ماهان شبکه ایرانیان

قاووق: معامله قرن خطری مستقیم بر امنیت راهبردی لبنان است

خبرگزاری مهر: به نقل از النشره، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان بیان کرد: بحران تشکیل دولت به 200 روز از زمانی که نخست وزیر مامور تشکیل کابینه شده، رسیده است و روز به روز پیچیده‌تر می‌شود و به جای اینکه به راه حل نزدیک شویم از آن دور می‌شویم.

وی افزود: مشکل این است که سعد حریری نمی‌خواهد نتایج انتخابات که معادله جدیدی ایجاد کرده و سنی‌ها مستقل را به عنوان بخشی از معادله قرار داده- که نمی‌توان آن‌ها را کنار زد یا نادیده گرفت- قبول کند. این حقی است که صندوق‌های رای برای سنی‌ها مستقل ایجاد کرده است و ما در حزب الله حامی حق آن‌ها هستیم تا در دولت نماینده داشته باشند.

قاووق گفت: راهکاری که به نفع همه باشد وجود دارد. آیا وقت کُشی به مصلحت است؟

در ادامه این عضو حزب الله لبنان بیان کرد: مقاومت دژ محکمی در برابر هیمنه آمریکایی-اسرائیلی بر منطقه است. لبنان امروز دژی در برابر تهدیدات و تجاوزات اسرائیل است و این حالتی است که از سال 1984 شاهد آن نبوده ایم. اسرائیل می‌تواند به باج خواهی و تهدید کشور‌های منطقه بپردازد، اما در برابر معادلات مقاومت عاجز است، زیرا مقاومت توان خود را اثبات کرده است.

وی تاکید کرد: عادی سازی روابط سعودی و کشور‌های خلیج فارس با اسرائیل ننگی بر امت اسلامی و خطری برای فلسطین و امنیت عربی است. لبنان در مقابله با معامله قرن پیشاهنگ است به ویژه که این معامله قرن خطری مستقیم بر امنیت راهبردی لبنان است نه فقط به این خاطر که حق بازگشت فلسطینی‌ها را از بین می‌برد بلکه به خاطر اینکه اسرائیل را به تجاوزگری و طمع ورزی تشویق می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان