۵ ضلعی قطعی قهرمانی شکل گرفت

خرگوش ها فاتح لیگ هجدهم می شوند یا لاک پشت ها؟

با گذشت چهارده هفته از آغاز لیگ برتر ۵ تیم موفق شده اند خود را از سایر تیم ها جدا کنند و دیگر بسیار بعید است تیمی بتواند خودش را به جمع تیم های مدعی اضافه کند.

به گزارش ورزش سه، نیم فصل اول فوتبال ایران با تمام فراز و نشیب هایش روبه اتمام است و در این بین سپاهان، پدیده، پرسپولیس، تراکتورسازی و استقلال تیم هایی هستند که یک 5 ضلعی برای فتح لیگ هجدهم تشکیل داده اند و نگاهی به کیفیت بازیکنان و پتانسیل این تیم ها این نکته را ثابت می کند که احتمالا قهرمان لیگ از بین این تیم ها معرفی خواهد شد، 5 تیم پرطرفدار و با برنامه که می توانند در نیم فصل دوم حریفان خود را کنار بزنند و قهرمانی را جشن بگیرند.


اما نکته مهم، این 5 تیم با شرایط متفاوت به جمع مدعیان لیگ برتر اضافه شده اند و هر کدام در طول این 14 بازی شرایط متفاوتی را تجربه کرده اند؛ در این بین 3 تیم پرسپولیس، سپاهان و پدیده تیم هایی هستند که از همان ابتدا روند ثابتی را در پیش گرفته اند اما دو تیم تراکتورسازی و استقلال در ابتدا شرایط خوبی نداشتند اما در هفته های پایانی منتهی به نیم فصل خودشان به خوبی امتیازها را جمع کرده اند و البته از لغزش 3 تیم پرسپولیس، سپاهان و پدیده هم نهایت استفاده را کرده اند تا حالا خود را به عنوان مدعی جدی قهرمانی معرفی کنند.


خرگوش های لیگ چه کسانی هستند؟


پدیده


تیم فوتبال پدیده از همان هفته های ابتدایی فصل و بعد از شکست برابر پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر روند رویایی در پیش گرفت و امتیازهای زیادی را جمع کرد. جالب است که بدانید پدیده با وجود کسب دو شکست در صدر جدول با سپاهان هم امتیاز است چراکه این تیم با 9 برد در 14 بازی بیشترین تعداد برد را در لیگ برتر دارد.


اما لغزش پدیده در  دو بازی برابر سپاهان و ماشین سازی در دو هفته پشت سر هم باعث شده قرمزهای مشهدی اقتدار خود را در صدر جدول از دست بدهند و برحسب تفاضل گل نسبت به سپاهان در رده دوم قرار بگیرند.


سپاهان


سپاهان هم در این فصل شرایط مشابه به پدیده را تجربه کرده است و از اول فصل امتیازهای مهم را جمع کرده است و هم اکنون صدر نشین لیگ برتر است.


اما این تیم در سه هفته اخیر دو مساوی برابر ماشین سازی و پرسپولیس را کسب کرده است و همین موضوع باعث شده تیم های پایین تر خود را به طلایی پوشان در صدر جدول نزدیک کنند.


پرسپولیس


پرسپولیس با وجود اینکه انرژی زیادی صرف لیگ قهرمانان آسیا کرد، در این فصل با یک روند ثابت موفق شده نتایج خوبی کسب کند و هم اکنون با دو امتیاز اختلاف نسبت به پدیده و سپاهان در رده سوم جدول رده بندی قرار گرفته است.


اما این تیم ها در هفته های گذشته برابر سایپا، تراکتورسازی و سپاهان متوقف شده است و این موضوع باعث شده تیم های تراکتورسازی و استقلال در هفته اخیر به رتبه های بالای جدول نزدیک تر شوند.


لاک پشت های لیگ چه تیم هایی هستند؟


تراکتورسازی


تراکتورسازی در هفته های اول لیگ برتر تحت هدایت جان توشاک نتایج خوبی در لیگ برتر کسب نمی کرد اما بعد از چند هفته این مربی با تجربه جدا شد و محمد تقوی به عنوان سرمربی قرمزهای تبریزی معرفی شد.


تراکتور سازی در هفته های گذشته با چند نتیجه مناسب و یک روند روبه رشد به صدر جدول کاملا نزدیک شده است و اختلاف این تیم با سپاهان رده اولی فقط 4 امتیاز است، اختلافی کم و البته قابل جبران برای فتح لیگ هجدهم.


استقلال


استقلال تحت تاثیر دیر شروع کردن تمرین ها و البته تغییرات پرتعداد مطابق انتظارها فصل را خوب شروع نکرد، موضوعی که شفر هم در همان هفته های اول به آن اشاره کرده بود.


اما استقلال در هفته های اخیر روند بسیار خوبی را در پیش گرفته است، خودش امتیاز ها را جمع کرده و از لغزش 3 تیم پدیده، پرسپولیس و سپاهان در هفته های اخیر نهایت استفاده را کرده است و اختلاف خود با سپاهان صدرنشین را به 6 امتیاز رسانده است.


استقلال این هفته یک بازی 6 امتیازی با پدیده دارد که پیروزی در آن به معنای ورود رسمی آبی ها به جمع مدعیان فتح لیگ برتر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان