معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست تخصصی جابجایی حمل و نقل هوشمند واقع در برج میلاد، ضمن تاکید مجدد به لزوم دریافت مجوز تاکسیهای اینترنتی تاکید کرد که کاهش قیمتهای این سامانهها باعث شده که طرحهایی مثل سفرهای اشتراکی جان نگیرد.
به گزارش دیجیاتو «محسن پورسیدآقایی» اذعان دارد که دامپینگ قیمتها در سامانههای تاکسی اینترنتی باعث شده که مساله خودروی اشتراکی چندان مورد اقبال مردم مواجه نشود: «کسی حاضر نیست که دو هزار تومان ارزانتر دهد و معطل مسافر دیگری شود.» او حقیقی کردن قیمتهای سفرها و حتی قیمت بنزین در جامعه را راه حل موفقیت این نوع سرویسها میداند.
پورسیدآقایی در پاسخ به دیجیاتو نیز اظهار دارد که درخواست شهرداری از تاکسیهای اینترنتی بسیار واضح است. به گفته او این سامانهها باید مجوز فعالیت داشته باشند:
«راننده باید مجوز داشته باشد و خودرو هم باید شرایط درست را داشته باشد. همچنین خود این شرکتها هم باید مجوز داشته باشند و اجازه کار بگیرد. در حال حاضر هر دو سه هفته یکبار یک تاکسی اینترنتی جدید راه اندازی میشود و هماکنون بیش از 21 شرکت در این زمینه فعالیت میکنند. اینگونه نمیتوان مدیریت شهری انجام داد و تصور کرد که با این نابسمانی میتوان مشکلات حمل و نقل شهری و یا آلودگی هوا را حل و فصل کرد.»
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران خبر از توافقات اولیه این مجموعه با تاکسیهای اینترنتی پیرامون کنترل خودروهای این سامانهها میدهد و باور دارد که آزاد گذاشتن این مجموعهها درست نیست.
او همچنین به مساله تکریم خودروهای پرسرنشین اشاره میکند و میگوید که شهرداری موافق انجام چنین طرحی است ولی هنوز زیرساختهای لازم برای آن مهیا نشده است.
گفتنیست پیشتر در همین جلسه مدیرعامل اسنپ اذعان داشته بود که آنها هم قصد دارند وارد عرصه سفرهای اشتراکی شوند. او همچنین دریافت مجوز از سوی سازمان شهرداری و تاکسیرانی تهران را چندان درست ندانسته بود چرا که از نظر او مدیریت این سازمانها در برخی موارد اشتباه است و سامانههای آنلاین عملکرد بهتری از خود نشان دادهاند.