اشتهای سیری ناپذیر سامسونگ برای تسخیر هرچه بیشتر بازار فناوری این شرکت را به راهاندازی برند جدیدی برای موبایل هایش سوق داده است.
کمپانی کره ای اخیرا برند جدیدی به نام «رایز» (Rize) را در سازمان های مالکیت فکری اروپایی ثبت کرده است. در این اسناد علی رغم عدم اشاره به جزییات دقیق پروژه سامسونگ، تایید شده که محصولات تحت برند مذکور شامل گوشی های هوشمند با نام های رایز 10، رایز 20 و رایز 30 می شود.
در این اسناد اشاره ای به برند گلکسی به چشم نمی خورد و نمی توان با قاطعیت از تعلق داشتن آنها به خانواده گلکسی سخن گفت. کمپانی هایی نظیر شیائومی با راه اندازی برند جانبی پوکوفون به دنبال تسلط بیشتر بر بازار هستند و بعید نیست سامسونگ هم با ارائه موبایل های میان رده و اقتصادی تحت برند رایز در پی جذب مشتریان بیشتر باشد، به ویژه اینکه غول کرهای از قصد خود برای ایفای نقش پر رنگ تر در بازار هند هم خبر داده و به همین خاطر در استراتژی جدید خود تصمیم گرفته که فناوری ها و قابلیت های جدید را به گوشی های اقتصادی تر خود بیاورد.
سامسونگ در سال جاری درخواست دیگری را هم برای ثبت برندهای تجاری مربوط به موبایل ثبت کرده بود که احتمالا در قالب سری میان رده گلکسی A نظیر A30 و A30 به بازار عرضه می شوند.
از سوی دیگر گمانهزنی های بسیاری مبنی بر جایگزینی سری های میان رده سامسونگ گلکسی J، On و C با خانواده جدید گلکسی M به گوش می رسد و بر اساس آنچه که در گیک بنج رویت شده اولین عضو این خانواده با نام گلکسی M20 از چیپست هشت هسته ای اگزینوس 7885 و 3 گیگابایت رم بهره می برد. نخستین گوشی از سری گلکسی M احتمالا تا پایان سال جاری میلادی یا اوایل 2019 معرفی خواهد شد.
تماشا کنید: استفاده از پهپادها برای شست و شوی شیشهی برجهای بلند