در نشست تخصصی جابجایی و حمل و نقل هوشمند که در نمایشگاه تهران هوشمند برگزار شد، مدیرعامل اسنپ خبر از موافقت تیم خود پیرامون همکاری با شهرداری داد اما تاکید داشت که موافق دریافت مجوز از سوی این سازمان نیست، چرا که در برخی زمینههای مدیریتی آنها را ضعیفتر از سامانههای حمل و نقل آنلاین میداند.
«ژوبین علاقبند» مدیرعامل اسنپ با اشاره به 600 هزار سفر در تهران علت این اقبال تاکسیهای اینترنتی را عدم شفافیت قیمتها در گذشته دانست و عنوان کرد که اسنپ و سایر تاکسیهای اینترنتی درآمد رانندگان را بالا خواهند برد.
علاقبند در ادامه صحبتهای خود از موافقت تیمشان درباره موضوع همکاری با شهرداری گفت و خبر از برگزاری جلسات متعدد با وزارت کشور در روزهای گذشته برای تحقق این موضوع داد:
«ما عقیده داریم که رسیدگی به شکایات در تاکسیهای اینترنتی از سامانههای سنتی بسیار آسانتر و شفافتر است. ما موافق این نیستیم که مجوز فعالیتمان را باید از شهرداری و تاکسیرانی کشور بگیریم چرا که معتقدم روشهای مدیریت آنها بهتر از ما نیست؛ اما در کمال میل مایل هستیم که با شهرداری تهران هماهنگ باشیم و در برخی زمینهها تفاهماتی داشته باشیم.»
او تاکید دارد که اسنپ مواردی چون سن خودرو را رعایت میکند و امنیت را نیز با خود به ارمغان آورده است چرا که تمامی رانندگان تاکسیهای اینترنتی هم سوپیشینهشان کنترل میشود و هم بعد از فعالیت تا مدتها ارزیابی میشوند. مسافر از لحظه آغاز تا پایان سفر رصد میشود و درصد امنیت سفر بسیار بالاست.»
او باور دارد که باید موضوع حمل و نقل عمومی را نیز جدی گرفت ولی همچنین تاکید دارد که حمل و نقل عمومی در تهران شباهتی به مدلهای بینالمللی ندارد و نمیتواند پاسخگوی نیاز مردم باشد. علاقبند به خودروی پراید که نزدیک به 50 درصد اتوموبیلهای ناوگان این سامانه را تشکیل میدهد اشاره میکند و میگوید:
«به ما انتقاداتی شده که چرا نصف ماشینها پراید هستند ولی آیا این مشکل اسنپ است؟ وقتی سیصد هزار راننده پراید دارند و توانای مالی بیشتری برای خرید خودروی بهتری مثل تویوتا ندارند، ما نمیتوانیم روی آنها فشاری بیاوریم.»
او ضمن تشکر از مدیریت پورسید آقایی، معاون حمل و قل ترافیک شهرداری تهران در انتهای صحبتهای خود تاکید داشت که آماده همکاری در برخی زمینهها با شهرداری هستند.