رئیس شورای شهر تهران در همایش «تهران هوشمند»:

هوشمندسازی مهم ترین ابزار مبارزه با فساد است

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن هاشمی رفسنجانی در دومین همایش «تهران هوشمند» با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: خوشبختانه شعارهایی که دوستان در این همایش دنبال می کنند ارتباط مستقیمی با شعارهای شوای شهر تهران در زمان انتخابات دارد. لیست امید شعار خود را شفافیت و آگاهی از نحوه اداره شهر اعلام کرده بود که با حمایت بی سابقه مردم رو به رو شد و لازم است این حمایت تداوم داشته باشد و ما نیز به آن شعارها پایبند باشیم.

وی افزود: بهترین روش برای ایجاد شفافیت، انتشار اطلاعات است که این امر از زمان حضور آقای نجفی در شهرداری تهران آغاز و سامانه ای برای این کار طراحی شد و تاکنون دوستان در حال به روز رسانی و قرار دادن اطلاعات جدید هستند تا مردم اطلاعات بیشتری از مدیریت شهری داشته باشند.

هاشمی همچنین به مناسبت 16 آذر، روز دانشجو اشاره کرد و گفت : جنبش دانشجویی از زمانی که تشکیل شد هدف خود را مبارزه با استکبار قرار داد و به دنبال جامعه بدون فساد و شفاف بود. لازم است که امروز هم از ظرفیت های دانشجویان برای پیشبرد اهداف همایش هایی این چنین که به دنبال شفافیت و اداره بهتر جامعه است استفاده شود و دانشجویان به سمت فعالیت در این زمینه ها سوق داده شوند.

رئیس شورای شهر تهران به نهم دسامبر، روز جهانی مبارزه با فساد پرداخت و عنوان کرد: یکی از راه های مبارزه با فساد، هوشمند سازی است که امیدوارم علاوه بر مقابله با فساد منجر به توسعه اقتصادی و رونق کسب و کارها هم شود.

وی در ادامه گفت: سازمان فناوری شهرداری در طول این چند سال سامانه های متعددی را فعال کرده است که از جمله آن ها طرح ترافیک جدید است. این اقدام یکی از اقدامات راهبردی است و می تواند به ایجاد درآمد پایدار منجر شود. البته خواهش من از دوستان این است همچنان که برای ایجاد این سامانه ها تلاش می کنند به فکر ایجاد درآمد هم باشند تا علاقه مندی در میان مردم ایجاد شود و در این سامانه ها مشارکت کنند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در آخرین جلسه مجمع استانی که داشتیم گزارش های مختلفی به ما رسید و مشخص شد اقدامات خوبی در شهرستان ها در حال انجام است و البته مصوباتی هم برای پیشبرد اهداف هوشمندسازی در شهرهای دیگر داشته ایم. در شهر تهران حدود 170 سامانه هم اکنون به مخاطبان خدمات ارائه می دهند. البته ما هنوز نمی دانیم که این سامانه ها چقدر مخاطب دارند و مورد استقبال قرار گرفته اند. خواهش من از دوستان سازمان فناوری این است گزارش دقیق در این باره به شورای شهر ارائه دهند.

وی تاکید کرد: البته ما از چند سامانه استفاده می کنیم که یکی از آن ها سامانه مدیریتی شهر تهران است و 50 هزار عضو دارد، اما از سایر سامانه ها اطلاعات چندانی نداریم.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه هوشمندسازی شهر فعالیتی است که قرار است با مشارکت مردم انجام شود تا شهر هوشمند باشد، گفت: هم اکنون در شهر تهران سامانه های خوبی توسط بخش خصوصی و بخش های دیگر راه اندازی شده است که در زمینه های فروش کالا و ارائه خدمات به مردم فعال اند. مدیران این سامانه ها اتحادیه ای تشکیل دادند و جلسه ای هم با مدیران شهری داشتند. آن ها خواستار حمایت شهرداری تهران بودند که لازم است در این زمینه از آن ها حمایت شود و اگر مجوزهایی لازم است با رعایت قانون به آن ها داده شود.

هاشمی عنوان کرد: در دنیا در زمینه های مختلف سامانه های هوشمند فعال هستند و ما در برخی از زمینه ها از دنیا عقب افتاده ایم و باید کمک کنیم که بخش خصوص بتواند با قدرت بیشتری در این حوزه فعال شود و مردم هم علاقمند به فعالیت در این زمینه شوند. 

وی همچنین به برنامه سوم شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: لازم است دوستان در سازمان فناوری اهداف و برنامه های خود را برای هوشمندسازی، هر چه زودتر ارائه دهند تا ما بتوانیم در احکام و برنامه های برنامه سوم آن ها را لحاظ کنیم. 

هاشمی خطاب به جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات یادآور شد: اخیرا مخابرات روی دکل های مخابراتی تهران قطعات جدیدی نصب کرده که نمی دانیم چیست و عوارضی هم بابت آن به شهرداری پرداخت نشده است. خوب است در این باره اطلاعاتی در اختیار ما قرار داده شود. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان