طرز تهیه پلو تایلندی

پلو تایلندی یک غذای بسیار خوشمزه و مقوی حاوی میگو می‌باشد که می‌توانید در خانه تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

برترین ها: میگو جزو لذیذترین غذاهای دریایی محسوب میشود. نسبت به سایر غذاهای حاوی پروتئین بالا، کم کالری تر است و پروتئین آن کیفیت بالایی داشته و اسیدهای آمینه ضروری برای رشد را دارد. پروتئین میگو براحتی هضم میشود و دلیل آن نداشتن بافت همبند مانند دیگر جانوران دریایی است. به همین دلیل برای افراد مسن و کسانی که در جویدن و هضم غذا دچار مشکل هستند میگو انتخاب خوبی برای منبع غذایی پروتئینی آنهاست. اسیدهای چرب امگا 3 بسیار برای سلامتی مفید و ضروری هستند و در دسته اسیدهای چرب غیر اشباع قرار میگیرند.

میگو دارای چربی کمی است و اسیدهای چرب امگا 3 در آن فراوان است. این اسیدهای چرب سبب کاهش بروز بیماریهای قلبی میشود. از خواص میگو میتوان به ضد فشار خون بودن آن اشاره کرد. بدلیل اینکه میگو حاوی اسید چرب امگا 3 است فشار خون را کنترل میکند. اما بهتر است که در هنگام طبخ این ماده غذایی روغن و نمک کمتری استفاده شود. در اینصورت است که تاثیر مثبتی بر فشار خون خواهد گذاشت. و استفاده از روغن و نمک زیاد در هنگام طبخ این غذا سبب بروز افزیش وزن و حتی افزایش فشار خون خواهد شد. میگو حاوی سلنیوم زیادی است. شما با مصرف 100 گرم میگو میتوانید 64 درصد از نیاز خود به سلنیوم را بصورت روزانه پوشش میدهید. سلنیوم بدلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی، بسیار برای بدن ضروری است و با مصرف مداوم میگو میتوان از بروز سرطان روده بزرگ و انواع سرطان خون جلوگیری کرده و میزان ابتلا به آنرا کاهش داد. یکی از دلایل بروز کم خونی ناشی فقر آهن، استفاده کم از گوشت قرمز است. در صورتی که شما تمایلی برای استفاده از گوشت قرمز ندارید، میگو میتواند جایگزین مناسبی برای آن باشد.

مواد لازم برای دستور تهیه پلو تایلندی:

  • گوجه فرنگی 250 گرم
  • پیاز 1 عدد
  • میگو پاک کرده 250 گرم
  • برنج نیم کیلو
  • رب گوجه فرنگی 1 قاشق سوپخوری
  • کره 100 گرم
  • تخم مرغ 3 عدد
  • سیر 3 حبه
  • فلفل و نمک به میزان لازم

طرز تهیه پلو تایلندی

طرز تهیه پلو تایلندی:

1. ابتدا کره را حرارت داده، پیاز را خرد کرده و در آن سرخ کنید.

2. سیر را له کرده و پس از اضافه کردن نمک آن را به پیاز اضافه کنید.

3. گوجه ها را به مدت 10 ثانیه در آب جوش قرار بدهید تا بتوانید براحتی پوست آن را جدا کرده و سپس نگینی خرد کنید. سپس گوجه و رب گوجه فرنگی و ادویه را به مواد اضافه کنید و شعله را کم کنید تا گوجه ها خوب پخته شوند.

4. پس از اینکه خوب تفت خوردند شعله را خاموش کرده و میگوها را پاک کنید.

5. پس از پاک کردن، میگوها را چند دقیقه در آب بجوشانید، سپس آبکش کرده و در ظرف دیگری با تخم مرغ مخلوط کنید و داخل یخچال بگذارید.

6. برنج را جوشانده و آبکش کنید. کره را حرارت داده و میگوها را در آن سرخ کنید.

7. پس از آبکش کردن برنج، میگوها و سایر مواد را لابلای برنج قرار داده و بگذارید دم بکشد.

نکات:

میتوانید برنج این غذا را بصورت کته یا همان دمی آماده کنید.

استفاده از گوجه گیلاسی انتخاب بهتری برای این غذا است.

میتواید بجای اینکه مواد را با برنج مخلوط کنید آن را بصورت جداگانه کنار برنج سرو کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان