به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وضعیت خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی در دور چهارم ارزیابی توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام شد و بر این اساس، به ترتیب شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، گمرک، بنیاد شهید، بیمه مرکزی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، وزارت اقتصاد، سازمان امور مالیاتی، سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی، سازمان بنادر و دریانوردی و پستبانک به ترتیب 10 دستگاه برتر ارائهدهنده خدمات الکترونیکی شناخته شدند.
امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشست ارائه چهارمین گزارش خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی، گفت: با هر دوره ارزیابی، کیفیت سرویسها بیشتر میشود و مردم با خدمات الکترونیک شهروندی بیشتر آشنا میشوند.
وی با اشاره به نتایج کلی ارزیابیهای انجام شده، اعلام کرد: در این دوره رشد 20 درصدی شاخص خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی را شاهد بودیم و مقرر شد 8 هزار و 700 نوع مجوز مختلف در یک سامانه تجمیع شود.
ناظمی افزود: گفتنی است، دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات موظف است به صورت مستمر نسبت به ارزیابی کیفیت وب گاهها و خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی که شناسنامه خدمات آنها به تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور رسیده است اقدام کرده و گزارشهای تهیه شده را به این شورا ارائه کند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: دوره نخست ارزیابی در پایان سال 1395 با ارزیابی 60 دستگاه انجام شد که نتایج بیانگر الکترونیکی شدن 19 درصد از خدمات و سرویسها بود، در دوره دوم که با ارزیابی 83 دستگاه در شهریور سال 96 انجام شد گزارشها از الکترونیکی شدن 28 درصد خدمات حکایت داشتند.
ناظمی ادامه داد: دوره سوم ارزیابی با بررسی وضعیت 93 دستگاه انجام و مشخص شد که دستگاهها 38 درصد از خدمات را به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه کردهاند.
وی در پایان افزود: در دوره چهارم، وضعیت 93 دستگاه بررسی شد که در آن شاهد 60 درصدی شدن ارائه خدمات و سرویسها بهصورت الکترونیکی بودیم.