از خواب ترکیب این مواد را اطراف و زیر چشم ها بمالید و صبح بعد از بیدار شدن صورت خود را بشویید و از این ماسک روزانه استفاده کنید.

ماسک عسل و روغن بادام

4. روغن نارگیل 

روغن نارگیل از بهترین روغن های گیاهی برای دور چشم است و این روغن دارای آنتی اکسیدان هایی است که بدن به آن ها نیاز دارد. روغن نارگیل به ساخت سلول های پوستی در اطراف چشم کمک می کند و موجب نگهداری از بافت های پوست می شود و با استفاده از این روغن شما می توانید از آویزان شدن و خم شدن بافت دور چشم هایتان جلوگیری کنید همچنین می توانید از روغن نارگیل برای رفع چین و چروک دور چشم استفاده نمایید.

ماسک روغن نارگیل

5. ماسک سیب زمینی 

ابتدا سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرد سپس دو تکه پنبه را درون آب سیب زمینی خیس کنید و تکه های پنبه را در زیر و اطراف چشم ها قرار دهید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را با آب بشویید و از این ماسک دور چشم دو یا سه بار در روز استفاده کنید.

ماسک سیب زمینی

6. چای کیسه ای 

2 عدد چای کیسه ای را درون آب بیاندازید سپس آن ها را درون یخچال قرار دهید و بعد از خنک شدن چای کیسه ای ها آن ها را روی چشم های خود به مدت 15 دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را بشویید. از این روش روزانه یک بار استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

چای کیسه ای برای رفع تیرگی دور چشم

7. شیر سرد 

یک تکه پنبه را درون یک کاسه شیر سرد بیندازید سپس تکه های پنبه را روی چشم و نواحی تیره زیر چشم ها به مدت 15 دقیقه قرار دهید سپس صورت خود را با آب معمولی بشویید و از این ماسک به مدت 2 هفته استفاده کنید.

شیر سرد از بین بردن سیاهی دور چشم با ماسک گیاهی

در این مطلب با 7 ماسک برای دور چشم آشنا شدید که امیدواریم با استفاده از این ماسک های طبیعی بتوانید سیاهی و چین و چروک دور چشم هایتان را از بین ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان