ماهان شبکه ایرانیان

ناظمی خبر داد

رشد ۲۰ درصدی شاخص خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رشد ۲۰ درصدی شاخص خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

رشد 20 درصدی شاخص خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی

رشد 20 درصدی شاخص خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجراییبه گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وضعیت خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی در دور چهارم ارزیابی توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام شد و بر این اساس، به ترتیب شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، گمرک، بنیاد شهید، بیمه مرکزی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، وزارت اقتصاد، سازمان امور مالیاتی، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی، سازمان بنادر و دریانوردی و پست‌بانک به ترتیب 10 دستگاه برتر ارائه‌دهنده خدمات الکترونیکی شناخته شدند.

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشست ارائه چهارمین گزارش خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی، گفت: با هر دوره ارزیابی، کیفیت سرویس‌ها بیشتر می‌شود و مردم با خدمات الکترونیک شهروندی بیشتر آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به نتایج کلی ارزیابی‌های انجام شده، اعلام کرد: در این دوره رشد 20 درصدی شاخص خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی را شاهد بودیم و مقرر شد 8 هزار و 700 نوع مجوز مختلف در یک سامانه تجمیع شود.

ناظمی افزود: گفتنی است، دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات موظف است به صورت مستمر نسبت به ارزیابی کیفیت وب گاه‌ها و خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی که شناسنامه خدمات آن‌ها به تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور رسیده است اقدام کرده و گزارش‌های تهیه شده را به این شورا ارائه کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: دوره نخست ارزیابی در پایان سال 1395 با ارزیابی 60 دستگاه انجام شد که نتایج بیانگر الکترونیکی شدن 19 درصد از خدمات و سرویس‌ها بود، در دوره دوم که با ارزیابی 83 دستگاه در شهریور سال 96 انجام شد گزارش‌ها از الکترونیکی شدن 28 درصد خدمات حکایت داشتند.

ناظمی ادامه داد: دوره سوم ارزیابی با بررسی وضعیت 93 دستگاه انجام و مشخص شد که دستگاه‌ها 38 درصد از خدمات را به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه کرده‌اند.

وی در پایان افزود: در دوره چهارم، وضعیت 93 دستگاه بررسی شد که در آن شاهد 60 درصدی شدن ارائه خدمات و سرویس‌ها به‌صورت الکترونیکی بودیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان